הכן ילדך לקיץ – 5 עצות מעשיות לחופש גדול בריא [איגרת 157]

הכן ילדך לקיץ – 5 עצות מעשיות לחופש גדול בריא [איגרת 157]

המעבר מסדר היום של ימי הלימודים אל החופש הגדול מעניק לילדנו הזדמנות לנוח, לעבד ולהפנים את שעבר עליהם בשנה האחרונה וכך גם להתפתח, להתבגר ולגדול, אך עשוי גם להכניס כאוס לחיי ילדינו. ניתן להמנע מכך ולהעניק לילדנו חופשה בטוחה ונעימה במאמץ קטן

מאת דניאל שטיינר, מתוך מגזין אדם עולם

שוו בנפשכם דג זהב קטן באקווריום זכוכית. באקווריום מקבל הדג את מזונו באופן סדיר, וטמפרטורת המים מותאמת לצרכיו. מנגנון פנימי דואג לאספקה סדירה של חמצן,  אך גבולות הזכוכית סוגרות על הדג הקטן, ומונעות ממנו חופש — החופש הגדול.

מה יקרה אם נשחרר את הדג הקטן שהסתגל לתנאי המחיה שלו,  לים הפתוח, הרחב והסוער? האם ישרוד את נפלאות החופש? את המרחב האינסופי? כך נראה גם המעבר הדרמטי שחווים ילדינו מאורח החיים השגרתי של הגן ובית הספר לתקופת האפשרויות הבלתי מוגבלות.

מצד אחד, אפשר לראות בה תקופה של מגוון רחב של אפשרויות בחירה; מצד שני, בשל המגוון והעומס, זו יכולה להיות גם תקופה של כאוס, חוסר בחירה מוחלט.

כיצד נשמור איפוא על דג הזהב הקטן שלנו מפני חוויית החופש הגדול שלו? כיצד נהפוך את החופש הגדול של ילדינו לחוויה טובה ומשמעותית, כמעבר לשנה הבאה עליהם לטובה? להלן חמש הצעות עקרוניות ליצירת קיץ בריא.

לקריאת המשך המאמר באתר החדש של אדם צעיר

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך