המתנה היקרה ביותר שביכולתך להעניק לזולתך [איגרת 204]

העידן שלנו מתאפיין בהמון אמצעי תקשורת ומעט מאוד הקשבה. מהם הכלים הפנימיים שיעזרו לנו למצוא אותה, ומדוע היא כה חשובה בתקופתנו?

הסופר הצ'כי מילן קונדרה כתב כי "כל חייו של אדם הם מלחמה על כיבוש אוזנם של אחרים", ואכן, הקשבה מלאה היא המתנה היקרה ביותר שביכולתך להעניק לזולת בדיאלוג או שיחה. תשומת לב מלאה היא מצרך נדיר בתקופה שבה אנו עסוקים בכמה משימות בו זמנית, דבר המפצל את המיקוד ומחליש את יכולתנו להבחין ברגשות ובצרכים של אנשים אחרים. בשביל לפתח את יכולת תשומת הלב, רצוי לחזק את מקדמי ההקשבה: ריכוז, סקרנות, התעניינות כנה בזולת, פתיחות וצניעות; ולהיות מודעים לחסמי ההקשבה: שיפוט וביקורת, גאווה וזלזול, רצון להגיב, קוצר רוח, תחושת "אני יודע מה אתה רוצה להגיד", ועוד.

הבסיס להקשבה מלאה הוא מודעות אישית, נוכחות ותשומת לב ערנית, כמו גם היכולת להשעות דעה מוקדמת על הדובר והדברים. הוויית המקשיב משפיעה מידית על המדבר בדרך חיובית או שלילית, כך שביכולתו לעזור לו להרגיש אמון, מקום בטוח, בטחון עצמי ותחושה של "ניראות". כולנו עוברים הכשרה בקריאה וכתיבה, וחלק מאתנו גם עובר הכשרה כיצד לדבר לפני אנשים, לנהל משא ומתן ולהציג את עמדתנו. אך כמעט אף אחד מאתנו לא עבר הכשרה בהקשבה, שהיא הלב והנשמה של התקשורת.

הארי סלמן, בספרו "העולם החברתי כאתר התקדשות", כותב כי "בחיים החברתיים נוצרת האפשרות להתעורר אחד דרך השני, כלומר, להגיע לישותנו הפנימית הודות לכך שמישהו מקשיב לנו באופן עמוק [...] נקודת המוצא היא פיתוח עניין אוהב במה שחי בנפשו של האחר".

עירן הלוי, מרכז אוריאל - ביה"ס להשתלמויות והכשרות בשיטת מעגל הקשבה (council), ינחה שני מעגלי הקשבה בכנס אדם עולם.

 

***

ברוח הדברים הללו, כנס אדם עולם שיתקיים עוד יומיים עומד בסימן הקשבה, שיח וקהילה. בימים האחרונים הקשבנו להרבה שאלות, טובות ומגוונות, לגבי הכנס. אנו מניחים ששאלה של אחד היא שאלה של רבים ולכן ריכזנו עבורכם את השאלות והתשובות החשובות ביותר:

למי מיועד הכנס?

הכנס מיועד לכל מי שמתעניין באנתרופוסופיה, חינוך ולדורף, התפתחות אישית. הדגש הינו על הורים במערכת, שעד כה לא אורגן עבורם שום כנס ארצי רציני. כמובן שגם עובדי הוראה ימצאו עניין רב בתכני הכנס.

איך מגיעים לכנס ברכב?

כתובת בית הספר הוא היוגב 1, פרדס חנה. בוויז מומלץ לכתוב: בית ספר רימון פרדס חנה שער קדמי

איך מגיעים לכנס בתחבורה ציבורית?

ההסעות שתכננו לקיים בוטלו בשל מיעוט נרשמים (להסעות).

להלן דרך הגעה חלופית מומלצת:

להגיע ברכבת עד לתחנת בנימינה (לוחות זמנים ותחנות איסוף באתר רכבת ישראל)

מתחנת הרכבת בבנימינה, ניתן לקחת קו 70 (בתדירות של כל חצי שעה. מגיע ישר לבית הספר, אשר נמצא במתחם בית הספר החקלאי).

ניתן גם לתכנן מסלול באתר של מודיעין התחבורה הציבורית - כאן

למה הכנס הוא יום שלם?

רצינו להכניס כמה שיותר תכנים וכמה שיותר פעילות מהנה. בחרנו במיוחד ביום שהוא יום חופש מבי"ס.

האם אפשר להגיע רק לחלק מהיום?

בוודאי! היום בנוי כך שניתן להגיע רק לחלקו, ועדיין ליהנות מתוכן מצוין, אווירה נהדרת ופעילויות מגוונות.

האם צריך להירשם מראש?

מומלץ להרשם מראש, ביום הארוע מחיר הכניסה עולה ל-120 ₪.

מה כולל מחיר הכרטיס?

הכרטיס כולל השתתפות בהרצאות, בסדנאות, במתחם ההפנינג שכולל אווירה נפלאה עם פינות זולה, מתחם ילדים ומזנון במחיר מסובסד. לכן מדובר במחיר משתלם במיוחד, אפילו אם מגיעים רק לחלק מהיום.
בנוסף, מי שרוכש כרטיס אורח מקבל עם סיום הזמנת הכרטיס בונוס משתלם במיוחד!

מה המבנה של הכנס?

הכנס בנוי מהרצאות או דיונים במליאה, וחלק של סדנאות או מעגלי שיחה. אל הסדנאות והמעגלים מומלץ להירשם מראש, כי חלקן הן בעלות מספר משתתפים מוגבל. בין חלקי התוכן יש הפסקות "נשימה" של ארוחת צהריים, קפה ועוגה, שוק דוכנים, ומפגש עם מכרים ותיקים - אפשר בפינת הזולה המיוחדת שיפעילו תלמידי תיכון שקד.

האם משלמים על הילדים?

לא. הכניסה לילדים היא חינם. במתחם הילדים יוכלו להישאר ילדים מעל גיל 6, ללא השגחת הוריהם (במידה והם יאפשרו זאת...), כדי שההורים יוכלו להיות פנויים להיכנס להרצאות והסדנאות. עם זאת, כשמגיעים עם ילדים יש לקחת בחשבון שנדרשת מידה גבוהה של גמישות מצד ההורים. מתחם הילדים יכלול: פינת יצירה, משחקי ילדות, מתקנים ומשחקי תנועה בחסות 'קינגדום' ו'קצ'קה', ועוד.

איזה דוכנים יהיו בכנס?

בכנס יהיה יריד עסקים קטנים, רובם אנתרופוסופים וכולם מתאימים לקהל שלנו.

רשימת העסקים המציגים בכנס: ולדה, עומר, גורן, קצ'קה | קלבסי, קינגדום, קולות האדמה – שוק חקלאי ביודינמי, הוצאת חירות, סיפורי אמת של הלב (אורה פין), אקולנד, בובה קסומה, נופר ענבר, הוצאת אדם עולם (מגזין אדם עולם, עיתון הילדים אדם צעיר, מהטמה גנדהי – שלטון עצמי).

למידע מורחב על הדוכנים לחצו כאן


לפרטים נוספים, התקשרו: 0747011191
או הכנסו לדף הכנס

לרכישת כרטיס לכנס


רוצים להכנס לכנס בחינם?

לכנס אדם עולם דרושים מתנדבים!

למידע נוסף התקשרו 074-7011191 או כתבו לנו

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

מתעניינים בחינוך אנתרופוסופי?

הירשמו וקבלו חינם גישה ל14 מאמרים נבחרים ממגזין אדם עולם!

העגלה שלך