נס ציונה: בית חדש לבית ספר "שיבולים"
בית ספר ולדורף שיבולים, נס ציונה

נס ציונה: בית חדש לבית ספר "שיבולים"

תלמידי בית ספר "שיבולים" בנס ציונה חזרו מחופשת החנוכה למבנה בית ספר חדש מהניילונים. כתב אדם עולם היה שם כדי לעדכן

יום שלישי, 7.12.21, נס ציונה, שדרות אפרים קומורוב, כמה דקות לפני השעה 8 בבוקר. מאות תלמידים, הורים ואנשי צוות נרגשים נאספים בחצר בית ספר ולדורף 'שיבולים'. בעוד רגע הם יצאו, כיתה-כיתה, לתהלוכה קצרה ברחובות העיירה המתעוררת, לכיוון בית ספרם החדש. הם צועדים מבעד לשער פרחים מצויר, נפרדים בליבם מהמבנה הישן ששרת אותם בנאמנות במשך 14 השנים הראשונות לפעילותם, ממש מהרגע הראשון שבו נוסדו כמסלול צומח בתוך בית הספר הממלכתי "הדר".

תלמידות תיכון שיבולים

יוצאים משער הפרחים

השיירה עושה את דרכה לבית הספר החדש

10 דקות מאוחר יותר, ראשוני התלמידים צועדים לתוך רחבת הכניסה של בית הספר החדש ע"ש חיים הרצוג. בית הספר שוכן במבנה גבוה, בן 4 קומות, ובו מקום ל-12 כיתות אם (מ-א' עד י"ב) ולכל הסדנאות הדרושות לבית ספר ולדורף. לקבל בית ספר חדש "מהניילונים" זה אירוע נדיר בכל קנה מידה: מצד אחד, חדרים מבולגנים שעדיין לא טופלו; ומצד שני, מרחבים גדולים שנראים ריקים וסטריליים. תהליך ההתגשמות של יישות בית הספר לתוך גופה החדש יקח כמה חודשים לפחות; תסמכו על הילדים והצוות שישפשפו את המבנה טוב -טוב בחודשים הבאים.

מנהלות בית הספר, רחלי (מימין, יסודי) ורחלה (תיכון) נכנסות ברגל ימין. צילום: עיריית נס ציונה

נאומים נרגשים נישאו בטקס הפתיחה, ומתוכם בחרנו להביא את דבריה של מיכל גולן, יו"ר ועד הורי בית הספר.
"אתמול ציינו את יום החנוכה האחרון, ואין סמלי ממנו להיכנס בשערי בית הספר החדש שלנו. סיפור החג הוא על נס פך השמן, ועל מציאת המנורה, ועל עוז וגבורה ומעטים מול רבים. אבל בעומקו ובמהותו, הוא סיפור של אמונה עמוקה ומוחלטת. של תמונה ברורה ובהירה של האמת, שקומץ של אנשים נשאו אותה בליבם ולא הקשיבו לקולות שמסביב שאמרו שאין סיכוי, ושאי אפשר, ושלא ייתכן, ומה פתאום, ושיניחו ויוותרו וייסגו לאחור.
"אין די מילים בפינו להודות ללוחמי האור האמיצים והעשויים לבלי חת, שכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למסרגות, שראו מולם את תמונת בית הספר שלנו, ולא ויתרו."
ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר, עלה לברך וסיפר שהתאהב בבית הספר כאשר הגיע לבקרם, כחודשיים לאחר תחילת כהונתו, כשביקר בו לראשונה כאשר תלמידי כיתה ז' עמדו לצאת בגשם למסע רגלי בן 4 ימים, עד לירושלים. כשנחשף לתוכנית הלימודים הוא נוכח כי היא מזכירה לו את בית הספר שבו הוא למד בצעירותו. "למדנו נגרות, חקלאות, לא למדנו סריגה אבל למדנו רקמה. היינו הולכים יחפים עד שכפות הרגליים בערו מהחול החם".

יו"ר ועד ההורים, מיכל גולן

מקהלת מורי בית הספר מבצעת את "שיר היונה"

אנסמבל תלמידי כיתה ז'

עמותת דניאל נוסדה בשנת 2001, במטרה לקדם חינוך ברוח ולדורף בעיר נס ציונה. הגן הראשון, "גן סמדר", הוליד בתורו גן בוגרים, שפעל במבנה שהתקבל מעיריית נס ציונה. כיום יש בעמותה ארבעה גני ילדים – שני גני צעירים ושני גני בוגרים.
בית הספר האנתרופוסופי של נס ציונה נפתח בשנת 2007 כמסלול בבית ספר "הדר" בהנהלתה של צילה זאבי. בשנת 2014 הפך המסלול האנתרופוסופי לבית ספר יסודי עצמאי ממלכתי, וקיבל את שמו "שיבולים". תחנה משמעותית נוספת בחיי בית הספר היא הקמת תיכון בשנת 2015, והחל משנת 2019 מעניקה העמותה חינוך מקיף, מגיל הגן ועד י"ב, שכרגע מתחנכים בו 470 תלמידים מ-270 משפחות.

רחלה אלפסי ושמואל בוקסר, ראש עיריית נס ציונה, גוזרים את הסרט

 

בית ספר ולדורף שיבולים, נס ציונה

 

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך