סביח אל חיר: קבלו את הסנדביץ' המושלם לחזרה לבית הספר [איגרת 218]

סביח אל חיר: קבלו את הסנדביץ' המושלם לחזרה לבית הספר [איגרת 218]

הראשון בספטמבר כבר ממש כאן, ואם תתחילו את ההכנות היום תוכלו ביום חמישי לשלוח את ילדיכם ליום הלימודים הראשון עם סביח מנחם

מאת יערה מצליח-חנוך // מתוך גיליון 42 של מגזין אדם עולם

סנדביץ' לבית הספר הוא עניין רציני, ועוד יותר מתמיד, הסנדביץ' הראשון ליום הלימודים הראשון: בוקרו של הראשון בספטמבר יהיה הפעם הראשונה מזה חודשים רבים, וכנראה גם פחות או יותר הפעם האחרונה השנה, שבה תקומו מוקדם מהרגיל כדי להכין סנדביץ' מושקע באמת, שבו קופסאות אוכל חדשות יבלעו לתוכן פרוסות מדוגמות, שבו מפית פרחונית תלווה את החבילה הארוזה בקפידה... ואם כך – זה הזמן לאתגר אתכם בסביח.

סביח הוא אחד המאכלים החביבים עליי, הוא (פחות או יותר) בריא, מאוד משביע, שובר את שגרת החומוס-פלאפל ובעיקר (אם יודעים להכין אותו), מאוד-מאוד טעים.

אם בבית שלכם תמיד מסתתרות במקרר כמה פרוסות תפוחי אדמה מבושלים מאתמול, ואיזו חתיכת חציל מטוגנת משלשום, וקערית טחינה מלפני שלושה ימים – להכין סביח זה עניין של שלוש דקות. אבל אם, כמו אצלנו, טחינה בת יום לא שורדת, תחתית סיר תפוחי האדמה מגורדת וחציל רואים פעם בשנה בחתונה של הבת-דודה, הרי שנכונה לכם מעט עבודה. וזה לא נורא - כפיצוי, את המדור הבא אני מבטיחה להקדיש לסנדביץ' ממש קל ומהיר-הכנה.

חומרים

פיתה רכה וטרייה; פרוסות חציל מטוגנות; פרוסות תפו"א מבושלות; טחינה; צרור פטרוזיליה טרייה, קצוצה גס. המתעקשים על סביח לא טבעוני יכולים להוסיף ביצה.

אפשר לגוון ולדחוף לפיתה כמעט כל דבר שאתם אוהבים. אפשר כמובן לרפד בחומוס, אני הוספתי הפעם רצועות פלפל אדום מטוגנות ומלפפונים קטנים בחומץ.

 

הכנות

חצילים: פורסים את החצילים, ממליחים במלח גס, מניחים להם להזיע כחצי שעה ואז סוחטים. זה מוציא מהם את המרירות. עכשיו אפשר לטגן או לקלות בתנור עם מעט שמן זית, כמו שאני עשיתי. זה יוצא טעים ומפחית את כמות הטיגונים. אין צורך להוסיף מלח.

תפוחי אדמה: מקלפים ופורסים את תפוחי האדמה לפרוסות עגולות ברוחב  שבין חצי ס"מ עד ס"מ, מבשלים עד רך אבל לא מתפורר. רוב הסביחים בארץ הורסים לעצמם את המנה עם תפוחי אדמה שלא בושלו מספיק. אז זהירות עם זה.

פלפלים: חותכים לרצועות ומטגנים במעט שמן זית.

טחינה: כולכם יודעים להכין טחינה כמובן, מבחינתי הסוד הוא הרבה מכל דבר (לימון, מלח, שום).

הרכבה

דוחסים בנדיבות ובהתלהבות את כל המרכיבים לתוך הפיתה, מטפטפים מלמעלה את הטחינה, ועוטפים מהר לפני שאתם לא מתאפקים ונוגסים בסנדביץ' של הילדה.

במחשבה שנייה, אולי כדאי שתכינו אחד גם לעצמכם.

יערה מצליח חנוך היא תלמידה בתיכון שקד, בשלנית וטבעונית

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך