חברה

רשימת כתבות

שיחה עם שרת החינוך, הפרופ' יולי תמיר, על מצב החינוך בישראל

התייחסותו של האזרח לשלטון במדינת-ישראל כיום אינה פשוטה. חקירות המשטרה את מעשיו של ראש-הממשלה, המשפט המתנהל נגד שר-האוצר לשעבר, ועדות-החקירה הממלכתיות לחקר כשלי השלטון ואזלת-ידו בתחומי הביטחון והחברה – כל אלה מציבים לפנינו סימן שאלה מטריד בעניין יכולתה של המדינה לדאוג לרווחת אזרחיה. בשל האווירה הזאת קמים בשנים האחרונות עוד ועוד אזרחים הלוקחים את האחריות לידיהם. תחומים שבעבר נראו כנחלתה ... קרא עוד »

התנדבות לעזרה במסיק בגדה

המציאות הפוליטית הקשה בשטחי הגדה גרמה לשינויים רבים בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא התמעטות מקורות הפרנסה הזמינים לתושבים, ירידה חדה ברמת החיים ועלייה תלולה באבטלה. מצב מתמשך זה החזיר לרקמת החיים הכלכליים את חשיבות הרכיב החקלאי בקיום של משפחות פלסטיניות רבות. לקריאה לחצו >> גיליון 3 אקטואליה גלעד אלון   קרא עוד »

השלום וחשיבת הלב

בעזרת עבודה רוחנית על הלכי הנפש הלא מודעים האדם יכול לחשוב מעבר למושגים ולהגיע  לרגש האמת ולשלום פנימי, כאבן יסוד לשלום חיצוני. לקריאה לחצו >> גיליון 14 השלום וחשיבת הלב קרסטי אריסטובה פוליאק וד”ר ולדימיר פוליאק קרא עוד »

כנס אדם עולם – פרופ' ישעיהו (שייקה) תדמור

התנועה להעצמת הרוח בחינוך “בקואליציה של זרמים אלטרנטיביים הדבר המשותף הוא ההתכוונות להגבהת האדם” פרופ’ ישעיהו תדמור: ביקרתי במאות בתי ספר בארץ, ופגשתי מעט מאוד כאלה שיש בהם סיטואציות ומצבים שכולם חשים שיש בהם הגבהה, התרוממות רוח, חוויית שיא אינטלקטואלית, חברתית, דיאלוגית או פנימית. התנועות האלטרנטיביות עוסקות באדם ובהגבהתו, ולכן אני מאמין שהגיע הזמן ליצור שיח ביניהן. לקריאה לחצו >> ... קרא עוד »

כנס אדם עולם – יעקב הכט

חינוך דמוקרטי “היכן שיש נתק בין הממסד לחינוך הדמוקרטי נוצרת התנוונות, שנובעת מהצטדקות” יעקב הכט: בשנת 2000 כמעט ועצרנו הקמה של בתי ספר חדשים, והורים שרצו להקים בית ספר מתבדל לא קיבלו ממני עזרה. באותם ימים כבר פעלתי בשיתוף עם מערכת החינוך בבת-ים, ויצרנו חיבור בין הפורמלי ללא-פורמלי. ההמשך של הפרויקט הזה היה, כשבמסגרת יוזמת “אופק חדש”, כל חטיבות הביניים ... קרא עוד »

כנס אדם עולם – אמין סוואד

“הרבה אנשים אומרים שבישראל יש 'ישראלים’ ו’ערבים’” אמין סוואד: איך נוכל עכשיו לעמוד ולדבר על חינוך בחברה הישראלית ולהתחיל מנקודה מוטעית, שהערבים אינם ישראלים? אם אעבור עכשיו לדבר בערבית, כמה אנשים מהקהל יבינו? לכן, כדי לעסוק בחינוך, אנחנו המבוגרים שמעזים לחנך צריכים קודם כול להתחנך בעצמנו. אם אנו מצפים מהילדים לחופש אחראי, אז גם אנחנו צריכים להיות אחראים בחופש שלנו. ... קרא עוד »

כנס אדם עולם – גנית ויינשטיין

כנס אדם עולם לחינוך אלטרנטיבי ושינוי חברתי 10.10.2010 , הכפר הירוק “האם יישמע קולכם גם בחברה הישראלית?” גנית ויינשטיין: “אתם עושים עבודה נפלאה בתוך הקהילות שלכם, אך כמעט ואינכם יוצרים אינטראקציה עם הקהילות שמסביבכם. עלינו מוטלת החובה לשאול את עצמנו: האם קהילות השבעות רצון מסגנון החינוך שלהן הופכות להיות חברות תורמות יותר, חברות המקדמות את החברה? האם נעשה המקסימום האפשרי ... קרא עוד »

כנס אדם עולם – פתיחה

כנס אדם עולם הראשון עסק בחינוך האלטרנטיבי בישראל, ושאל באיזו מידה הוא מקיים קשרים עם העולם החינוכי והחברתי שסביבו. הכנס הפגיש לראשונה נציגים של חינוך ולדורף, החינוך הדמוקרטי, התנועה להעצמת הרוח בחינוך ומשרד החינוך לדיון משותף בדרכו של החינוך בישראל. לקריאה לחצו >> גיליון 14 כנס אדם עולם פתיחה קרא עוד »

כנס אדם עולם לחינוך אלטרנטיבי ושינוי חברתי – כל הדוברים

כנס אדם עולם הראשון עסק בחינוך האלטרנטיבי בישראל, ושאל באיזו מידה הוא מקיים קשרים עם העולם החינוכי והחברתי שסביבו. הכנס הפגיש לראשונה נציגים של חינוך ולדורף, החינוך הדמוקרטי, התנועה להעצמת הרוח בחינוך ומשרד החינוך לדיון משותף בדרכו של החינוך בישראל. המושב הראשון התמקד בחינוך ולדורף ובמפגש שלו עם העולם, והציג חמישה אנשי חינוך אנתרופוסופיים, שהמשותף להם הוא ניסיון לשלב את ... קרא עוד »