מנדט לקבלת החלטות

נקודת הזמן בה אנו נדרשים לקבל החלטה היא נקודה משמעותית בתוך הביוגרפיה שלנו, זו נקודה שבה יש לנו הזדמנות להתפתחות, הזדמנות לפגוש את עצמנו ולהתחבר למקומות שאנחנו לא תמיד מחוברים אליהם קרא עוד »

טיפול בסוף החיים

בחברה שבה החיים נתפסים כערך עליון, מוצאים עצמם חולים במחלות מאיימות חיים במצב בו חייהם מוארכים בכל מחיר, לעתים תוך גרימת סבל פיזי ונפשי להם ולבני משפחותיהם. הגישה הפָּלִיאטיבית מציעה דיאלוג פתוח עם החולה ומשפחתו במטרה לאפשר לו לשוחח על רצונותיו בסוף חייו קרא עוד »

5 שאלות – עם אבנר בן נר, בן 88

נולדתי ב-1931 בכפר יהושע, שהיה עדיין בשנות הקמתו, להורים חקלאים שעבדו במשק מבוקר עד ערב בתנאים קשים. אנחנו, הילדים, היינו חלק בלתי נפרד מהחיים במשק, מעורבים בחיים ובעבודה. מלחמת השחרור קטעה את הלימודים במחזור שלנו. היינו עדיין צעירים לגיוס, ולכן לקחו אותנו לעזור במשקים שבניהם התגייסו ולחפור עמדות במקומות שונים. בצבא הייתי בקורס מ"כים נח"ל הראשון ובקורס קצינים. שימשתי כקצין ... קרא עוד »

נביא לא בעירו – אברהם יהושע השל

אברהם השל

מאז ומתמיד העסיקה אותי שאלת הזהות הלאומית שלי: למה נולדתי בארץ? מדוע אני יהודייה? תחושות של חיבור ושייכות דווקא אינן זרות לי. אל רודולף שטיינר, למשל, התחברתי באופן טבעי דרך סבא וסבתא שהגיעו ממרכז אירופה (שם נולד גם אבי, שהגיע איתם ארצה בילדותו). סבי נהג לספר לי בעברית סיפורי אגדות שהתרחשו ב"שוורצוולד", והיה מתבל אותם בלחשים ובמילות קסמים בגרמנית. וכך, כשהתוודעתי בבגרותי לשטיינר – שאת ... קרא עוד »

סמינר זומר והפליטים: הצצה אל ילדותם של המועמדים לגירוש מישראל [איגרת 291]

סטודנט בגן לילדי פליטים אריתראים

ילדי הפליטים האריתראים בישראל, שרובם נולדו כאן, מועמדים לגירוש ביחד עם משפחתם לעתיד לא ידוע. זאת ההזדמנות לספר על פרויקט ההתנדבות שמפעיל סמינר זומר לחינוך ולדורף ולאנתרופוסופיה ברמת גן, ב"מחסני הילדים" בדרום תל אביב קרא עוד »

סבא כפור ונובי גוד: על יוצאי ברית המועצות בחינוך וולדורף [איגרת 288]

נובי גוד

חלק מיוצאי חבר המדינות מוצאים בית בחינוך האנתרופוסופי, שמזכיר להם משהו מהחינוך שקיבלו בילדותם. בעוד חמישה ימים הם יציינו את הנובי גוד, וזאת הזדמנות מצוינת להכיר קצת יותר את העולם שממנו באו קרא עוד »