תוכנית חדשנית לשילוב אנשים עם מוגבלות בגני ילדים משנה את כל מה שחשבתם על "בעלי מוגבלויות" [איגרת 285]

שילוב של קבוצת הורים נחושה להעסיק סייעת עם מוגבלות, ותוכנית לימודים ליזמות של אנשים עם מוגבלויות במכללת דוד ילין, הולידה סטנדרט חדש להעסקת סייעות וסייעים עם מודעת למוגבלותם בגני ילדים בירושלים. הרווח, כך מתברר, הוא של כל הצדדים קרא עוד »

מוצ"ש אצל היועמ"ש: התבוננות אנתרופוסופית בבשורה מפתח תקווה [איגרת 283]

כשמתבוננים בהפגנות בפתח תקווה מנקודת מבט של גוף פיסי, גוף אתרי, גוף הנפש ו"אני", מגלים כמה דברים מעניינים. יפתח שילוני, מורה ולדורף ועורך אדם עולם, מציין שנה להפגנות בטור מיוחד קרא עוד »

מה הקשר בין גתה לאקטיביזם חברתי? [איגרת 280]

אחרי שכבר היו בכל העולם, מגיעים לישראל אלן קפלן וסו דווידוף, זוג סופרים ומורים מדרום אפריקה המלמדים שיטה מקורית לאקטיביזם פנימי וחיצוני, המבוססת על ההתבוננות הפנומנולוגית שפיתח יוהן וולפגאנג פון גתה קרא עוד »

רצית לעזור לילדי הפליטים בסוריה ולא ידעת איך? הנה ההזדמנות [איגרת 267]

בית הספר לילדי פליטים באי היווני לסבוס

בזמן שחלקנו מחפשים אחר חבילת הנופש המשתלמת ביותר ליוון, יאיר לייבל וחבריו מגייסים כספים להמשך פעילות בית הספר שהקימו לילדי פליטים באי היווני לסבוס. בטור אישי הוא מספר על האתגרים, על המפגש עם המציאות העולמית המורכבת, על המפגש בין העמים ועל איך כל אלו קשורים לחינוך שקיבל בבית ספר ולדורף "אדם" קרא עוד »

אז איך מדברים עם תלמידים על פוליטיקה? שלושה עקרונות [איגרת 262]

פוליטיקה בישראל היא נושא נפיץ והעמדות כלפיה נובעות מרגש ואף מפצע וכאב נפשי. בגיל ההתבגרות, יכול המחנך להוביל דיון על פוליטיקה מתוך עמדה טיפולית, ולחדד את ההבדלים בין טענה, הרגשה או עובדה. תגובה למאמרו של גבע ששון "קוד אתי למורכים ומחנכים" קרא עוד »

5 שאלות – רומם סרנגה

רומם סרנגה

רומם סרנגה, מורה למשחקים ולחינוך גופני בבית הספר "רימון" בפרדס חנה, ובעליו של משרד הפרסום Probon - משרד פרסום למטרות טובות. מתגורר בפרדס חנה, נשוי למיכל רובין, שחקנית ויוצרת תיאטרון, אב לענבל (כיתה ז') וזהר (כיתה ג'). למד לתואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב, ומאוחר יותר בסמינר למורים "זומר" ברמת גן. חתום על כמה מהקמפיינים הפרסומיים המשפיעים ביותר שעלו בשנים ... קרא עוד »