חינוך וולדורף

רשימת כתבות

החופש מ"אנתרופוסופיה"

האם מדע־ הרוח רלוונטי לשיח החברתי המתנהל כיום? האם אקטיביסטים הם למעשה תלמידים לא־מודעים של המלאך מיכאל? שיחה עם ארבעה יזמים, המנסים להציג בפני העולם את רעיונותיו של שטיינר — בשפה חדשה מאת: נועם שרון לקריאת הכתבה>>> קרא עוד »

קבל ח"ח

בגיל 14 התלמידים כבר נכנסים אל גיל ההתבגרות על קשייו, סערותיו ומצוקותיו. איך כיצד תומך בית הספר בהתפתחותם? במאמרו השנתי, המופיע בעקביות שמונה שנים, מסכם גבע ששון את שנת הכתר של בית הספר היסודי: כיתה ח׳ מאת: גבע ששון להמשך קריאה>>> קרא עוד »

26 שנים, 26 בתי ספר: ספיישל פתיחת השנה בתמונות וסיפורים [איגרת 166]‎

סיפורי ההקמה של בתי ספר ולדורף בישראל יכולים בקלות להוות את כרך ב' של סיפורי לילה ולילה. אבל מסתבר שאפשר גם להקים בית ספר ברוח ולדורף בקלות. ראו לדוגמה את בית הספר על שם לאה גולדברג בגבעתיים. וגם - איך נראתה פתיחת השנה בבתי הספר השונים? קרא עוד »

קארמה במוסד הטיפולי

במוסדות לבעלי נכויות התפתחויות, המטפל מחליט עבור המטופל מתי לקום, מתי לשכב לישון, מתי ומה אוכלים, מתי חוגגים, מתי נפגשים ומתי נפרדים — בלי לשאול אותו מה הוא רוצה. המטפל כופה על המטופל אורח חיים אנתרופוסופי, וזאת בשם הקארמה המשותפת של שניהם. למה, בעצם? מאת: אודי לוי >>> להמשך קריאה קרא עוד »

מאמר תגובה: הקץ ל"מומחיות"

כאשר המחנכים מתנשאים וחובשים את כובע “היודע”, ההורים מבולבלים, והחיבור המרפא מתפספס. על המורים לנסוך ביטחון בהורים, שהם בני החוויה המוסמכים ביותר של ילדיהם. תגובה למאמרו של הניג קהלר מאת: גבע ששון >>> להמשך קריאה   קרא עוד »

טול קורה – מאמר תגובה

טול קורה : גם בחינוך ולדורף ניתן לפגוש את הגישה המתייגת, המשווה והמקטלגת; גם אצלנו יש טבלאות, קריטריונים והגדרות מכלילות שמפספסות את האינדיבידואל של הילד. הרי מחלות הזמן ואתגריו נמצאים בתוכנו, אך כך גם התרופות למחלות אלו. בהשראת מאמרו של הניג קהלר "מדוע הורים הם מתקדשים" [אדם עולם, גיליון 35] מאת: גלעד גולדשמידט >>> להמשך קריאה קרא עוד »

מתעניינים בחינוך אנתרופוסופי?

הירשמו וקבלו חינם גישה ל14 מאמרים נבחרים ממגזין אדם עולם!