טכנופובים? אנחנו?

מסתבר שלא. ההתעלמות מאמצעים טכנולוגיים בכיתות הצעירות בבתי ספר ולדורף מעלה אצל הורים רבים את החשש שמא ילדיהם חיים בבועה מבודדת ועתידים להישאר מאחור בעולם המודרני. אבל דיון מעמיק בשאלה, על רקע כניסתה של תוכנת "עת הדעת" לשימוש בבתי ספר ניסיוניים ברחבי הארץ, מעלה שהלימוד האמיתי אינו יכול להיעשות מול מסך. לקריאה לחצו >> גיליון 12 טכנופובים אנחנו מירב ברויאר קרא עוד »

באמנות, כמו באמנות אין דבר כזה שאין דבר כזה

המלחמה בדוגמטיות היא הנר שעומד לרגליהן של סטפני אלון וּורד שטמפר, מייסדות הסמינר לגננות ולדורף בקריית טבעון, הרואות בחינוך תהליך יצירה תמידי. בשיעורים שהן מעבירות, הן מבקשות לחבר בין הפילוסופיה של שטיינר לפרקטיקה היומית, ומתמקדות בשִבעון הראשון, כצורך קיומי של העולם המודרני. לקריאה לחצו >> גיליון 12 באמנות כמו באמנות אין דבר כזה שאין דבר כזה איריס גל ונלי קרוגיוס ... קרא עוד »

וגר לֶבֶד עם פלסטיק

חזון חברתי עיקש הוליד בשכונת הקטמונים בירושלים גן חובה ממלכתי-אנתרופוסופי ראשון מסוגו בישראל. זה לצד זה שוכנות בפינת הטבע חיות לבד ובובות פלסטיק, ויש אפילו מחשב ותוכנית הכנה לכיתה א’. אבל הרוח, ניכר בכל, היא רוח ולדורף, המתעלמת מגינונים וקוסמטיקה ומתמקדת במהות – הילד. לקריאה לחצו >> גיליון 11 גן אנתרופוסופי בקטמונים נועם שרון קרא עוד »

האולימפיאדה: שנה תשיעית, שבעה בתי ספר

נחשול של ילדים לבושי טוגות לבנות העלה אבק בשביל משבילי הסחנה. “פנו דרך בבקשה”, ביקש בחיוך המורה לספורט שהוביל את העדר, “יעברו פה רק עוד 260 תלמידים”. לקריאה לחצו >> גיליון 11 הסחנה אלה קומר קרא עוד »

חינוך המחנך

מעשה החינוך הוא יצירה, והמורה הוא אמן החינוך. רק בצורה הזאת אכן יצליח המורה לגעת בנפשו של הילד. אך כדי להיות אמן חינוך, על המורה לצעוד בשביל ההתחנכות הפנימית. לקריאה לחצו >> גיליון 10 אמנות החינוך גבע ששון קרא עוד »

מונטסורי ושטיינר: דפוס של סימטריות הפוכות

דִי ג'וֹי קולטר, ד"ר לחינוך, רואה בחינוך ולדורף ושיטת מונטסורי שתי גישות משלימות, שכל אחת מהן אף עומדת בפני עצמה. לדבריה, ממש כמו המקבילות בתורות המזרח – העיקרון הנקבי והזכרי, היין והיאנג – כל אחת מכילה את האחרת בצורתה הגרעינית. הילדים בימינו, היא אומרת, זקוקים לזו ולזו. לקריאה לחצו >> גיליון 10 מונטסורי ושטיינר - דפוס של סמטריות הפוכות קרא עוד »

למען ירושלים, למען עצמי

מצבו של המורה למוסיקה בבית ספר ולדורף הוא ייחודי: הוא עובד עם כל המחנכים, אך נשאר לבד בתחום המקצועי. בחג סוכות האחרון נפגשו בירושלים 15 מורים למוסיקה מבתי ספר ולדורף ברחבי הארץ, במטרה לבנות לעצמם שייכות נוספת. לקריאה לחצו >> גיליון 9 קצרים נועם שרון קרא עוד »