ערוץ: חינוך וולדורף

ישראל אושרה כחברה מלאה בהתאחדות העולמית לחינוך ולדורף לגיל הרך

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

סטפני אלון, נציגת ישראל בכנס הבין לאומי שנערך באוסלו: "למדנו מקרוב איך אפשר לעבוד למען האחר, מעבר לגבולות, כתנועה גלובלית באמת". לקריאה לחצו  >> גיליון 8 קצרים איריס גל קרא עוד »

סיפורים מהלב כאמנות של נתינה

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

סיפור סיפורים מהלב דורש אומץ, נתינה, ומעל לכול התחברות אל ישות מיוחדת – מספרת הסיפורים הפנימית שלנו. כשמתחברים אליה, האווירה בבית נמלאת קסם. לקריאה לחצו >> גיליון 8 סיפורים מהלב כאמנות של נתינה ציפורי דורון קרא עוד »

הביאו את היום

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

הניסיון לשלב כיתת ולדורף בתוך בית הספר הממלכתי "רימונים" בטבעון לא עלה יפה. האם אפשר להסיק מהכשלון הזה, ומניסיונות קודמים שכשלו, שחינוך ולדורף נועד רק למעטים או שמא עלינו להמשיך ולנסות לקיים דיאלוג אמיתי, דו-כיווני, עם החינוך הממלכתי? שלמה מנדלוביץ', שותף ביוזמות חינוך ולדורף בטבעון ומיוזמי הכיתה המשולבת בבית הספר רימונים, מספר על ניסיונו הפרטי. לקריאה לחצו >> גיליון 8 ... קרא עוד »

גיליון 7 – קצרים – תעודת בגרות

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

תערוכת עבודות הגמר של תלמידי י"ב, תיכון ולדורף הרדוף מִדֵי-שנה עומדים אנו נפעמים אל מול עבודות הגמר של הבוגרים שלנו, עבודות שבנוסף לאיכותן האמנותית מגלות בעוצמה משהו מאד פנימי ואינדיבידואלי מכל אחד ואחת מהם. לקריאה לחצו >> גיליון 7 קצרים תעודת בגרות שרון עברי צילום צביקה שחורי קרא עוד »

ספרים חדשים – כתיבה ברוכה

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

כבר כמה שנים שאני מחפש טקסטים בעברית על החינוך המרפא, טקסטים בשלים שכתב אדם בעל ניסיון, ועד לאחרונה לא מצאתי. בבוקר קיצי אחד נכנסתי לחדר-המורים בבית- הספר "הדביר החדש" שבו אני מלמד ומצאתי על השולחן מעטפה חומה ובתוכה ספר. על הכריכה היה רשום "חינוךמרפא," ובתוכו הקדש האישית ומחממת-לב מאת אדם מיוחד, אדם שליווה את בית-הספר וזרע בו זרעים לשנים ארוכות. ... קרא עוד »

שיחה עם בת-ציון פידלר על גורל, אחריות, והילדים החדשים

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

"מאחורי הצמח זהו פרפר כבול לאדמה מאחורי הפרפר זהו צמח שנגאל על-ידי הקוסמוס" רודולף שטיינר הילד ס. בחר להסגר אל העולם ופיתח קשיי-תקשורת. אך לאמתו של דבר, בעיות אלו הן תמונה הפוכה ליכולתו הפנימית; ס. יודע לקבל כל אדם באשר הוא, ולחבר בין אנשים. חולשתם של הילדים, מסתבר, היא גם חזקם – במידה ועובדים עם האינדיבידואלית שכל ילד מביא, ומזהים ... קרא עוד »

ההבל החם העולה מנשמת חינוך-ולדורף

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

בראיון לגיליון 6 של אדם עולם אומר כריסטוף ויכרט, ראש מחלקת החינוך בגתאנום: "אני משוכנע שחינוך ראוי, יותר משהוא תלוי במערכת החינוך או בשיטה, תלוי באיכויות שמוציא מתוכו המחנך." לפי טענה זו, יכול מורה-ולדורף להוציא מתוכו חינוך ראוי גם בתוך מערכת שערכיה אינם הולמים את חינוך-ולדורף. יעקב שבט, מורה-ולדורף שבשנה האחרונה לימד בתיכון ממלכתי, חולק איתנו את החוויות וההבנות שלו ... קרא עוד »

מה זה תיאטרון חינוכי? – ראיון עם יונתן לוי, במאי ההצגה "קֹרבן"

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

כיתת "המסלול" בתיכון ולדורף הרדוף צעדה בשלוש השנים האחרונות במסלול לימודים ייחודי שהגיע לשיאו בחודש מאי האחרון עם העלאת מופע הסיום "קרבן" בבימויו של יונתן לוי. המופע עלה שלוש פעמים, לראשונה ב"האנגר אדמה" אשר במצפה רמון ופעמיים נוספות בהרדוף. המופע, שנחווה כפרובוקטיבי על-ידי חלק גדול מהצופים, עורר סערה וחשף תהום אידיאולוגית בקרב קהילת בית-הספר. בגליון הנוכחי של אדם עולם אנו ... קרא עוד »

ארץ-ישראל – ארץ האדם?

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

אחת הדרכים המעניינות להתבונן בדבר-מה הוא להשוותו לבן-אדם. אמיר גלר, מחנך בבית-ספר ולדורף "אדם" בירושלים, מספר לנו כיצד הוא לימד בצורה הזו את הגאוגרפיה של ארץ-ישראל. לקריאה לחצו >> גיליון 7 אמנות החינוך אמיר גלר קרא עוד »