ערוץ: חינוך וולדורף

מה זה תיאטרון חינוכי? – ראיון עם יונתן לוי, במאי ההצגה "קֹרבן"

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

כיתת "המסלול" בתיכון ולדורף הרדוף צעדה בשלוש השנים האחרונות במסלול לימודים ייחודי שהגיע לשיאו בחודש מאי האחרון עם העלאת מופע הסיום "קרבן" בבימויו של יונתן לוי. המופע עלה שלוש פעמים, לראשונה ב"האנגר אדמה" אשר במצפה רמון ופעמיים נוספות בהרדוף. המופע, שנחווה כפרובוקטיבי על-ידי חלק גדול מהצופים, עורר סערה וחשף תהום אידיאולוגית בקרב קהילת בית-הספר. בגליון הנוכחי של אדם עולם אנו ... קרא עוד »

ארץ-ישראל – ארץ האדם?

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

אחת הדרכים המעניינות להתבונן בדבר-מה הוא להשוותו לבן-אדם. אמיר גלר, מחנך בבית-ספר ולדורף "אדם" בירושלים, מספר לנו כיצד הוא לימד בצורה הזו את הגאוגרפיה של ארץ-ישראל. לקריאה לחצו >> גיליון 7 אמנות החינוך אמיר גלר קרא עוד »

האולימפיאדה, "מסורת" עולמית בחינוך ולדורף

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

שיר הלל ליופי התנועה של הגוף האנושי דמיינו נחל צלול, רחב ורדוד, ולצדו, על מדשאות רחבות-ידיים, כשלוש-מאות ילדים בני 12-11 , הורים, בני-נוער ומורים העוסקים במפגש ספורטיבי, אמנותי, תרבותי וחינוכי המוקדש ליפי-התנועה של הגוף האנושי, למפגש חברתי ברוח השלום והאחווה ולתצוגה אמנותית של יכולות הקבוצה והיחיד. אין צורך לדמיין מפנישאפשר לבוא, לראות, להתרשם ולהתרגש. לקריאה לחצו >> קרא עוד »

ריאיון עם כריסטוף וייכרט, ראש אגף-החינוך בגתאנום

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

הנה, אכן חינוך-ולדורף יכול להיעשות! האנתרופוסופיה היא תנועה בלא מרכז, וחינוך-ולדורף הוא מערכת חינוך בלא שר. ועדיין, יש אדם אחד שתמיד ממשש את הדופק של חינוך-ולדורף. לקריאה לחצו >> גיליון 6 אמנות החינוך נועם שרון קרא עוד »

איך נראים בוגרי חינוך-ולדורף? החיים מחוץ לחממה

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

השאלות המסקרנת ביותר להורים השולחים את ילדיהם למוסדות חינוך-ולדורף הן בוודאי: כיצד הם יתפתחו להיות בני-אדם מבוגרים? כיצד ישכילו להתמודד עם אתגרי-החיים שיחכו להם בצאתם מהמעטפת שמספק חינוך-ולדורף? ערב-ההשקה לספרו של גלעד גולדשמידט, "עולמה של הילדות," שהיה בתחילת חודש מרס בחנות "קרון הספרים" שבקריית-טבעון, נתן הזדמנות נדירה למפגש עם בוגרי תיכון ולדורף-הרדוף, שסיפרו לקהל הסקרן כיצד הם חוֹוים את החיים ... קרא עוד »

על פדגוגיה של שלום

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

דיווחי ההורים והמורים מעין בוסתן ממחישים שהמפגש בין שתי תרבויות אינו קל. מעניין לעקוב אחר ניסיונותיהם של חברי עין בוסתן למצוא פתרונות לסוגיות כגון דרך ציון השבת היהודית ויום השישי המוסלמי וכיצד להתמודד עם שתי שפות, עם שירים ועם תפילות. כיצד בוחרים איזה חג לציין? לקריאה לחצו >> גיליון 5 על פדגוגיה של שלום קורניליוס בוגרד תרגום רחל גוטליב קרא עוד »

התפתחות או התנפחות? חינוך ולדורף ובעיית המחסור במורים [איגרת 56]

איני מעורב בעריכת האיגרת, אך מידי פעם אני תורם את חלקי. אין לי גם קשר למודעות המתפרסמות בה, אך מעיון בהן בשבועות האחרונים אי אפשר היה שלא לראות עד כמה גדול הביקוש למורים בכלל, ולמחנכי כיתות בפרט, ליוזמות בכל רחבי הארץ. נכון לשבוע שעבר, לפחות ארבע יוזמות שונות לא ידעו מי יקבל את פני התלמידים החדשים בהיכנסם דרך שער הפרחים ... קרא עוד »

התבוננות בבנייה בקוביות בגיל הרך

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

"אחת ושתיים – החצר / שלוש ארבע – הנה גדר" (מתוך השיר "בונים," נצא אל השדה, פניה ברגשטין) "הוא רק מפזר את הקוביות סביב ולא עושה בהן דבר..." "הוא רק בונה מגדלים והורס אותם..." האומנם? מה באמת עושה הילד כאשר הוא בונה בקוביות? מה הפעילות הפנימית המתרחשת בגופו ובנפשו של הפעוט, בילד הרך ובילד הגדל לקראת שנתו השביעית? מה הערך ... קרא עוד »

"הגענו אל הפַזה השנייה של חינוך ולדורף בישראל"

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

חינוך ולדורף בישראל מתקרב לשנתו העשרים, ובדומה לאדם בגיל זה, עולה מתוכו השאלה: מה דרכי? מה הדבר הבא העומד להתגשם בחיי? סיפור חייו של גלעד גולדשמידט, ראשון מחנכי ולדורף בישראל, קשור קשר עמוק בהתפתחותה של הגישה האנתרופוסופית בחינוך. משה בר נס, איש חינוך אף הוא, פגש אותו לשיחה לרגל צאת ספר חדש מאת גלעד: "עולמה של הילדות". לקריאה לחצו >> ... קרא עוד »