חינוך וולדורף

רשימת כתבות

על פדגוגיה של שלום

דיווחי ההורים והמורים מעין בוסתן ממחישים שהמפגש בין שתי תרבויות אינו קל. מעניין לעקוב אחר ניסיונותיהם של חברי עין בוסתן למצוא פתרונות לסוגיות כגון דרך ציון השבת היהודית ויום השישי המוסלמי וכיצד להתמודד עם שתי שפות, עם שירים ועם תפילות. כיצד בוחרים איזה חג לציין? לקריאה לחצו >> גיליון 5 על פדגוגיה של שלום קורניליוס בוגרד תרגום רחל גוטליב קרא עוד »

התבוננות בבנייה בקוביות בגיל הרך

"אחת ושתיים – החצר / שלוש ארבע – הנה גדר" (מתוך השיר "בונים," נצא אל השדה, פניה ברגשטין) "הוא רק מפזר את הקוביות סביב ולא עושה בהן דבר..." "הוא רק בונה מגדלים והורס אותם..." האומנם? מה באמת עושה הילד כאשר הוא בונה בקוביות? מה הפעילות הפנימית המתרחשת בגופו ובנפשו של הפעוט, בילד הרך ובילד הגדל לקראת שנתו השביעית? מה הערך ... קרא עוד »

"הגענו אל הפַזה השנייה של חינוך ולדורף בישראל"

חינוך ולדורף בישראל מתקרב לשנתו העשרים, ובדומה לאדם בגיל זה, עולה מתוכו השאלה: מה דרכי? מה הדבר הבא העומד להתגשם בחיי? סיפור חייו של גלעד גולדשמידט, ראשון מחנכי ולדורף בישראל, קשור קשר עמוק בהתפתחותה של הגישה האנתרופוסופית בחינוך. משה בר נס, איש חינוך אף הוא, פגש אותו לשיחה לרגל צאת ספר חדש מאת גלעד: "עולמה של הילדות". לקריאה לחצו >> ... קרא עוד »

יזמת "גנאחר" – חינוך ולדורף באזור מודיעין

"אחד העולם, יפה וגדול, אחד אלוהים, הבורא את הכול אחת היא השמש, זורחת ביום, אחד הירח, בליל במרום אחת היא אִמי, אחד הוא אבי, ואחד מיוחד במינו - הוא אני." לקריאה לחצו >> גיליון 4 יזמת גנאחר – חינוך ולדורף באזור מודיעין אלדד אדר קרא עוד »

כמה מילים על החינוך בגיל הרך

"לכל זמן ועת לכל חפץ מתחת לשמיים" קהלת ג' א' "אולי עכשיו אתם יכולים להרגיש כמה חזק בימינו הוא הדבר שקראתי לו 'עקבות האנושות'. מה שדיברתי עליו מאלץ אותנו להתייחס אל כל אדם ואדם כאל אדם אינדיבידואלי. הדבר צריך לרחף מעלינו כאידיאל גדול, כלומר איש אינו כמו האחר וכל אדם ואדם הוא ישות אינדיבידואלית." רודולף שטיינר, דורנַך, 15 באוגוסט 1919 ... קרא עוד »

ספרים חדשים – מורה דרך – על ספרו החדש של גלעד גולדשמידט

בחודש שעבר יצא לאור ספר חדש בהוצאת "הרדוף": "עולמה של הילדות" מאת גלעד גולדשמידט. הספר, שכותרת-המשנה שלו היא "ילדות, חינוך וליווי הילד הילד מנקודת-המבט של חינוך ולדורף," פורשׂ חזון חינוכי עמוק ומלא-השראה של ליווי הילד, טיפוחו והכוונתו. לקריאה לחצו >> גיליון 4 ספרים חדשים שרון ברקת קרא עוד »

אני עולם – חינוך ומציאות בגיל-הנעורים

האתגר המרכזי העומד לפני מתבגרים בפתח המאה ה 21- הוא ההתמודדות עם מציאות-חיים מורכבת. במאמר הזה ברצוני להציע שלוש דרכים שבהן יכול בית-ספר תיכון ולדורף לעזור בהתמודדות. לקריאה לחצו >> גיליון 4 אמנות החינוך קובי טוך קרא עוד »

האור שבפנים – על אמנות החינוך המרפא

"במקום כלשהו, בקרן זווית, מסתתרת בחיי הנפש של כל אדם חריגוּת מסוימת הנותרת עדיין בתחום הבריא." (ר' שטיינר, מתוך החינוך המרפא). לכבוד חג החורף התבקשתי לרשום כמה מילים על "החינוך המרפא" ועל בית-הספר "הדביר החדש." חשבתי שמתאים מאוד, כשבחוץ חשוך כל-כך ואנו מדליקים נרות, שננסה למצוא את האור הפנימי שלנוולהדליק אותו כך שיאיר לנו את הדרך בשאר השנה, ובעיקר שנוכל ... קרא עוד »

הדרך המוסיקלית

"דע לך שכל עשב ועשב יש לו שירה מיוחדת משלו." (רבי נחמן מברסלב) המאמר שמובא לפניכם הוא פרי התבוננות במהותה של המוסיקה ובתהליכי יצירה מוסיקליים-אנושייםשבמרכזם נושא הנגינה בכלי. התמונות שעלו בי במהלך ההתבוננות מוצגות כאן כדרך מוסיקלית שהיאגם נתיב לידיעה עצמית ולהכרת העולם – נתיב הפתוח לכל אדם ואדם. הנושאים שבהם בחרתי להתמקדנראו לי חשובים במיוחד, בין השאר לאור התנסותי ... קרא עוד »

מתעניינים בחינוך אנתרופוסופי?

הירשמו וקבלו חינם גישה ל14 מאמרים נבחרים ממגזין אדם עולם!