ערוץ: רוחניות

ספטמבר באופק: חזרה ליבשת השגרה [איגרת 217]

הקיץ כמעט ותם. האם שמתם לב, שיש לו, לקיץ, חוקים משלו? גם אם עבודה ושאר מסגרות עדיין קיימות, ביקום מקביל, נדמה שהשעות והדקות אינן "לחוצות" כמו בשאר ימות השנה. מי שניסה להישאר ממוקד, מדויק, ערני וחד – חש וודאי שונה ומיוחד... לעיתים נדמה שהפתרון הטוב ביותר לקושי הוא להיכנע. לצמצם מטלות לא חיוניות, לשחרר שליטה בלו"ז, לתת מקום למה שבא ... קרא עוד »

השבועיים האחרונים של החופש הגדול: מדריך להשרדות [איגרת 216]

זהו, נכנסים לישורת האחרונה של החופש הגדול. נגמרו הקייטנות, והחופש קורא ודורש גם את מי שעד כה הצליח לתמרן ולממן את הזכות (או החובה) שלו להמשיך לעבוד. אלו שיכלו והתנהלו עם משאבי האנרגיה של הילדים ועם משאבי הזמן והכסף שלהם כך שהחופש לא היווה להם מקור לחץ, נהנו מיתרונותיו, וזכו לחיבור מחודש לילדותם ולחופש של פעם. האם גם אתם מאלה ... קרא עוד »

בלב ההתמקדות: "התמקדות" כשער גישה לעולם הרוח ולחירות

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

"התמקדות" עוזרת לנו לחדש יכולת מולדת, שלרובנו אבדה, של קשב גופני פנימי למה שקוראים "תחושה מורגשת". אלה הן תחושות פיזיות וניתן לומר שהן אנרגטיות, המתהוות כל רגע מחדש, והמכילות את כל הידע אודות נושא או מצב מסוים בחיינו, כולל הפתרון >>> לקריאה קרא עוד »

על רות, יתרו ומתן תורה: מחשבות על חג השבועות [איגרת 206]

בצילום: הר סיני. מקור: ויקיפדיה

חג השבועות מסיים ומסכם את תהליך ספירת העומר ובא לציין מאורע משמעותי במעגל החיים שלנו: השלמת תהליך יציאת מצרים הרוחנית, אותה השלמנו במהלך ימי ספירת העומר. מהיכן יצאנו? יצאנו מהאגו התובע עבדות, יצאנו מהרצון לקבל בלבד, והגענו אל ההכנות לקראת מתן תורה לרגלי הר סיני. שימו לב: לא קבלת-תורה, כי אם מתן-תורה. הכוח הרוחני נותן לנו כל העת. האם אנו ... קרא עוד »

הלילה הארוך ביותר – היום הקצר ביותר

צילום: בת ציון פידלר

שנו רבותינו: כיוון שראה אדם הראשון יום שמתמעט והולך, אמר: אוי לי, שמא בשביל שסרחתי, עולם חושך בעדי וחוזר לתוהו ובוהו, וזו היא מיתה שנכנסה עלי מן השמיים. עמד וישב שמונה ימים בתענית ובתפילה. כיוון שבאה תקופת טבת וראה יום שמאריך והולך, אמר: מנהגו של עולם הוא, הלך ועשה שמונה ימים טובים. לשנה האחרת עשאם לאלו ולאלו ימים טובים" (מתוך ... קרא עוד »

מלאכית גיל הארבעים שלי

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

עבור נשים, המושג "משבר גיל ארבעים" טומן בחובו משמעויות מעוררות חשש במיוחד. רינת פרימו מסכמת חוויה שונה לחלוטין ואומרת: אם אתם רוצים לקרוא לאנרגיה, לחופש ולשמחה שמביא איתו גיל ארבעים "משבר" -בבקשה, שיבוא כל יום >> לקריאה   קרא עוד »

החיפוש הרוחני של דיוויד בואי כבסיס ליצירתו המוסיקלית

"אני לא אדם דתי, אני אדם רוחני. אלוהים משחק חלק חשוב בחיים שלי, הוא אבן היסוד של הקיום שלי. אני מאמין בפיתוח מערכת יחסים עם אלוהים. דת היא עבור אנשים שמאמינים בגיהנום, הרוחניות היא עבור אנשים שכבר היו בגיהנום" -דיוויד בואי מאמר לזכרו של דיוויד בואי >>> לקריאה קרא עוד »

והעבד הזה הוא אני: התבוננות אישית על חג החירות [איגרת 199]

בְּכָל דּוֹר וָדוֹר חַיָּב אָדָם לִרְאוֹת אֶת עַצְמוֹ כְּאִלוּ הוּא יָצָא מִמִּצְרַיִם (מתוך ההגדה) סיפור יציאת מצרים המקראי אשר כולנו מצווים לזכור אינו רק סיפורו של עם; זהו גם סיפורו של כל אדם. אל הדמויות בסיפור יציאת מצריים (משה, פרעה, עם ישראל ומצריים) ניתן להתייחס כאל צדדים שונים של אותו אדם. הסיפור החיצוני של "העם" הוא השתקפות של דרמה פנימית ... קרא עוד »

פסוקי גורל: מחולל הוורסים שמאתגר את האנתרופוסופים [איגרת 197]

שיר זה נכתב בידי מחשב. הוא תוצר מקרי של אלגוריתם, שבנינו המשורר ערן הדס ואני. מחולל השירה נקרא "פסוקי גורל", וניתן למצוא אותו באינטרנט. כל מה שצריך כדי שיחבר שיר חדש הוא ללחוץ על הכפתור "דבר אדם" שבראש העמוד. העליתי אותו לפייסבוק לפני כחודשיים ובקרב כמה חברים בקהילה האנתרופוסופית הוא עורר מורת רוח מסוימת ומובנת. הפליא לדייק בתגובתו המשורר תר ... קרא עוד »

פורים או כיפורים? על הקשר המעניין בין החגים ההפוכים לכאורה [איגרת 195]

חג פורים חל בסיומו של החורף, ונחוג עם תכנים של התחפשות, צחוק, שתיה לשכרה ותהלוכות של מסיכות ובובות ענק. בהתבוננות השוואתית עולה לנגד עינינו תמונה של חג פגני אשר את מאפייניו אנו מוצאים בכל העמים, החל מארצות קתוליות ועד שבטים אפריקאים. באמונות הקמאיות, זוהי שעת המשבר של סוף החורף, הטומן בחובו את הפחד שמא יתגברו הכוחות הדמוניים וימנעו את התגברות ... קרא עוד »