ערוץ: רוחניות

להפוך את עבודת הלילה למודעת: חודש הסליחות מנקודת מבט אנתרופוסופית [איגרת 167]

מאת גבע ששון שנה יהודית מתחילה בסתיו. המקרא נותן בסיס לשתי התחלות – בסתיו, ובאביב. ראש השנה בחודש ניסן הוא ראש שנה פיזי, חומרי, האביב הגיע והאדמה מגשימה את עצמה בטבע, בחומר; ראש השנה בתשרי, שבו על פי המסורת נברא העולם ואלוהים החל למשול על האדם, הוא ראש השנה הרוחני. בין הסתיו והאביב עובר ציר החגים המשמעותי ביהדות. ימי השיוויון ... קרא עוד »

שאלות מטרידות: אתגרי האנושות ופרדיגמות העצמיות [איגרת 165]

הפעיל החברתי ואיש קיבוץ הרדוף ראובן שליב פרסם לאחרונה את ספרו השני, "העצמיות המשלבת – להיות אינדיבידואל חברתי", המוגדר על ידי מומחים כפריצת דרך בתחום טיפוח תרבות האדם והקהילה. בסדרת מאמרים, שיתפרסמו כאן מעת לעת, אנו נציג נושאים נבחרים מתוך הספר, לתועלת ציבור קוראי האיגרת. קרא עוד »

"פתאום באמצע החיים" – איך מתמודדים עם משבר גיל הארבעים? [איגרת 158]

אורנה בן דור, מייסדת בית ספר "כחותם" להכשרת יועצים ביוגראפיים, יצאה במיזם חדש ומעניין - הרצאות קצרות המצולמות בווידאו ומועלות לצפיה ביוטיוב. כברכת דרך למיזם, אנו מזמינים אתכם לצפות בסרטון על משבר גיל הארבעים, לא לפני שקראתם את המאמר הקצר שכתבה על הנושא ביחד עם יעל ערמוני קרא עוד »

מחזה המסתורין של הרדוף

מחזה המסתורין של הרדוף : תיאטרון "המילה" העלה לאחרונה את ״שומר הסף״ של שטיינר. יעקב ארנן מסביר למה התיאטרון הוא בסיס של קהילה רוחנית מודרנית, ואיך כל זה עוזר לו להתמודד עם הקארמה המסובכת של הקיבוץ מאת: יונתן לוי >>> להמשך קריאה קרא עוד »

מדוע הורים הם מתקדשים

מדוע הורים הם מתקדשים : עם כל הכבוד למורים, ליועצים ולתרפיסטים — אפילו בחינוך ולדורף — ההורים הם שנושאים את גורל הילד והם אלה שיודעים מה הכי טוב לו. הנינג קהלר יוצא כנגד ה"פדגוגקרטיה" שמתייגת ילדים כ"מוצלחים" או כ"בעייתים", ומזכיר להורים את שליחותם העמוקה מאת: הנינג קהלר מגרמנית: גלעד גנבר >>> להמשך קריאה קרא עוד »

המתים איתנו חיים [איגרת 147]

הצער אינו מבחין אם הלך מאיתנו ילד או אדם מבוגר; אך מבחינה רוחנית, יש הבדל אם הנפש העוברת את שער המוות עשתה זאת בשלב מוקדם או מאוחר של חייה. אם ילדים מתים בגיל צעיר, אז במידה רבה הם ממשיכים להתקיים לידינו באופן רוחי. מיוחד ליום הזיכרון. קרא עוד »

על חובת החיים – הרהור לכבוד יום השואה [איגרת 146]

מבין שלוש הגישות היסודיות שבהן עשויות ההגות והפוליטיקה להתייחס לשואה – לֶקח, הסבר ומשמעות – אני בוחר במשמעות. המשמעות הפרטית והאינטימית ביותר שכל אחד ואחת מאיתנו יכול להפיק מרוע העולם קרא עוד »