גליון 12

כיצד מגדלים מדענים? על מקומה של הטכנולוגיה בחינוך ולדורף | למי שיך בית הספר – להורים או למורים? | סטפני אלון: אין שטאנץ אחד לגננת הכירו את העשק החברתי | מה בין פסיכולוגיה לאנתרופוסופיה | וגם: הכן ילדך לקיץ

5 שאלות עם מרים מקוב

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

מרים מקוב נולדה בשנת 1922 בוורשה, פולין. כשהייתה בת שנתיים התפטר אביה מעבודתו, לאחר שנכח בטקס הפתיחה של האוניברסיטה העברית באודיטוריום הר הצופים. משפחתה עלתה ארצה והתיישבה במושבה רחובות. לאחר שמונה שנות לימודים בבית ספר עממי למדה הוראה בסמינר לוינסקי. במלחמת העולם השנייה התנדבה לחיל ובין 1942 ל— 1946 ,(S.T.A) העזר לנשים בצבא הבריטי שירתה בבית חולים במצרים כעוזרת לאחות. ... קרא עוד »

אמנות הטיפול הנפשי

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

הפסיכולוגיה של פרויד מוליכה את האדם לעיסוק בפחדיו ויצריו, אולם ממשיכיו התמקדו ביחסי מטופל-מטפל כהשתקפות יחסי האדם עם סביבתו. הטיפול האנתרופוסופי רואה תמונת אדם גבוהה ומקיפה, אך עלול לאבד את הנשימה הרגשית-אינטואיטיבית בין מטפל למטופל - שבלעדיה הטיפול איננו טיפול. טיפול נפשי הנובע מן הפסיכולוגיה והאנתרופוסופיה כאחת עשוי לשלב את הטוב שבשתי הגישות וחשוף למכשלות שבשתיהן. לקריאה לחצו >> גיליון ... קרא עוד »

באמנות, כמו באמנות אין דבר כזה שאין דבר כזה

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

המלחמה בדוגמטיות היא הנר שעומד לרגליהן של סטפני אלון וּורד שטמפר, מייסדות הסמינר לגננות ולדורף בקריית טבעון, הרואות בחינוך תהליך יצירה תמידי. בשיעורים שהן מעבירות, הן מבקשות לחבר בין הפילוסופיה של שטיינר לפרקטיקה היומית, ומתמקדות בשִבעון הראשון, כצורך קיומי של העולם המודרני. לקריאה לחצו >> גיליון 12 באמנות כמו באמנות אין דבר כזה שאין דבר כזה איריס גל ונלי קרוגיוס ... קרא עוד »