גליון 2

אנתרופוסופיה שירושליים של שנות ה-20 וה-30 | יחסו של רודולף שטיינר לאנטישמיות | זוגיות בת זמנינו | ולדורף במשרד ראש הממשלה | חינוך אינדבידואלי בגיל הרך | פרופ' שימעון לוי – סמואל בקט | עונת הקיץ בתקופה המודרנית | קמפהיל

גיליון 2 – דבר המערכת

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

מדע הרוח האנתרופוסופי והחברה אשר צמחה מתוכו נוסדו בידי רודולף שטיינר ( 1925-1861 ) באירופה בסוף המאה התשע-עשרה. שטיינר הביא אז לעולם דרכים חדשות, המתאימות לתקופה המודרנית, לחיבור אל עולמות הרוח. לקריאה לחצו >> גיליון 2 דבר המערכת מיכל זיו קרמר קרא עוד »

האדם הוא צמח הפוך

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

  תזונת האדם קשורה בקשר ישיר לממלכת הצומח. מקור כל האוכל שלנו הוא בממלכה זו, גם כשאנו אוכלים בשר, חלב, ביצים ושאר תוצרי ממלכת החי, מפני שגם היא ניזונה ותלויה בממלכת הצומח. ללא הצמחים לא היו יכולים להתקיים חיים על פני האדמה. לקריאה לחצו >> גיליון 2 אוכל טוב יוטקה הרשטיין קרא עוד »

החינוך האינדיבידואלי בגיל הרך: איך עושים את זה ולמה אין היום דרך אחרת?

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

עורכת כתב העת, מיכל זיו קרמר, בשיחה עם הגננת הותיקה יפה מאיר "שאלת החינוך היא השאלה החשובה ביותר שמעסיקה היום את האנשים. עלי להדגיש כי החינוך הוא המרכז של הבעיות הסוציאליות שלנו. כעת, הצורך הגדול ביותר שלנו היא לפעול מתוך המטריאליזם ולמצוא דרך חזרה לגישה רוחנית יותר. בכל התקופות הקודמות של תרבות אנושית, אנשים ידעו את הדרך אל הרוח, אך ... קרא עוד »

האתגר החברתי חקלאות אורגנית וביו-דינמית שיקומית בהרדוף

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

קיבוץ הרדוף נוסד בגליל התחתון ב 1982- בהשראת התפיסה האנתרופוסופית. בד בבד הונחו גם היסודות להקמתה של חווה אורגנית וביו-דינמית* הפועלת שם מאז. לקריאה לחצו >> גיליון 2 אקולוגיה חקלאות וחברה ארז סרלין קרא עוד »

הדרך לטאר

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

הפקת תאטרון עצמאית של תלמידי תיכון הרדוף. ראיון עם איתי פז מחנך הקבוצה. לפני כחודש העלתה קבוצת תלמידים מבית הספר התיכון בהרדוף מחזה השייך לזרם תיאטרון האבסורד. זאת היתה הפקה עצמאית של תלמידים הלומדים במסלול לימודים ייחודי, המשלב לימודי דרמה ופרויקטים בין תרבותיים, חלקם עם נוער ערבי משפרעם. המחזה שהועלה – הדרך לטאר – הוא הפקה המבוססת על שני מחזות שכתב ... קרא עוד »

שומרי גן ולדורף

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

על פעילותה הייחודית של עמותת חץ וקשת בגליל התחתון. במהלך שנת 2005 החלו כמה משפחות בגליל התחתון (כפר תבור, שרונה, אילניה, שדמות דבורה) לחפש חלופות למערכת החינוך הפורמלית הקיימת באזורן. חלק מהילדים שעבורן ביקשו המשפחות את החלופה עמדו אז לעלות לכיתה א' והעמותה שנוסדה בפברואר 2006 כיוונה להקמת בית ספר אלטרנטיבי ברוח ולדורף וברוח שומרי הגן*. חרף המאמצים הרבים לא ... קרא עוד »

המרכיבים מהם עשויה התפתחות בריאה של מתבגרים בעת הזאת

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

הילדים שלנו גדלים בעולם דינמי המשתנה בקצב מסחרר, שחלק מתרבות הפנאי והרגלי הצריכה שלו שונים בתכלית מאלה של עולם נעורינו שלנו. עולם זה, של העת הזו, משפיע באופן מהותי על מרכיבי ההתפתחות של ילדינו, על הכיוונים אליהם מנותבת ההתבגרות שלהם, וכן גם על האישיות המתפתחת שלהם, כוחות הרצון ומשאבי הנפש. לקריאה לחצו >>  גיליון 2 חינוך והורות דני שטיינר קרא עוד »

זוגיות – אתגר. כיצד הגענו עד הלום?

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

תמונה של שבר עמוק עולה כשמסתכלים על מצב הזוגיות בתקופתנו. בראשית המאה העשרים הנישואים עוד דמו לסלע ואילו בראשית המאה העשרים ואחת הזוגיות בתהליך התפוררות. כיצד קרה שמה שהיה בסיס לכל החיים החברתיים משתנה באופן כה עמוק? מהי המשמעות של תהליך זה? לקריאה לחצו >> גיליון 2 תרבות האדם יחסים רינה פפיש קרא עוד »

מסר, צורה ומהות במסרים חינוכיים

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

מאמר זה עוסק בהיבטים העמוקים אך הפחות גלויים לעין של השימוש בטכנולוגיה אלקטרונית בחינוך. ההתפתחות הטכנולוגית ותהליכי האקדמיזציה של המחקר החינוכי במאה הזאת הביאו, מצד אחד, להפיכת הטכנולוגיה התקשורתית לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום של האנושות המודרנית ומצד שני לשימוש גובר והולך באותה טכנולוגיה – טלוויזיה ומחשב, להעברת מסרים בחינוך. לקריאה לחצו >> גיליון 2 אמנות החינוך אלישע אבשלום קרא עוד »