גליון 37

״תרבות טכנולוגית זו תובעת מהאדם בהירות ודיוק, אך גם מציבה בפניו אתגר.
נפש התודעה, בעלת האופי הסתוי־מיכאלי, מאירה באור ההכרה האינסופי לתוך עולם לוע הדרקון, החומרי, הסופי, החשוך.
בתרבות נפש התודעה, יכול האדם להתעורר למהות הרוחית של הוויתו; המפגש עם החומר, עם האלמנט הזר, מאפשר  התעוררות לעצמיותנו דרך ההתנגדות שמציב לנו החומר״ (מתוך מאמרו של אורי כהן, מי כאל?)

קבל ח"ח

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

בגיל 14 התלמידים כבר נכנסים אל גיל ההתבגרות על קשייו, סערותיו ומצוקותיו. איך כיצד תומך בית הספר בהתפתחותם? במאמרו השנתי, המופיע בעקביות שמונה שנים, מסכם גבע ששון את שנת הכתר של בית הספר היסודי: כיתה ח׳ מאת: גבע ששון להמשך קריאה>>> קרא עוד »

מחולל הבולשיט

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

הבה ונאמין לכל אחד שמדבר על עולם הנסתר, וננשק את רגליו של כל מי שיניח בידינו טקסט בלתי־קריא. הרי הילת תבונה מרחפת כבר מעל כל אחד שיכול להרכיב משפט ארוך וחסר־פשר ולהביא אותו לדפוס מאת: דוד בן זקן לקריאת המאמר>>> קרא עוד »

דרגון סיטי

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

העיר העתיקה והמוזנחת של לוד הייתה בעבר משכנו של אחד הקדושים הנוצריים הידועים בעולם — ג׳ורג׳ קוטל הדרקון. מה סיפור חייו ומותו? מדוע התבלבלו האיקונות שלו ושל המלאך מיכאל? ומה נשאר ממנו בלוד של ימינו? מאת: נועם שרון לקריאת המאמר>>> קרא עוד »

אמן אורח: גד אולמן

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

ההגדרה "אמן רב־תחומי" מתאימה לי, כמי שעוסק ברישום, ציור, הדפס, פיסול אישי, פיסול במרחב הציבורי ועוד. אני מייחס זאת לחינוך האמנותי שקיבל מאימי, ילידת גרמניה. היא נחשפה בגיל המתאים לתורות החדשות בחינוך לשעתו, וכך דגלה בחינוך לאמנות מגיל צעיר; לא רק ציור אלא גם משחק, תנועה, בישול ועוד. ההוכחה להשפעת החינוך האמנותי מוכחת בכך שגם אחי ואחותי אמנים מדרגה ראשונה. ... קרא עוד »

הוא ולא מלאך

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

תאמרו — אלוהים רחוק מאיתנו, והמלאך מיכאל קרוב; הוא דמות נתפסת, יש לו ציורים ויש עליו סיפורים. על זה אומַר: עבורי, מיכאל הוא רחוק, רחוק מאד, ומעבר למידע של שטיינר איני יודע עליו דבר; לעומת זאת הקדוש־ברוך־הוא קרוב אלי, בשעות רצון וחסד מאת: דניאל שליט לקריאת המאמר>>> קרא עוד »

אבי, דאסקלוס

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

תארים לא היו חשובים לו כלל. הוא רצה להיות אח־מדריך וחבר. כאשר מישהו שאל אותו אם הוא שאפתן, הוא אמר, “כן, הייתי רוצה להיות הממחטה שתוכל לייבש את דמעותיהם של בני־אדם”. בתו של המסיטיקן וממשיכת דרכו מספרת על אביה מאת: פאנאיוטה כ . תיאודוקי אטשלי לקריאת המאמר>>> קרא עוד »

המאסטר מקפריסין

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

הוא לימד וריפא אלפים, אך מעולם לא דרש על כך ולו פרוטה אחת. תכופות נהג לומר, בחיוך, כי מיכאל, גבריאל, רפאל ואוריאל מעולם לא ביקשו ממנו צ׳ק בתמורה לשירותיהם. מי היה דאסקָלוס, המאסטר מהאי השכן? מאת: סטפן קולה לקריאת המאמר>>> קרא עוד »