גליון 51

"האסטרולוגיה היא מדע עצום. היא תגיע לשיאה רק בעתיד. כדי להבינה יצטרך האדם את כל האנתרופוסופיה ועוד כמה דברים מעבר לכך" (רודולף שטיינר)
באמירה זו שטיינר אינו מותיר לאדם הממוצע שום סיכוי להרגיש כי הוא מבין משהו משמעותי מזה או מזה, אך בו בזמן הוא מאתגר אותו לצאת למסע של חקירה ולימוד.
גליון כוכבים של אדם עולם פותח בענווה צוהר למדע הרוח של הכוכבים

12 הלילות הקדושים

מדור מזון לנפש-יוצק משמעות

בכל שנה בימים האחרונים של חודש דצמבר ותחילת ינואר, כאשר אנו חווים את הימים האפלים ביותר של השנה, דווקא אז, מדגיש שטיינר, האור הרוחי של השמש זורח בתוך האדמה ועושה אותה שקופה וזוהרת מבפנים. בימים אלה, כאשר לקרניים הפיזיות של השמש יש פחות כוח והחושך גדול יותר, אז הכוח הרוחני שעוטף את כדור הארץ הוא הגדול ביותר במחזור השנתי. הוא ... קרא עוד »

וולדורף אל כרמל

מדור מזון לנפש-יוזמה

בחודשים האחרונים יוזמת קבוצת אימהות הקמה של בית ספר וולדורף ביישוב הדרוזי דלית אל-כרמל. ביישוב פועל מזה זמן מה גן טרום-חובה ברוח וולדורף. העניין בחינוך וולדורף וחיפוש אלטרנטיבה לבית הספר הקיים הביאו מספר רב של הורים לרצות בשינוי ולפעול למען הקמת בית ספר במקום. עד עתה ערכו ההורים מספר שיחות והרצאות בתחום ויצרו קשר עם ראש המועצה ועם מנהל מחוז ... קרא עוד »

ברנרד ליווכוט – אדם בן זמנו

מדור מזון לנפש-ביוגרפיה קטנה

ברנרד ליווכוט (1992-1905) היה אדם מיוחד במינו, שכל חייו הבוגרים עמדו בסימן הגשמה מעשית של מדע הרוח האנתרופוסופי שפיתח שטיינר. ניתן אף לומר כי מאז 1930 חפף מהלך חייו את דרכה של התנועה האנתרופוסופית בהולנד; שאלות ובעיות רבות שעימן נאבק במשך עשרות שנים, היו גם בעיותיה האופייניות של תנועה זו. ילדותו ליווכוט נולד להורים קתולים, באי הקסום סומטרה שבאינדונזיה, בעת ... קרא עוד »

5 שאלות – עם יובל תמרי

יובל תמרי

1 איך הפכת להיות איש חינוך? גדלתי בבית שהיה ספוג בחינוך: אמי מורה, סבתי מורה, דודותיי מורות וארוחת שישי בערב הייתה תמיד מוקד לדיון סוער בענייני השעה. עם זאת, כשהגיעה שעתי לבחור תחום לימודים, פסחתי על האפשרות ללמוד הוראה, אולי דווקא בגלל הרקע המשפחתי. במהלך לימודי היסטוריה של המזה"ת הנחיתי מפגשי נוער ערבי ויהודי בנווה שלום. העבודה עם בני הנוער ... קרא עוד »