בעולם

שער גליון בעולם

גליון 61 | מאי-יוני 2019

"אולי הקיץ המהביל שלנו הוא זמן טוב להפנות את מבטנו החוצה אל פועלן של אומות עולם, לשאוף אוויר פסגות צלול מדורנאך, להטביל את גופנו האתרי במרחבי אור ואוויר אחרים.

וכמתבקש, גיליון הקיץ שלנו אכן פורס כנף למרחקים, מתבונן על יוזמות אנתרופוסופיות מעוררת השראה במרחבי תבל. לירון ישראלי מספר על מיזם החקלאות הביודינמית הענק במצרים – סקם, מיכל בן שלום על הכשרות המורים בהודו ובנפאל שהיא מעבירה, אודי לוי על גילוי "שורש האור" עליו דיבר שטיינר ובמאמר נפרד על הגתאנום שנמצא בימים אלה בצומת דרכים, נועם שרון ביקר באוניברסיטאות אנתרופוסופיות בגרמניה ואני שוחחתי עם כמה ממובילי התארגנות הצעירים האנתרופוסופים בארץ על השאלות שמעסיקות אותם.

המבט החוצה, למרחבים, אכן ממלא בהשראה, לפעמים מציב רף כמעט בלתי אפשרי לחיקוי ועדיין, בתום הקיץ הן כולנו נחזור הביתה, לאסדות הגז, להפקעת משאבי טבע, לשכבות עוני ולפערי הכנסה הולכים ומחריפים והשאלה שמעסיקה אותי כרגע היא האם אנחנו, כבני אדם, נוכל לעמוד מנגד."

– מתוך דבר העורכת, סימונה חנוך

רשימת כתבות

מזון לנפש – O L A M

מדור מזון לנפש

O L A M או (o) ואה (a) התכנסות ופריצה וביניהם שתי מתנות נפלאות למ"ד מַזרימה וּמ"ם עוטפת ומכילה. עיצוב תמונה: מור סאן מבלי להשמיע קול, הניחו את קצה הלשון על החך העליון להגיית למ"ד שקטה. חושו את המעגל שנוצר בין הלשון לבית הבליעה ואת זרימת האוויר המעגלית, האינסופית. אחר סגרו את השפתיים בעדינות להגיית מ"ם רכה ושקטה. חושו את ... קרא עוד »

5 שאלות עם אולפת אבו לבן אל טורי

1. איך הגעת לחינוך ולדורף? לאורך כל תהליך הלמידה שלי בחינוך הקונבנציונלי הרגשתי שמשהו חסר. בשנה השלישית של הלימודים עשיתי קורס בחינוך אלטרנטיבי. ביקרנו בבית ספר דמוקרטי ובבית ספר ולדורף בפרדס חנה וכשיצאתי מהמקום – הלב שלי נשאר שם. נולדה בי משאלת לב, אבל בהתחלה המשאלה היתה מופנית החוצה: "מי יביא את החינוך הזה אלינו?" ולזמן מה התייחסתי אליה כאל ... קרא עוד »

טסה עם שקיות עדשים

איך קרה שבחורה ישראלית הקימה גן ולדורף בבית יתומים בנפאל? למה תושבי קטמנדו לא עולים להרים? מי מביא תה עם חלב למורים במומבאי בשיעור ראשי? זה עשר שנים שמיכל בן שלום מעבירה הכשרות למורי ולדורף בהודו ובנפאל והסיפורים קולחים כמו מים חיים מההימלאיה קרא עוד »

"האם אני כאנתרופוסוף יכול לעמוד מנגד?"

פעילות אחרי האסון במוזמביק. צילום: לוקס מל

קיים חיבור מובהק בין המשקל ששטיינר ייחס למלאכות, תרפיה והתבוננות רוחנית על הילד, לבין העובדה שחינוך ולדורף נוסד מייד לאחר מלחמת העולם הראשונה. סטפני אלון מספרת על האופן שבו ולדורף לשעת חירום מטפל בטראומה, מהציקלון במוזמביק ורעידת האדמה בסין, ועד ילדי הפליטים בדרום תל-אביב קרא עוד »