האיגרת

כתבות האיגרת (ממסופרות)

בין סליחה לחמלה: מחשבות על הסליחה בימים חסרי רחמים

בימים שבהם השלטון מעלים עין ואף מעודד פגיעה בקבוצות אוכלוסייה, כותב יפתח שילוני, כיצד נחנך את הילדים לאי-פגיעה ולסליחה? והאם אנחנו יכולים לחוש חמלה כלפי הפוגעים? מחשבות של מחנך לקראת יום הכיפורים קרא עוד »

תחל שנה וסיפוריה: כך נפתחה שנת הלימודים תשע"ט בחינוך האנתרופוסופי

שני בתי ספר חדשים בערים מרכזיות, שני מנופים בכביש ראשי באישון לילה, שני מורים בכיתה אחת, איום להשבית בית ספר בגלל העדר תקצוב מהעירייה, חטיבת ביניים חדשה ובית ספר אחד שמצבו לא היה יכול להיות טוב יותר – כמידי שנה, האיגרת מביאה לכם סיפורים מפתיחת שנת הלימודים בבתי הספר האנתרופוסופיים בישראל קרא עוד »

זרעים של תקווה: יוזמה להכשרה דו-לשונית לחינוך ולדורף ואנתרופוסופיה

אולפת אבן-לבן אלטורי ונועה לשם – שתי היוזמות של הכשרה דו-לשונית לחינוך ולדורף ואנתרופוסופיה

בימים שבהם חוק הלאום ביטל את מעמדה הרשמי של השפה הערבית, יוזמה חדשה להכשרה דו-לשונית באנתרופוסופיה וחינוך ולדורף יוצאת לדרך. שוחחנו עם המייסדות וניסינו להבין למי הן מייעדות את הסמינר וכיצד הן תתמודדנה עם האתגרים המובנים בדרכן קרא עוד »

פתיחה לעולם: רשמים מסיורים ביודינמיים באגן הים התיכון

מטע רימונים בירדן. ברקע- בקעת הירדן וישראל

בשנה האחרונה שהה לירון ישראלי הרבה בעולם, במטרה ליצור חיבורים בין מגדלים וחוות ביודינמיות מאגן הים התיכון לפעילות הביודינמית המתפתחת בישראל. כל ההשפעות שספגו משתתפי הטיולים ייטמעו באדמה הארץ ישראלית ויעזרו בפיתוח הביודינמיקה המקומית קרא עוד »

אובדן, גילוי ואהבה

כבר חופש גדול. עברה שנת לימודים פורייה ומלאת עשייה. ייתכן כי לחלק מאתנו היו בה התמודדויות לא פשוטות ומאתגרות.בגליון 'אוטיזם' של אדם עולם (מאי-יוני 2018) עסקה מירי מתתיה בהתמודדות של הורים ומחנכים עם תהליך הגילוי של אוטיזם ועל ההתמודדות האמיצה איתו. קרא עוד »

על לאומנות, נאמנות ושייכות: ההבדל בין שחקני כדורגל לאוהדים

אוהדי כדורגל "מוטבלים" לקבוצתם בגיל צעיר ונשארים תקועים איתה למשך כל חייהם; לעומתם, שחקני כדורגל מקצוענים לא יהססו לעבור קבוצה כדי לזכות בקידום מקצועי וכלכלי. במשחק "ברווזים וברבורים" ניתן ללמוד על הילדים האם הם נאמנים כאוהדים או חופשיים כשחקנים קרא עוד »