האיגרת

כתבות האיגרת (ממסופרות)

משנה מקום משנה מזל: שנת לימודים חדשה נפתחת בסימן מעברים [איגרת 272]

שנת הלימודים החדשה נפתחה בלי ארועים מיוחדים, אך עם מעבר בלתי שגרתי של כיתה שלמה מקריית אונו להוד השרון. תל אביב נשארה ללא בית ספר אנתרופוסופי, לאחר שבית חינוך אביב עבר לחולון (מקווה ישראל). וברמת גן – לראשונה בית ספר וולדורף שני באותה עיר, הפעם עם כיפה על הראש קרא עוד »

רצית לעזור לילדי הפליטים בסוריה ולא ידעת איך? הנה ההזדמנות [איגרת 267]

בית הספר לילדי פליטים באי היווני לסבוס

בזמן שחלקנו מחפשים אחר חבילת הנופש המשתלמת ביותר ליוון, יאיר לייבל וחבריו מגייסים כספים להמשך פעילות בית הספר שהקימו לילדי פליטים באי היווני לסבוס. בטור אישי הוא מספר על האתגרים, על המפגש עם המציאות העולמית המורכבת, על המפגש בין העמים ועל איך כל אלו קשורים לחינוך שקיבל בבית ספר ולדורף "אדם" קרא עוד »

שני פרויקטים מדליקים וחשובים לתמוך בהם הקיץ [איגרת 265]

מימון המון הפך לכלי משמעותי לקידום פרויקטים אמנותיים וחברתיים. היום אתם יכולים לתמוך במוסיקה אורגנית שנמצאת בהריון עם רביעייה, ובבית ספר וולדורף בניו דלהי מוסיקה אורגנית מסכמת עשור של פעילות בפרץ של יצירתיות קרא עוד »

אז איך מדברים עם תלמידים על פוליטיקה? שלושה עקרונות [איגרת 262]

פוליטיקה בישראל היא נושא נפיץ והעמדות כלפיה נובעות מרגש ואף מפצע וכאב נפשי. בגיל ההתבגרות, יכול המחנך להוביל דיון על פוליטיקה מתוך עמדה טיפולית, ולחדד את ההבדלים בין טענה, הרגשה או עובדה. תגובה למאמרו של גבע ששון "קוד אתי למורכים ומחנכים" קרא עוד »