האיגרת

רשימת כתבות

אובדן, גילוי ואהבה

כבר חופש גדול. עברה שנת לימודים פורייה ומלאת עשייה. ייתכן כי לחלק מאתנו היו בה התמודדויות לא פשוטות ומאתגרות.בגליון 'אוטיזם' של אדם עולם (מאי-יוני 2018) עסקה מירי מתתיה בהתמודדות של הורים ומחנכים עם תהליך הגילוי של אוטיזם ועל ההתמודדות האמיצה איתו. קרא עוד »

על לאומנות, נאמנות ושייכות: ההבדל בין שחקני כדורגל לאוהדים

אוהדי כדורגל "מוטבלים" לקבוצתם בגיל צעיר ונשארים תקועים איתה למשך כל חייהם; לעומתם, שחקני כדורגל מקצוענים לא יהססו לעבור קבוצה כדי לזכות בקידום מקצועי וכלכלי. במשחק "ברווזים וברבורים" ניתן ללמוד על הילדים האם הם נאמנים כאוהדים או חופשיים כשחקנים קרא עוד »

אתגרים דומים, תקווה משותפת: מפגש ביודינמי של חקלאים משתי גדות הירדן

סמינר משותף לחקלאים ישראלים וירדנים, שנערך בירדן בסוף השבוע האחרון, הציג לחקלאים את עקרונות החקלאות הביודינמית, והראה להם איך אפשר גם לגדל מזון וגם להשאר חלק מהסביבה קרא עוד »

מזומר לזמרת-יה: סיפורו של בית הספר הדתי-ברוח-וולדורף הפועל ברמת-גן

ציור לוח בית ספר זמרת-יה, בית ספר אנתרופוסופי דתי ברמת גן. צילום באדיבות רן אהרוני

"חינוך יהודי מהשורש" הוא שם קוד לחינוך דתי המתבסס על הגישה החינוכית האנתרופוסופית – חינוך ולדורף. זרם זה נמצא בישראל בהתפתחות מהירה, אולם היוזמה הצעירה הפועלת בלב גוש דן זקוקה לעזרת הקהילה קרא עוד »

לאסוף רגעים לפני הפיזור: על משמעות התעודות בחינוך וולדורף

תעודה בבי"ס שיבולים. איור: צילה שייביץ

תהליך כתיבת התעודות הוא אחד מרגעי השיא והקושי בחייו של מורה ומחנך וולדורף. עבור הילדים, זוהי מתנה ומזכרת שמסכמת את העבר, צופה פני עתיד ונותנת להם רגע להתרפק עליו למשך כל חייהם קרא עוד »

לעשות יותר ממה שידעתי שאני מסוגלת: חוויות של תלמידות תיכון וולדורף

רבים ממסלולי תיכון וולדורף שצומחים כעת בארץ בוחרים להגיש את תלמידיהם לבגרויות מלאות, מבלי לוותר על העושר שמביאה תכנית הלימודים האנתרופוסופית ובראשן עבודת הגמר העיונית והאמנותית. תלמידות בוגרות מסלול קורצ'ק בתיכון אשל הנשיא (באר שבע) מספרות על ההתמודדות שלהן עם האתגר הכפול קרא עוד »