"עבודת החינוך משמעה המשך פה, על פני האדמה, של העבודה הרוחית אותה עשתה כל נשמה בעולמות הרוח". מצוידים במידע זה, כיצד יוכלו מחנכים לעזור לילד לפתח את האני שלו? קרא עוד »
תגית: אדם
רשימת כתבות
הוראת המדעים וחינוך וולדורף – לאן?
מה נדרש בכדי לחדש את הוראת המדעים בחינוך ולדורף? ראשית יש להבין שהוראת המדעים בימינו דורשת יצירת חיבור נכון ורציף בין הילד לטבע, בין האקולוגיה ותפישת הקיימות למדע הגתאני. כל זאת בהקשר של התפתחות הילד במציאות של משבר סביבתי, חברתי וכלכלי קרא עוד »
על האור ועל החושך, ועל הלילה הארוך ביותר בשנה [איגרת 182]
שעות הדמדומים הם שעות המאבק בין האור והחושך, ואז נוצרות התופעות היפות ביותר. על הלילה, היום ומה שביניהם - במאמר מיוחד לכבוד היום הכי קצר בשנה קרא עוד »
מבוא לכלכלה משתפת
הגישה האנתרופוסופית לכלכלה רואה ברווחת האדם ערך עליון, אך אינה סוציאליזם. היא גם מעודדת חופש, יצירתיות ויזמה, אך אינה קפיטליזם. היא שמה את האדם במרכז התהליך הכלכלי, וקוראת לו לקחת בו חלק מודע. לקריאה לחצו >> גיליון 17 מבוא לכלכלה משתפת ארתור אדוארד קרא עוד »
שלום כיתה א'
תחילת שנה"ל תש"ע בבתי ספר ולדורף ברחבי הארץ היום הראשון למסע ב-1 בספטמבר רבים שואפים להיות נוכחים בבית הספר, אף אם אין להם ילדים במערכת החינוך. כבר בשער בית הספר מורגשת אווירת החג האופפת כל, ועמה הרעננות וההתחדשות המרגשת. לקריאה לחצו >> גיליון 8 שלום כיתה א עפרה גל קרא עוד »