תגית: דו-קיום

רשימת כתבות

לטבע אין גבולות – לילה אלעד

פרוייקטים חינוכיים דו-לאומיים, חקלאות אורגנית בחברון ואנרגיה מתחדשת בכפרים פלסטיניים חסרי תשתיות - כל אלה הוצגו בכנס "חלון לקיימות ברשות הפלסטינית" שנערך לאחרונה בחיפה. לילה אלעד הייתה שם וחזרהה מעודדת. לקריאה לחצו כאן>>>> קרא עוד »

ביקור בית – משפחת סואעד

משפחת סואעד, הכפר סואעד- חומירה הכפר סועאד: כפר בדואי השוכן למרגלות קיבוץ הרדוף. הבית הראשון בכפר נבנה בשנה 1919 על ידי פָזַע, סבא רבא של איימן. הכפר קיבל הכרה מהמדינה בשנת 1995 )"בזכות רבין"(, והוא משתייך למועצה האזורית עמק יזרעאל. לפני שנתיים חובר הכפר לרשת החשמל, והמים מגיעים מקיבוץ הרדוף. לקריאה לחצו >> גיליון 17 ביקור בית דן דיימל וטל ... קרא עוד »

שיחת היום עם יעקב ארנן

"יש פתרון לשאלה הישראלית-פלסטינית: צריך רק לשנות את צורת המחשבה". שיחה עם יעקב ארנן, פעיל שלום וממיסדיי קיבוץ הרדוף, לאור המחאה החברתית בישראל ובנוגע לתוכנית מרחיקת לכת לפתרון השאלה הלאומית הפלסטינית. לקריאה לחצו >> גיליון 17 שיחת היום עם יעקב ארנן נועם שרון קרא עוד »

משפחת גוריון, "שבט אחים", טבאש

"שבט אחים" הוא יצירתם בת השנתיים של אירית ( 50 ) ויזהר (50), אשר מתגוררים עם ילדיהם תום ( 25 ) וים ( 18 )בכפר הבדואי טבאש שבצפון הארץ. לקריאה לחצו >> גיליון 24 ביקור בית נמרוד סמילנסקי פרידמן וטל גליק קרא עוד »

פסטיבל משב רוח גלילי

יזמות שמפנות את פעילותן כלפי חוץ אין הרבה, על אחת כמה וכמה בשדה התרבותי, על אחת כמה וכמה בשיתוף פעולה עם יזמות נוספות, על אחת כמה וכמה ביצירת פסטיבל. לקריאה לחצו >> גיליון 24 פסטיבל משב רוח גלילי רוני פינקרפילד קרא עוד »

קואליצית הזית

הכפר ולאג'ה משקיף על גן החיות התנכי בירושלים, ומשמש בעצמו מזכרת חיה להתיישבות קדומה בארץ ישראל. רגע לפני שהכפר מוקף בגדר ההפרדה, השתתפה אפי בת אילן במסיק שאורגן על ידי אביב טטרסקי ושירי בר, ירושלמים המשלבים את הדרך. לקריאה לחצו >> גיליון 22 קואליציית הזית אפי בת-אילן קרא עוד »

על מים ואנושיוּת

גליה פלד יצאה להרפתקה בבית סחור וראתה שוב עד כמה כולנו דומים. רוקדים, אוכלים, משוחחים, מחזרים, חולמים על שלום וסובלים מבעיה רצינית ביותר של זיהום מקורות המים באזור. לקריאה לחצו >> גיליון 22 על מים ואנושיות גליה פלד קרא עוד »

דלת הלב

כמעט כל סגנון חינוכי נוכל להצדיק באומרנו שאנו מקשיבים לצרכים העמוקים, הגבוהים, הבלתי נראים בעין בלתי מזוינת ובמבט בלתי מיומן, של הילד. ובכן, האם אנחנו באמת מקשיבים לו? האם אנחנו באמת נותנים לילד את זכות הדיבור? על מעגל הקשבה אינדיאני בכיתה א' דו-לשונית. לקריאה לחצו >> גיליון 22 דעת יחיד אמיר שלומיאן קרא עוד »