ארכיון התגיות: חינוך אנתרופוסופי

סוף סוף – מוכר ורשמי. ומה עכשיו?

בפברואר האחרון נחתם הסכם בין משרד החינוך לפורום הארצי של חינוך ולדורף למען הסדרה רשמית של הזרם האנתרופוסופי. נמרוד סמילנסקי פרידמן סוקר את דרך החתחתים שהובילה להסכם, כמו-גם את מעלותיו וחסרונותיו קרא עוד »

אז מה באמת נדרש בכדי לחדש את הוראת המדעים?

- תגובה למאמר של אורי צדוק ואייל בלוך, אדם עולם 45 >>> לקריאת המאמר הוראת המדעים וחינוך וולדורף- לאן? גליון 45, מגזין אדם עולם מציק שדווקא מאמר הפותח בשאלת המדע, מתחיל בשיפוט שהכותבים לא מבססים על עדויות (כפי שמקובל במדעי הטבע) כי "חיה הרגשה מוצקה שהוראת המדעים בבתי ספר וולדורף נותרה חובבנית ורחוקה מלמלא את יעדיה בהתפתחותו השלמה והבריאה של ... קרא עוד »

חינוך אנתרופוסופי – קווים לדמותו

בובות אנתרופוסופיות בעבודת יד

וולדורף - הגישה האנתרופוסופית לחינוך חינוך אנתרופוסופי נקרא למעשה חינוך וולדורף והוא היישום של האנתרופוסופיה בתחום החינוך. הוא שם את הילד במרכז ומנסה בכל שלב להגיש לו את ה"מזון" החינוכי המתאים ביותר לשלב ההתפתחותי שבו הוא נמצא. תיאורית ההתפתחות האנתרופוסופית, פרי הגותו ומחקרו הרוחי של ד"ר רודולף שטיינר, מהווה את הבסיס הרעיוני לתוכניות הלימוד במוסדות חינוך וולדורף. בהכשרות המורים לומדים ... קרא עוד »

לא מקובל עלינו

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

משפחות רבות מכל רחבי הארץ קבלו בחצי השנה האחרונה תשובה שלילית מבתי ספר ולדורף אליהם ביקשו לרשום את ילדם לכיתה א׳. רשימות המתנה של 50 ילדים מתמלאות בימים בודדים בבתי הספר המבוססים ברחבי הארץ, רובם ככולם מקבלים את הסירוב בכאב לב וצער, אולם לצד הכאב יש לא מעט משפחות שעושות מעשה. לידי מערכת ״אדם עולם״ הגיע לפני מספר ימים המכתב ... קרא עוד »

מדע המוח של חינוך ולדורף

ממצאים שנתגלו ב 20- השנים האחרונות בתחום הנוירולוגיה מאששים את הנחות היסוד שעליהן מבוסס חינוך ולדורף. ד”ר ריגלנה “רג’י” מלרוז, מרצה וסופרת בתחום מדעי המוח, מסבירה מדוע חינוך ולדורף עובד. לקריאה לחצו >> גיליון 14 מדע המוח של חינוך ולדורף ד”ר ריגלנה מלרוז קרא עוד »

חינוך וולדורף – השאלות הנפוצות ביותר – חלק ב'

המשך למאמר שמנסה לענות על השאלות הפופולאריות ביותר בקרב אנשים המתעניינים בחינוך וולדורף. לקריאת החלק הראשון של המאמר לחצו כאן>> 11. מה מיוחד בגן ברוח וולדורף? גיל הגן הוא הגיל התנועתי ביותר בביוגרפיה האנושית; הילדים באופן טבעי עושים, פועלים, עובדים ומשחקים. הם מחקים בצורה טבעית ובריאה את מעשי המבוגרים. הפעילות אותה רואים וחווים הילדים מחוץ להם הופכת כך לפעילות פנימית ... קרא עוד »