תגית: חינוך אנתרופוסופי

רשימת כתבות

ספרים חדשים – הנך המורה הראשון של ילדך

("מה הורים יכולים לעשות ביחד עם ילדיהם ולמענם מן הלידה ועד גיל 6") אם בולדווין דאנסי – אם לארבעה, מיילדת וגננת ולדורף – מדברת מניסיונה. את כל מה שלמדה וחוותה מן השלבים האחרונים של ההיריון ועד הכניסה לבית הספר, הצליחה להכניס בספר אחד. ספר שלם, מפורט, ידידותי, מזמין ומקצועי. לקריאה לחצו >> גיליון 4 ספרים חדשים שלי מהרי קרא עוד »

אני עולם – חינוך ומציאות בגיל-הנעורים

האתגר המרכזי העומד לפני מתבגרים בפתח המאה ה 21- הוא ההתמודדות עם מציאות-חיים מורכבת. במאמר הזה ברצוני להציע שלוש דרכים שבהן יכול בית-ספר תיכון ולדורף לעזור בהתמודדות. לקריאה לחצו >> גיליון 4 אמנות החינוך קובי טוך קרא עוד »

האור שבפנים – על אמנות החינוך המרפא

"במקום כלשהו, בקרן זווית, מסתתרת בחיי הנפש של כל אדם חריגוּת מסוימת הנותרת עדיין בתחום הבריא." (ר' שטיינר, מתוך החינוך המרפא). לכבוד חג החורף התבקשתי לרשום כמה מילים על "החינוך המרפא" ועל בית-הספר "הדביר החדש." חשבתי שמתאים מאוד, כשבחוץ חשוך כל-כך ואנו מדליקים נרות, שננסה למצוא את האור הפנימי שלנוולהדליק אותו כך שיאיר לנו את הדרך בשאר השנה, ובעיקר שנוכל ... קרא עוד »

חלום כיתה א': אהבה מלאת אמנות ואמנות מלאת אהבה

כיתה א' היא רגע נדיר שאם משכילים לתפוס אותו, זאת התחלה מלאת קסם וחלום. אך בחינוך איןדי בקסם, דמיון, אהבה, מיומנות טכנית ואוצר מילים. על המחנך לדעת לשים כל דבר במקום ובזמןהנכונים. מטרתו של מאמר זה לתרום להבנה של הילד בגיל בית-הספר, מהות כיתה א' וחשיבותה כאֵם כל היסודות להרגלי הלימוד בעתיד. לקריאה לחצו >> גיליון 3 אמנות החינוך גבע ... קרא עוד »

מסר, צורה ומהות במסרים חינוכיים

מאמר זה עוסק בהיבטים העמוקים אך הפחות גלויים לעין של השימוש בטכנולוגיה אלקטרונית בחינוך. ההתפתחות הטכנולוגית ותהליכי האקדמיזציה של המחקר החינוכי במאה הזאת הביאו, מצד אחד, להפיכת הטכנולוגיה התקשורתית לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום של האנושות המודרנית ומצד שני לשימוש גובר והולך באותה טכנולוגיה – טלוויזיה ומחשב, להעברת מסרים בחינוך. לקריאה לחצו >> גיליון 2 אמנות החינוך אלישע אבשלום קרא עוד »

החינוך האינדיבידואלי בגיל הרך: איך עושים את זה ולמה אין היום דרך אחרת?

עורכת כתב העת, מיכל זיו קרמר, בשיחה עם הגננת הותיקה יפה מאיר "שאלת החינוך היא השאלה החשובה ביותר שמעסיקה היום את האנשים. עלי להדגיש כי החינוך הוא המרכז של הבעיות הסוציאליות שלנו. כעת, הצורך הגדול ביותר שלנו היא לפעול מתוך המטריאליזם ולמצוא דרך חזרה לגישה רוחנית יותר. בכל התקופות הקודמות של תרבות אנושית, אנשים ידעו את הדרך אל הרוח, אך ... קרא עוד »

כנס אדם עולם – גלעד גולדשמידט

“השאלה היא לא אם חינוך ולדורף בשל לכך, אלא מתי מתחילים” גלעד גולדשמידט: אין לנו את הפריבילגיה להתמהמה. מדינת ישראל נמצאת היום בקרע עמוק מאוד בין הזרמים והפלגים בחברה, ואנחנו חייבים ללמוד להתחבר ולהביא משהו חדש. אז איך מגשרים על הפערים? החיפוש הזה הוא לא קושי, אלא אתגר מקסים. חייבים לשבת ולעשות את זה, כי אנחנו רואים לאן המדינה מידרדרת ... קרא עוד »

כנס אדם עולם – יונתן לוי

טבעון: מסלול אנתרופוסופי בתיכון אורט “הילדים של אורט מביאים התלהבות מחודשת לגבי מה שהחינוך האנתרופוסופי נותן” יונתן לוי: כצוות אנתרופוסופי אנחנו צריכים להיזהר מכמה דברים – בעיקר ממיסיונריות ומהרגשה שאנחנו בנו להביא את האור לילידים שחסרים את הידע שיש לנו. מצד שני, עלינו לשמור על זהות עצמית וקווים ברורים של מה נכון ומה לא. האיזון בין אלה נותן לנו ביטחון ... קרא עוד »

כנס אדם עולם – איל בלוך

“האנתרופוסופיה נותנת כלי אדיר לריפוי. השאלה היא אם משתמשים בה בצורה נכונה”. איל בלוך: “האנתרופוסופיה וחינוך ולדורף הם פוטנציאל לריפוי חברתי, אם האנשים שפועלים לאורה משכילים לצאת מדל”ת אמותיה. הבה נצא למסע עולמי שיראה לנו כמה דוגמאות, ונפגוש כמה אנשים שזיהו את הבעיות, ומתוך האנתרופוסופיה מביאים את הפתרונות”. לקריאה לחצו >> גיליון 14 כנס אדם עולם איל בלוך   קרא עוד »

מתעניינים בחינוך אנתרופוסופי?

הירשמו וקבלו חינם גישה ל14 מאמרים נבחרים ממגזין אדם עולם!