ארכיון התגיות: משרד החינוך

בשעה טובה – זרם החינוך האנתרופוסופי הוכר כזרם ממלכתי

משמעות הדבר היא כי בתי הספר האנתרופוסופיים יקבלו את הכרת משרד החינוך, תוך כדי שמירה על צביונם הייחודי. מטרת ההסכם הינה להעניק למשרד החינוך שליטה במתרחש בבתי הספר הייחודיים, אשר צומחים בשנים האחרונות בישראל באופן חסר תקדים, לאחר שהורים רבים מבקשים להעניק אלטרנטיבה חינוכית לבתי הספר העירונייים.   קרא עוד »

רשמים מביקור שר החינוך, הרב שי פירון, בבית ספר ולדורף שקד [איגרת 99]

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

ביקור ראשון (כנראה) של שר חינוך בבית ספר ולדורף בישראל הוא בעיקר הצהרה על הכרתו בנחיצותו של זרם חינוך זה בסוף שנת 2013 געשה הקהילה האנתרופוסופית ורעשה סביב הרעיון שחינוך ולדורף ישתלב בתוך מערכת החינוך הממלכתית, יהפוך לחלק ממנו ויוזיל בצורה משמעותית את העלויות הכרוכות בו (ראו סיקור באיגרת כאן, כאן וכאן). כמעט חצי שנה אחרי, ועדיין איננו יכולים לדווח על התקדמות בגזרה ... קרא עוד »

משרד החינוך מצהיר בגלוי על רצונו לשלב את הזרם האנתרופוסופי בחינוך הממלכתי [איגרת 73]

בחודשים האחרונים האיגרת מסקרת מכיוונים שונים את מאמציו של זרם חינוך ולדורף להשתלב במערכת החינוך הממלכתית, ואת הרומן המתרקם בין החינוך האנתרפוסופי לשר החינוך. והנה, השבוע התפרסמו באתרים nrg (מבית מעריב) ו'הארץ' ידיעות שכותרתן: בתי הספר האנתרופוסופיים בדרך לחינוך הממלכתי. על הידיעה הראשונה בנושא חתומה הכתבת רעות וילף מ-nrg, ולדבריה משרד החינוך פועל לשילוב החינוך האנתרופוסופי בזרם החינוך הממלכתי, ובימים אלה נערכות ... קרא עוד »

תשלומי ההורים בחינוך האלטרנטיבי מגיעים אל הכנסת – או שלא [איגרת 72]

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

בשבוע שעבר צלצל הטלפון במערכת אדם עולם. על הקו הייתה רבקה מוועדת החינוך בכנסת, שחיפשה נציגים מטעם חינוך ולדורף לדיון שנערך ביום שני השבוע בנושא תשלומי הורים בבתי ספר אלטרנטיביים בישראל. לקחנו את ההודעה והעברנו אותה לפורום הארצי לחינוך ולדורף, אשר שלח לדיון את יושב הראש, ד"ר גלעד גולדשמידט. במקביל, החלטתי להגיע לדיון כנציג העיתונות, במטרה לעדכן את קוראי האיגרת ... קרא עוד »

אולי בכל זאת יש עתיד? שר החינוך, הרב שי פירון, מתלהב מחינוך ולדורף [איגרת 69]

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

  מפלגת יש עתיד, שרצה לכנסת עם הכרטיס של נציגת מעמד הביניים החילוני בישראל, זכתה בבחירות להצלחה בלתי משוערת. 18 המנדטים שקיבלה הפכו אותה למפלגה השנייה בגודלה בישראל, וזיכו את מנהיגה, יאיר לפיד, באחד משלושת התפקידים הבכירים בממשלה – שר האוצר. לפני הבחירות, שאיפותיו של לפיד היו צנועות יותר. השמועות דיברו על כך שהוא רוצה להיות שר החינוך. אך ההצלחה, ... קרא עוד »

ממלכתי זה הכי, אחי: בתי ספר ולדורף בישראל רוצים לשנות סטאטוס [איגרת 67]

כניסתו של הרב שי פירון לתפקד שר החינוך מביאה עמה רוחות של שינוי. כפי שדיווחנו ביולי השנה (איגרת 54), חוזר מנכל שהוציא משרד החינוך מנסה לעשות סדר בנושא תשלומי ההורים בבתי הספר היחודיים. בקצרה ניתן לומר שחוזר זה מצמצם מאוד את האפשרות של גביית תשלומי הורים, עד כדי איום ממשי על האפשרות להמשיך לממן את פעילותם של בתי הספר שנמצאים ... קרא עוד »

חינוך וולדורף – השאלות הנפוצות ביותר

גן אנתרופוסופי

הורים וסטודנטים הנתקלים לראשונה בחינוך וולדורף לרוב שואלים את אותן שאלות. בסדרת מאמרים, המתחילה בגיליון הזה, אנו ננסה לענות עליהן. המאמרים פורסמו במקור במגזין אדם עולם, גיליונות 18 - 19, חורף אביב 2012 1. מה מיוחד בבית ספר וולדורף (אנתרופוסופי)? הרושם הראשון שמקבלים מהנעשה בבית ספר יסודי ברוח חינוך וולדורף הוא של פעילות אמנותית מתמשכת: הילדים שרים, מנגנים, רוקדים, מציירים, ... קרא עוד »

שיחה עם שרת החינוך, הפרופ' יולי תמיר, על מצב החינוך בישראל

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

התייחסותו של האזרח לשלטון במדינת-ישראל כיום אינה פשוטה. חקירות המשטרה את מעשיו של ראש-הממשלה, המשפט המתנהל נגד שר-האוצר לשעבר, ועדות-החקירה הממלכתיות לחקר כשלי השלטון ואזלת-ידו בתחומי הביטחון והחברה – כל אלה מציבים לפנינו סימן שאלה מטריד בעניין יכולתה של המדינה לדאוג לרווחת אזרחיה. בשל האווירה הזאת קמים בשנים האחרונות עוד ועוד אזרחים הלוקחים את האחריות לידיהם. תחומים שבעבר נראו כנחלתה ... קרא עוד »

כנס אדם עולם – גנית ויינשטיין

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

כנס אדם עולם לחינוך אלטרנטיבי ושינוי חברתי 10.10.2010 , הכפר הירוק “האם יישמע קולכם גם בחברה הישראלית?” גנית ויינשטיין: “אתם עושים עבודה נפלאה בתוך הקהילות שלכם, אך כמעט ואינכם יוצרים אינטראקציה עם הקהילות שמסביבכם. עלינו מוטלת החובה לשאול את עצמנו: האם קהילות השבעות רצון מסגנון החינוך שלהן הופכות להיות חברות תורמות יותר, חברות המקדמות את החברה? האם נעשה המקסימום האפשרי ... קרא עוד »