תגית: קוריקולום

רשימת כתבות

על צבעי מים

מדור מזון לנפש מגזין אדם עולם

המפגש הטוב ביותר של ילדים עם צבע מתרחש כאשר הם מציירים עם צבעים מומסים במים. כך, במצבו הנוזלי, חושף הצבע בצורה הטובה ביותר את טבעו. אצל כולנו, ובמיוחד אצל הילד המתפתח, יש קשר הדוק בין צבע להלך נפש ולכן האיכות השקופה של צבעי המים משמשת אותנו באופן מיטבי ליחסים מלאי חיים אלה; היא מאחדת בין שני האלמנטים – צבע ותנועה. ... קרא עוד »

סוף עידן התמימות

השנה השלישית ללימודים, כיתה ג’, מייצגת שינוי גדול. במעבר בין גיל תשע לעשר, הילד עוזב מאחור משהו מהילדות ונכנס לתקופה חדשה בחייו. הסגולה שניתנה לו לאבֵד את הישן כרוכה ביכולת לעבֵד את החדש. לקריאה לחצו >> גיליון 13 סוף עידן התמימות גבע ששון קרא עוד »

האולימפיאדה: שנה תשיעית, שבעה בתי ספר

נחשול של ילדים לבושי טוגות לבנות העלה אבק בשביל משבילי הסחנה. “פנו דרך בבקשה”, ביקש בחיוך המורה לספורט שהוביל את העדר, “יעברו פה רק עוד 260 תלמידים”. לקריאה לחצו >> גיליון 11 הסחנה אלה קומר קרא עוד »

גשר בין שני עולמות

שנת הלימודים השנייה בבית הספר, כיתה ב', היא שנת מעבר – המשך של דבר אחד, ותנועה לקראת דבר-מה אחר. חוויית השלמות שחווה הילד עד גיל שבע כבר נסדקה, אך טרם התרחשה בו ההתעוררות של גיל תשע. איך מתייחס חינוך ולדורף לכיתה ב', ומה תפקידו של המורה בתמיכה ובאיזון של הנפש המבולבלת בגיל הזה? לקריאה לחצו >> גיליון 9 אמנות החינוך ... קרא עוד »

ארץ-ישראל – ארץ האדם?

אחת הדרכים המעניינות להתבונן בדבר-מה הוא להשוותו לבן-אדם. אמיר גלר, מחנך בבית-ספר ולדורף "אדם" בירושלים, מספר לנו כיצד הוא לימד בצורה הזו את הגאוגרפיה של ארץ-ישראל. לקריאה לחצו >> גיליון 7 אמנות החינוך אמיר גלר קרא עוד »