תגית: תיאטרון

רשימת כתבות

להפוך את הפצע לפנינה: פרידה מהשחקן הלל נאמן

הלל נאמן

ביום שבת 23.3.19 חצה את הסף השחקן, הבמאי והמורה לתאטרון הלל נאמן. בן 90 היה במותו. בשנות השמונים והתשעים ארח נאמן בביתו שבגבעתיים קבוצת לימודי אנתרופוסופיה, שלה הייתה משמעות גדולה בהתפתחות האנתרופוסופיה במרכז הארץ. נאמן נקבר ללא לוויה, הצגה לזכרו תעלה בהרדוף בעשירי לאפריל קרא עוד »

חלוצים בארץ זרועה

קטע מיצירתה של חיה גרץ רן "שדות אבות ובני"

"לפני נפש האנתרופוסוף, באותיות זהב, צריכה להתייצב המחשבה: היה איש יוזמה! והישמר לך פן לא תמצא — עקב מעצורים של גופך או קשיים שעלולים לעמוד בדרכך - את מוקד ישותך, בו נמצא מקור יוזמתך. ראה נא שבמהלך חייך תלויים כל גיל ועצב, כל אושר וכאב, במציאה — או אי מציאה — של יוזמתך האינדיבידואלית בעולם." - רודולף שטיינר, מכתבים לחברים ... קרא עוד »

האודיסאה לפסיכוסופיה: המסע של יהודה תגר [איגרת 203]

יהודה תגר היה ממקימי קבוצת הגרעין שלימים ייסד את קיבוץ הרדוף, אך משבר הביא לעזיבתו את ישראל, אליה כמעט ולא חזר 36 שנים. באנגליה ואוסטרליה הוא פיתח ענף מקורי של פסיכותרפיה אנתרופוסופית המבוססת על הרצאות הפסיכוסופיה של רודולף שטיינר, אותו הוא מלמד ברחבי העולם, ועכשיו גם בישראל, במסגרת "כלים שלובים". בשבוע הבא הוא ירצה בכנס אדם עולם. קרא עוד »

מחזה המסתורין של הרדוף

מחזה המסתורין של הרדוף : תיאטרון "המילה" העלה לאחרונה את ״שומר הסף״ של שטיינר. יעקב ארנן מסביר למה התיאטרון הוא בסיס של קהילה רוחנית מודרנית, ואיך כל זה עוזר לו להתמודד עם הקארמה המסובכת של הקיבוץ מאת: יונתן לוי >>> להמשך קריאה קרא עוד »

5 שאלות עם יונתן לוי

נולדתי לפני ארבעים שנה בקנדה, גדלתי בירושלים, וכיום אני חי בטבעון עם זוגתי ושלושת ילדיי. חיי המקצועיים מתנהלים בשלושה ערוצים מרכזיים הארוגים אלו באלו, אך כמו בצמה, בכל פעם עולה ערוץ אד מעל שני האחרים ונעשה מרכזי יותר. את שלות ערוי הפעילות ירשתי מהורי - כשערוץ אחד כולל כתיבה, עיתונאות, עריכה ותרגום; הערוץ השני הוא החינוך, והשלישי קשור באמנות ובפרט ... קרא עוד »

השיעור של יוזף בויס

איך ניתן ללמד על עבודתו של האמן יוזף בויס בלי להפוך אותה לחומר תיאורטי מת? הניסיון שלפניכם לא רק עונה על השאלה הזו הוא גם עומד כיצירה בפני עצמה. הטקסט שלפניכם, "בויס – שיעור-מחזה אוטופי", חולק לתלמידי כיתה י"ב בתיכון שקד בתחילת אחד השיעורים במהלך תקופת תולדות האמנות שהוקדשה למאה ה 20- . כל תלמיד התבקש להקריא את תפקידו ללא שינויים. הטעם ... קרא עוד »

ההצגה חייבת להימשך

הצגות בחינוך ולדורף הן ארוע חינוכי, חברתי ואמנותי המביא לשיא את הפעילות החינוכית של בית הספר. מה הן הדילמות שעולות בתוך התהליך, וכיצד מתמודדים איתן המורים שמובילים אותו? לקריאת המאמר לחצו כאן קרא עוד »

התפתחות התודעה – לידת ההיקף במרכז

סיפורם של יחיאל דינור ואתי הילזום מתוך הטרגדיה של תחילת המאה ה-20 מגיעות המילים של יחיאל דינור ואתי הילזום, אשר מבטאות ללא ספק חציית סף תודעתי, בקיעת ביצת חוויית האני הסובייקטיבי, המוגבל והנפרד מהעולם, אל חוויית אני הנני מורחבת. לקריאה לחצו >> גיליון 25 התפתחות התודעה -לידת ההיקף במרכז אורי כהן קרא עוד »