ברוכה הבאה, שנת 2012 [איגרת 3]

ברוכה הבאה, שנת 2012 [איגרת 3]

"בית חינוך אביב"

קיבל רישיון והכרה ממשרד החינוך להפעלת גנים ובי"ס ברוח ולדורף בת"א-יפו

בימים אלו קיבל "בית חינוך אביב" רישיון והכרה ממשרד החינוך. לפני חג סוכות התבשרנו על קבלת הרישיון לגנים והבשורה על קבלת ההכרה לבית הספר התקבלה לקראת חנוכה. משרד החינוך מחמיר משנה לשנה את דרישותיו ויחד עם הקצב האיטי בהתנהלות הבירוקרטיה, רבים הם בתי הספר שאינם זוכים בהכרה ומתמודדים עם "צווי סגירה" העומדים ותלויים נגדם.

לכל יוזמה יש את "הסיפור" שלה בהשתלשלות מול הרשויות. נקודת התפנית שלנו בתהליך הבקשה למשרד החינוך הייתה בקיץ, כאשר לצד הניסיונות להתמודד עם אין סוף הבקשות החוזרות ונשנות חברנו לעוד יוזמות חינוכיות (של החינוך הדמוקרטי, המגזר הבדואי ועוד) והגשנו עתירה מנהלית כנגד משרד החינוך, שלמעשה לא טיפל בבקשה של עמותת "אביב" לפני התחלת שנת הלימודים, כפי שמחויב בחוק. כאשר בית המשפט הנחה את משרד החינוך וקבע לו זמן להשלים את הטיפול בבקשה, הדברים התחילו לזוז. לשמחת קהילת "אביב", המאבק המשפטי ואין סוף העבודה שהושקעה בנושא מול משרד החינוך נשאו פרי, ובית חינוך אביב אינו עוד מוסד חינוכי הפועל "בצל איום של סגירה". עו"ד קרן רז מורג ממשרד עורכי הדין כבירי-נבו-קידר, היא שליוותה, יעצה וייצגה את העמותה בבית המשפט.

"בית חינוך אביב", הממוקם על קו התפר שבין ת"א ליפו, פתח את שעריו בספטמבר 2010, פועל זו השנה השנייה וכולל שלושה גנים, כיתה א' וכיתה ב' – כ-110 ילדים וכ-30 אנשי צוות חינוכי. בימים אלו אנו מתחילים את הרישום לשנת הלימודים הבאה לכיתות א', ב' ו-ג' ובעוד כחודש יתחיל הרישום לגנים. במקביל מתחיל גם תהליך איתור אנשי צוות חינוכי ובראשם המחנך/ת הבא/ה.

הקמת "בית חינוך אביב" מקורה ביוזמה של הורים מכל רחבי ת"א-יפו, שילדיהם גדלו בגני ולדורף בשנים האחרונות. ההורים חברו יחד, התארגנו והקימו את "עמותת אביב לקידום החינוך ברוח ולדורף בת"א-יפו". בית חינוך אביב מיועד לכלל תושבי העיר, מטרתנו להפוך עם הזמן לבית ספר ממלכתי, שיוכל לשרת גם אוכלוסיות שאינן יכולות לרכוש את החינוך שאנו מציעים כרגע. השגת ההכרה של משרד החינוך ברבעון הראשון של שנתינו השנייה היא בהחלט צעד חשוב בדרך.

אנו נשמח לחלוק את הידע והניסיון שצברנו עם יוזמות חדשות אחרות.

ניתן לפנות ל- [email protected]

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך