בשורות באות בצרורות: מקבץ עדכונים משמחים

בשורות באות בצרורות: מקבץ עדכונים משמחים

על שולחננו באיגרת הצטבר מידע משמח שפשוט היינו חייבים לשתף. תקראו ואולי תמצאו את עצמכם הופכים לחלק מהחדשות הטובות

משלחת אנשי חינוך מסובסדת לגרמניה

פעם, לפני שהיו בישראל הכשרות לחינוך וולדורף, נסעו המורים החלוצים לחו"ל, שם למדו אנתרופוסופיה וחינוך, והביאו אותו איתם חזרה לארץ, נודף ניחוח בינלאומי. היום ניתן ללמוד הכל בישראל, חינוך וולדורף קיבל צביון ישראלי מקומי, וזה כמובן דבר מצוין. יחד עם זאת, בדרך הפסדנו משהו מההקשר הגלובלי של התנועה האנתרופוסופית. התמונה של האנתרופוסופיה הישראלית היום היא שהיא מאוד מרוכזת בעצמה ואינה מקיימת קשרים ענפים עם

קהילות אנתרופוסופיות מסביב לעולם. לכן כל כך שמחתי לשמוע שמתארגנת משלחת ישראלית לבקר בגרמניה, בעיר האוניברסיטאית וויטן (Witten), בחג הסוכות הקרוב. וויטן היא מעצמה אנתרופוסופית: פועלים בה, בין היתר, שני מסלולי וולדורף מגן עד תיכון, אוניברסיטה ובית חולים אנתרופוסופיים. ד"ר מיכאלה גלוקלר, שביקרה לאחרונה בישראל, עבדה בוויטן מעל לעשור לפני שהפכה ליו"ר המחלקה הרפואית בגתאנום (המרכז האנתרופוסופי העולמי), ורואה בעיר עד היום כבית המקצועי שלה. פרט מעניין מאוד הקשור לוויטן הוא שכל היוזמות האנתרופוסופיות בה מנוהלות מקופה כלכלית אחת, והתקציב הולך בכל פעם למקום שבו הכי צריך אותו. הנה לכם מימוש של עקרון האחווה בספרה הכלכלית, אחד מאבני היסוד של השילוש החברתי. נראה שיש לנו הרבה מה ללמוד בוויטן, ואני נרשמתי למשלחת איך ששמעתי עליה.

יוזמת המשלחת היא סימון הורביץ, מייסדת מרכז הנני בינוב, שבמסגרת מאמציה להקים בית ספר אנתרופוסופי באזורה גילתה כי למועצה המקומית לב השרון יש ברית ערים תאומות עם וויטן. "נפגשנו עם ראש המועצה ואמרתי לו שיש רצון להקים פה בית ספר אנתרופוסופי", היא מספרת. "להפתעתנו הוא ידע היטב מה זה אנתרופוסופיה מפאת ביקוריו בוויטן, העיר התאומה שלנו". מפה לשם נסעה סימון לביקור בוויטן, והתקבלה שם בכבוד מלכים. "ראש העיר אסף אותנו משדה התעופה בעשר בלילה. ארחו אותנו באופן מלא ולקחו אותנו לכל המקומות ששווה לראות". על מנת לחזק את הקשר בין הערים הוחלט ליזום משלחת נוספת, הפעם פתוחה לאנשי חינוך וסטודנטים נוספים שמעוניינים להצטרף. גם הפעם כוללת המשלחת אירוח מלא, כלומר, לא משלמים על שום דבר למעט כרטיסי טיסה (וקניות אישות, למי שמעוניין). המשלחת תכלול סיורים בעיר ותצפיות בבתי הספר והגנים. מחירי הטיסות כרגע עומדים על 2400 ₪, והם מאמירים מיום ליום, אז אנשי חינוך וסטודנטים מעוניינים – הנה הזדמנות פז עבורכם. המעוניינים להרשם (נותרו מספר מקומות פנויים) יצרו קשר עם סימון 054-3147725.

תוכנית הכשרה למורי תיכון בשיתוף מכון כרם

בשנים האחרונות החלו סוף סוף להפתח בישראל תיכוני וולדורף, אולם עד כה לא הייתה הכשרה שפעלה באופן קבוע להכשיר מורי תיכון בגישת וולדורף. בשנה הבאה תיפתח סוף סוף הכשרה שכזו, במכון כרם הירושלמי, אשר פועל תחת המטריה של מכללת דוד ילין, שם פועל גם המכון להכשרת מורי וולדורף.

מכון כרם הוא מוסד ירושלמי ותיק ואיכותי להוראת מורים, המציע תעודת הוראה ומסלול הסבת אקדמאים להוראה. לדברי גיא פז, מרכז התוכנית החדשה, המכון יציע לתלמידיו אשכול וולדורף, ובמסגרתו ילמדו יומיים בשבוע במשך שנתיים, כשיום אחד יוקדש ללימודי אנתרופוסופיה וחינוך וולדורף, בדגש על גיל התיכון. לצד זה ילמדו תכנים ייחודיים למכון כרם, המהווה מזה 44 שנים בית איכותי לחינוך ברוח יהדות הומניסטית ופלורליסטית. עוד מוסיף גיא כי מורים בעלי תעודת הוראה לחינוך על יסודי יכולים להצטרף ליום הלימודים המרוכז של חינוך וולדורף בתיכון, כהכשרה ייעודית ויחידה מסוגה בארץ למורי תיכון. השיעורים באשכול הוולדורף יהיו מוכרים לגמול השתלמות.

יום פתוח ראשון ייערך ביום ראשון, 3.6. מידע נוסף אפשר לקבל אצל גיא פז במספר 052-8330445 או במייל [email protected]

מכון כרם. מקור: ויקיפדיה

מסלול תעודת הוראה ותואר ראשון למורי וולדורף בבית ברל

המכללה האקדמית לחינוך בית ברל, השוכנת בפאתי כפר סבא, מצטרפת אל שורת המכללות לחינוך שמחזרות אחר סטודנטים לחינוך וולדורף ומורים פעילים בוגרי סמינרים שכבר עובדים במסגרת החינוך האנתרופוסופי. לאלה מציעה המכללה מסלול מקוצר לתעודת הוראה ו/או תואר ראשון, תוך הכרה בלימודים קודמים והעברת חלק מהקורסים באופן מתוקשב שאינו מצריך את הנוכחות הפיסית של הסטודנטים – חידוש מעשי במיוחד בימים שהזמן הוא המשאב היקר ביותר שיש ברשותנו. למורים פעילים בעלי תואר ראשון, הזקוקים לתעודת הוראה, יתפרו תכנית לימודים אישית.

המסלול בבית ברל כולל יום לימודים אחד בשבוע במשך שלוש שנים (במקום ארבע), קורסים מתוקשבים כאמור וכן מקבצי לימודים במהלך הקיץ או החגים. אימוני ההוראה והתצפיות יערכו בבתי ספר אנתרופוסופיים. מידע נוסף אפשר לקבל לאחר הרשמה בדף הזה. יום פתוח יערך ברביעי, 30.5.18.

 

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

מתעניינים בחינוך אנתרופוסופי?

הירשמו וקבלו חינם גישה ל14 מאמרים נבחרים ממגזין אדם עולם!

העגלה שלך