דבר העורך

דבר העורך

חַפֵּשׂ בְּתּוֹךְ עַצְמְךָ
וְתִמְצָא אֶת הָעוֹלָם
חַפֵּשׂ בְּמֶרְחֲבֵי תֵּבֵל
וְתִמְצָא אֶת עַצְמְךָ

שִׂים לֵב
לפִעְיִמַת המְַּטֻטֶּלתֶ
בֵּין הָעַצְמִי לָעוֹלָם

וּלְךָ תְּגַלֶה עַצְמָהּ
יֵשׁוּת אָדָם עוֹלָם
יֵשׁוּת עוֹלָם אָדָם

– רודולף שטיינר

מילים אלו נכתבות ב"ישורת האחרונה" של חודש אוגוסט. אני מסתכל סביבי ורואה את כולם עם הלשון בחוץ ממש: ההורים — מנסים לתמרן בין הילדים, העבודה והסידורים; הילדים — מתחרפנים מהעדר המסגרת ומחוסר המעש המתמשך; אנשי החינוך — כבר שקועים בהכנות קדחתניות לשנה הבאה; וכולם סובלים מהחום. ההערכות לשנה החדשה כוללת במקרים רבים חיפוש הנמשך עד הרגע האחרון אחרי מורים, אנשי צוות ואפילו מנהלים; וישנם מוסדות שעברו במהלך הקיץ משברים חריפים. אך הראשון בספטמבר יגיע, הוא חייב להגיע, והכניסה לשגרה תיישר גם את מה שלא הסתדר.

הגיליון שבידיכם מוקדש לרפואה רוחנית. מדע הרפואה המערבית, שמהווה שיקוף של צורת המחשבה המטריאליסטית ששולטת בעולם במאות השנים האחרונות, תרם רבות להעלאת תוחלת ואיכות החיים של האדם. הרפואה המערבית ה"קלאסית" ממוקדת בגוף הפיסי, ולכן אנשים רבים, המחשיבים לא פחות את הנפש והרוח האנושית, מוצאים את הרפואה הזו בלתי מספקת עבורם. על רקע זה חלה בעשורים האחרונים התעוררות בשני כיוונים: האחד, חזרה אל שיטות ריפוי מסורתיות כגון רפואה סינית, הודית, רפואת הרמב"ם, וכן רייקי, הילינג ועוד. ההומאופת קובי נחושתן, במאמרו "רוח הרפואה" (עמוד 32) כותב מהם המקורות לשיטות הרפואה העתיקות הללו, וכיצד נוכל לאבחן מהי שיטת רפואה רוחנית "אמיתית". כיוון שני שמתפתח הוא "רפואות עתידניות", המשתמשות בטכנולוגיה מתקדמת לשם אבחון הגופים האנרגטיים של האדם — למשל הגוף האתרי והתדר של התאים האורגניים והחומרים שבגוף. חבר המערכת גבע ששון נרפא כך מגירוד טורדני ששום רופא או שיטה רפואית מוכרת לא הצליחו לרפא, והוא כותב לנו על חוויותיו (עמוד 44).

ד"ר מירון ברק, במאמרו "המחלה כהתנסות רוחית" (עמוד 36), כותב לנו על המשמעות הרוחנית שעומדת מאחורי מחלות שונות — למשל האבעבועות השחורות בימיו של שטיינר, והאלרגיה והסרטן בימינו. כן הוא מרחיב על הרציונל שמאחורי התרופות האנתרופוסופיות. ד"ר מוטי לוי כותב לנו על מהות הריפוי הרוחני (עמוד 48) ומסביר באופן מאיר עיניים מהו למעשה התהליך הרוחני שמשחרר כוחות ריפוי באדם.

המחלה בה"א הידיעה של זמננו היא הסרטן, ושיטות טיפול אלטרנטיביות רבות נולדו כדי להתמודד עמה. מאורין ברודי, מרפאה רוחנית בעלת ניסיון רב וידע רחב, עזרה לחולי סרטן באמצעות אוריתמיה מרפאה ובשיטת "המסע", עד שנולדה בתוכה ההבנה שהאדם החולה בסרטן הוא כמו תא חולה בתוך רקמה אנושית המקיפה אותו. הריפוי יבוא או יוחש אם הקהילה שסביבו תיקח חלק פעיל בתהליך החלמתו. משם נולדה "אדוות הלב", המלווה תהליכי ריפוי קהילתיים. התגלית המאוחרת יותר של מאורין היא שגם הקהילה נרפאת מתוך העבודה עם האדם החולה (עמוד 26).

גיליון אדם עולם הבא, שיופץ בתשרי הקרוב, ייוחד לנושא הסליחות. יהיה זה הגיליון הראשון בעריכתו של יפתח שילוני, שנבחר לתפקיד העורך הראשי לאחר הכרות אישית מעמיקה, ולאחר שכתב לאדם עולם מספר מאמרים בשנה החולפת. אני מאחל לו הצלחה רבה.

שלכם, נועם שרון

עבודה בטכניקת "ציור באור", טכניקה זו פותחה על ידי סיתונית, תוך התנסות ומחקר אישי בנושא מנדלות ככלי אומנותי מרפא.

סיתונית גומברג, מורה, יוצרת וחוקרת באוריתמיה, אמנית ומנחה סדנאות ליצירת גיאומטריות מלווה תהליכי מודעות והתפתחות אישית

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך