האיגרת חוגגת 50 וחושפת סודות מחדר ההלבשה [איגרת היובל]

במחצית חודש נובמבר היא נהגתה כרעיון, וזמן קצר אחר כך – בראשון לדצמבר 2011 – היא שוגרה לראשונה: האיגרת

כמה מילים על האיגרת שחוגגת 50

נועם שרון

אומרים שאין דבר חזק יותר מרעיון שהגיע זמנו, ובמקרה דנן, נראה שהאיגרת הייתה רעיון שהגיע זמנו, כיוון שבתוך זמן קצר היא הפכה לכלי התקשורת החזק והמשפיע ביותר של הוצאת אדם עולם. רגע לפני שמגיע המלך החדש – אתר האינטרנט העצמאי של אדם עולם – ולרגל גיליון היובל של האיגרת (או הגִברת, כמו שקוראים לה בחיבה אצלנו במערכת), החלטנו להקדיש לה את הגיליון הנוכחי, במחווה ארס-פואטית למדיה שהצעידה את הוצאת אדם עולם לעידן האינטרנט.

מלכתחילה, תוכננה האיגרת להיות כלי למסירת הודעות, עדכונים, פרסומות ותכנים מתוך מגזין אדם עולם ועיתון הילדים אדם צעיר. אך עד מהרה הבנו שהאיגרת צריכה להביא איתה בשורה חדשה בכל פעם שהיא משוגרת, ולכן התחלנו לעסוק בנושאים אקטואליים מתוך הווי חינוך ולדורף והאנתרופוסופיה בישראל. צעד זה הפך את האיגרת עד מהרה לכלי האקטואליה המשמעותי ביותר שלנו, וייתר את מדור האקטואליה במגזין אדם עולם (שהותמר למדור זום-אין). השפעה נוספת של האיגרת על מגזין אדם עולם הוא בנדידת מפרסמים מהמדיה המודפסת לזו הדיגיטאלית. אך מכיוון שכניסת האיגרת הביאה לעלייה בסך ההכנסות מפרסום בהוצאת אדם עולם, גם המגזין המודפס מרוצה.

כגוף תוכן המשקף את הנעשה בקהילה האנתרופוסופית בישראל – ובתוך כך לוקח חלק בבנייתה – לקחה על עצמה האיגרת את המשימה לקדם יוזמות חדשות של יחידים וקבוצות, ולספר את סיפורן של היוזמות הקיימות, כולל מאבקים אמיצים שהן לעתים נאלצות לנהל מול הרשויות. כך ליווינו, בין היתר, את ייסוד תנועת המשולש החברתי, את הפיכתו של הפורום הארצי לחינוך ולדורף לחברה לתועלת הציבור, את הקמת איגוד בתי החינוך האלטרנטיביים בישראל, ואת הקמתו של פורום ארצי לעמותות הורים לחינוך ולדורף. כן ליווינו את המאבק של בית הספר הדו-לשוני עין בוסתן כנגד הכוונה להעמיד הורים בבית הספר למשפט, ואת מאבקו של בית חינוך אביב לקבל בית מעיריית תל אביב. לצערנו נאלץ לחזור לשני הנושאים האחרונים באיגרות הקרובות.

ולצד האקטואליה והדיווח, מצאנו את הזמן ליצור תוכן עצמאי. הכתיבה לאיגרת, שהפכה להרגל שבועי של הח"מ, מאפשרת לי לצלול לשעה קלה לתוך עולמם של אחרים, ומחברת אותי לאהבה שלי לכתיבה – אותה אהבה שממנה נולדה הוצאת אדם עולם. אני מרגיש זכות גדולה על כך שהמילים שלי מגיעות לקהל גדול ומאפשרות לי לקדם מציאות שאני מאמין בה. אני רוצה להודות לך על זה שלקחת חלק בדבר הזה, ולבקש ממך לעזור לאיגרת להגיע לקוראים נוספים:

איגרת זו נשלחת ל-4889 מכותבים, ואנו רוצים להעלות את תפוצתה לכדי שיותר אנשים יחשפו לתכנים שלנו. לשם כך אנחנו מזמינים אותך להשתתף במבצע הפץ והפייס, במסגרתו אנחנו מגרילים 6 מנויים שנתיים של מגזין אדם עולם (בשווי 330 ₪ כל מנוי!) – 3 לנרשמים חדשים, ו-3 למי שהמליץ על האיגרת לזוכים.

איך משתתפים?

שולחים לחברים מייל עם קישור לדף ההרשמה לאיגרת (דוגמה למייל כזה בהמשך המכתב), משתפים אותה בפייסבוק, ומזמינים אנשים להירשם. בעוד יומיים - ביום חמישי ה-13.6.13 בשעה 22:00 אנחנו נגריל 3 מנויים בין המצטרפים החדשים מרגע פרסום האיגרת, ודרכם נגיע גם ל-3 שהמליצו להם להצטרף לאיגרת.

כמה נקודות נוספות:

• הנרשמים החדשים יקבלו גם איגרת ובה מרוכזות חמש האיגרות הנקראות ביותר.

• אם אחד מהזוכים הוא כבר מנוי לאדם עולם – מצויין! הזכייה תישמר לו לעת חידוש המנוי.

• ככל שתשלחו את ההזמנה להצטרף ליותר אנשים, כך תעזרו לנו יותר וגם תגדילו את סיכוייכם לזכות. אך בבקשה, שלחו את האיגרת רק לאנשים שלדעתכם היא עשויה לעניין אותם.

• אם אתם שולחים הזמנה למכותבים רבים, אנא עשו זאת בעותק נסתר (bcc).

הנה דוגמה למייל שאפשר לשלוח לחברים:

כותרת המייל: מבצע מדליק באיגרת של אדם עולם – אפשר לזכות במנוי שנתי 🙂

וזאת הצעה לנוסח המכתב (בלשון זכר):

הי,

האיגרת של הוצאת אדם עולם (שעוסקת באנתרופוסופיה וחינוך ולדורף) יצאה במבצע מגניב והיא מגרילה ביומיים הקרובים מנוי שנתי בשווי 330 ₪ בין 3 נרשמים חדשים. היא גם נותנת מנוי שנתי במתנה למי שהמליץ על האיגרת לנרשמים שזכו. ההרשמה היא חינם ותמיד אפשר להסיר את עצמך מרשימת התפוצה. עם ההרשמה מקבלים איגרת מיוחדת ובה חמש האיגרות הנקראות ביותר, ומתוך היכרותי עם האיגרת (אני קורא אותה בהתמדה) – יש שם תכנים ממש מעולים. אז אני ממליץ לך להירשם, ואם אתה זוכה בפרס – אל תשכח להגיד להם שאני שלחתי אותך, כדי שאזכה גם אני 🙂

זה הקישור שדרכו נרשמים

http://adamolam.ravpage.co.il/join%20the%20igeret

שיהיה במזל!!!

 

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך