הביולוגיה של האמונה והכרונולוגיה של ההתמדה – הוצאת פראג מציינת 20 שנה [איגרת 91]

הוצאת פראג, האחראית על כמה מהקלאסיקות של תרבות העידן החדש, חוגגת 20 שנות פעילות בארוע חגיגי והשקה של ספר מהפכני

 

אם תיגשו לארון הספרים שלכם, למדף הספרים הרוחניים, קרוב לוודאי שתמצאו שם לפחות ספר אחד של הוצאת פראג. "הטאו של פו", "המסע", "כוחו של הרגע הזה", "לאהוב את מה שיש", "דרך האמן" ו"ארבע ההסכמות" הם רק חלק מ-140 כותרים שיצאו לאור תחת ידיה של ההוצאה, המתמחה בתרבות העידן החדש, ותרגמה לעברית את כמה מאבני היסוד של תרבות זו. כעת, עובדת ההוצאה על פרסום של כותר חדש, הצפוי להשתלב ברשימת רבי המכר – "הביולוגיה של האמונה", מאת ד"ר ברוס ליפטון.

יחיאל גריידי, מורה להתפתחות אישית ורוחנית וחוקר של התודעה, הוא מי שהמליץ לאילן לוי, הרוח החיה שמאחורי הוצאת פראג, להרים את הכפפה ולפרסם את הספר המוגדר כמהפכני. לגריידי, בן 54, ניסיון של למעלה מ-30 שנה בהוראה, התפתחות ארגונית ופעילות ציבורית, ובין היתר היה מעורב בפיתוח תוכנית הלימודים של "פרויקט מיכא"ל" (מיצוי כישורים אישיים למצוינות) ותוכנית "אח בוגר". דרכו הרוחנית של גריידי כוללת את האנתרופוסופיה, היהדות, וגם מה שהוא מכנה 'רוחניות אוניברסאלית-תודעתית'. החיפוש האישי שלו, שהחל משאלת קיומה של הבחירה החופשית וגבולותיה, מוביל אותו היום להנחת יסודות לאקדמיה שתחנוך את האדם המודרני לפעול מתוך המרכז הרוחני הפנימי, האני הגבוה שלו – העצמי האמיתי (להבדיל מ"העצמי הכוזב"). עוד על יוזמה זו נכתוב בהזדמנות המתאימה, ובינתיים נחזור לספר, שלדבריו מספק הוכחה מדעית אמפירית לחשיבותה ועוצמת השפעתה של האמונה. "מחבר הספר, ד"ר ברוס ליפטון, חוקר ואיש מדע קלאסי אשר למרות שאינו מוגדר כטיפוס 'רוחני' באופן מיוחד, מפתיע מאד בתובנותיו האמיצות העולות כמסקנות ממחקריו המדעיים", אומר גריידי. "למעשה הוא מגיע מלב עולם המדע, כביולוג, חוקר תאי גזע בתחילת דרכו המחקרית, ובהמשך חוקר גנים ו-DNA. ליפטון חקר ומיפה את תהליכי קבלת המידע ועיבוד המידע של תאי הגוף, ולתוצאות מחקריו יש השפעה מרחיקת לכת על האופן שבו ניתן כיום להבין  לעומק את תהליכי החיים.

למעשה, ליפטון מראה בדרך מחקרית מובנית ושיטתית, שהגנים אינם אלה הקובעים את הביולוגיה שלנו, אלא להיפך: הגנים נשלטים ומושפעים על ידי אותות מבחוץ (הסביבה), והיות ואותות אלה אשר הינם חלק ממערכת התפיסה או ההכרה (התודעה) של האדם הרי שהם כוללים את מערכת הפרשנות התפיסתית של האדם הבאות לידי ביטוי בין השאר במחשבות ובמערכת האמונות שלנו. למעשה, ד"ר ליפטון מראה שהמחשבות משפיעות על האדם באופן ביולוגי, ומציג סוג של הוכחה מדעית למשמעותה ומקומה המכריע של האמונה בחייו של האדם. הייתי מאוד רוצה להראות את הספר הזה ולדון על משמעות מסקנותיו עם איש האשכולות, פרופ' ישעיהו לייבוביץ עליו השלום".יחיאל גריידי ו"הביולוגיה של האמונה" הם הרצאה אחת מתוך ארבע הרצאות באירוע מיוחד שמארגנת הוצאת פראג לציון 20 שנה לפעילותה. הרצאות נוספות יעסקו בספרים "כוחו של הרגע הזה", מאת אקהרט טולה, ו"ארבע ההסכמות" מאת דון מיגל רואיז. עד יום שישי הקרוב ניתן לרכוש כרטיס מוזל לכנס – 120 במקום 180 ₪, עם ציון קוד הקופון "חגיגה" בדף הזה.הוצאת אדם עולם והוצאת פראג משתפות פעולה כבר מספר שנים, ולפיכך גם דוכן שלנו יהיה שם. אך גם לולא הדוכן של אדם עולם, הייתי מגיע בשמחה לכנס הזה, ולו רק כדי לחלוק כבוד לאילן לוי, האיש שבעשרים השנים האחרונות עומד מאחורי ההוצאה. בעולם שבו הספר המודפס מאבד את מעמדו, והוצאות רבות לאור הן למעשה נותנות-שירות לסופרים אשר משלמים מכספם האישי על הוצאת הספר, הוצאת פראג ממשיכה לעבוד במודל הקלאסי של קניית זכויות יוצרים, פרסום והחזקת אצבעות שהספר יתפוס.

הצלחה במודל הזה תלויה קודם כל בבחירה טובה של ספרים לתרגום – וזאת הגדולה של הוצאת פראג. כמי שמכיר היטב את תלאותיו של המוציא לאור בתחום הרוחני, אני יכול רק לפרגן למי שעושה זאת באופן עקבי – ומתפרנס מזה בכבוד! – כבר עשרים שנה.

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך