מסג' ריתמי – הכשרה בתרפיית מגע

מסג' ריתמי – הכשרה בתרפיית מגע

על ההכשרה שלנו: תרפיית המגע המסג' הריתמי, כפי שהותווה על ידי ד"ר איטה וֶגמָן, מייסדת הרפואה האנתרופוסופית יחד עם ד''ר רודולף שטיינר, מבוססת על תנועות שעברו התמרה מהמסג' השוודי. ''המסג' הריתמי'' מציע, על ידי מגע רך, עדין ונושם, הנמנע מהפעלת לחץ וכבדות, דרך ריכוך הרִקמה ועבודה על אלמנט החום, לשקם את הקשר של היסוד הנפשי-רוחי אל הגוף הפיזי. איכות מיוחדת זו מעודדת את כוחות החיים להתחזק מול כוח הכובד ולעורר את הרופא הפנימי לפעולה, כלומר, לעורר את הפעימה המאזנת בגוף האדם.

באמצעות הכשרת מטפלים אנחנו שואפים להרחיב את מעגל העוסקים בתרפיית המגע "המסג' הריתמי", כך שיותר ילדים ומבוגרים בישראל יוכלו להנות ממתנותיה, כמו לדוגמה בטיפול במצבי תשישות, דיכאון, קשיי נשימה, מצבים אורתופדיים, כלי דם ועוד, וכן בכל הקשיים ההתנהגותיים, ההתפתחותיים והפיזיים של ילדים.  נלמד דרך אימון כפות הידיים, דרך תרגול באוריתמיה, אמנות, הרצאות ושיחות. דרישות הלימודים כוללות כתיבת עבודות, כתיבה והצגת תיאורי מקרה ושעות התנסות.

האווירה בהכשרה נעימה ואינטימית. אימון במגע דורש ומאפשר קִרבה וכבוד הדדי. התלמידים עוברים התפתחות אישית – הן דרך תרגול המכוון לכך והן דרך האימון במסג' לכשעצמו.

מקום פעילות: מרכז הארץ.

מה מלמדים: תרפיה במסג' ריתמי כפי שהותוותה על ידי ד"ר איטה וֶגמן. נלמד צורות מגע שונות, ידע בסיסי מהמבואות לרפואה האנתרופוסופית ואמנויות שונות.

הכרה ותעודה: ההכשרה מעניקה תעודת השתתפות. אנחנו נמצאים בתהליך לקבלת הכרה בינלאומית מטעם היחידה לתרפיות גוף אנתרופוסופיות מהגתֵאנום, דורנך.

סגל המורים: 

דינה טוטר פיזיותרפיסטית מוסמכת העוסקת בתרפיה במסג' ריתמי מ-1990.

דרור כהן מטפל במגע, עוסק בתרפיה במסג' ריתמי החל מ-2000.

הצוות כולל רופאים ותרפיסטים שונים במגוון התחומים האמנותיים – ציור, פיסול, אוריתמיה, מוזיקה.

 

דרישה מקדימה: לימודי תעודה המוכרים על ידי ביטוח מקצועי באחד ממקצועות הטיפול במגע, הכוללים אנטומיה ופיזיולוגיה. מוזמנים גם אנשים הנמצאים בתהליך למידה כזה.

ההכשרה מתאימה גם לפיזיותרפיסטים ופיזיותרפיסטיות, אחים ואחיות.

 

איפה משתלבים הבוגרים? השתלבות המטפל קשורה עם הכשרת המקור שאיתה הוא מגיע ועם נטיית הלב.  במידת הצורך, ההכשרה מעניקה תמיכה וליווי. הבוגרים משתלבים בקליניקות של רפואה משלימה, במכוני פיזיותרפיה, בבתי חולים (לאלה שיש להם מקצוע המאפשר זאת), במסגרות חינוך, דיור מוגן, ובמסגרות ריפוי נוספות.

מכיוון שההכשרה חדשה בישראל, לאט וביחד נפתח עוד ועוד שערים.

 

מפגשי היכרות מתוכננים: יום פתוח מתוכנן ל-16/9, בבית ספר אורים, הכפר הירוק.

 

דינה טוטר - 054-2601016  |  דרור כהן  050-6325609

[email protected]

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

מתעניינים בחינוך אנתרופוסופי?

הירשמו וקבלו חינם גישה ל14 מאמרים נבחרים ממגזין אדם עולם!

העגלה שלך