2013, הנה אני בא: 5 יזמים מציירים לעצמם עתיד [איגרת 29]

אוקי, אז סוף העולם הישן מאחורינו, שנה חדשה לפנינו, וזה הזמן לחלום את העתיד. באיגרת המיוחדת של ראש השנה האזרחית פנינו ליזמים ואנשי חינוך וביקשנו מהם שישתפו אותנו ויגידו מה הם רוצים להיות בשנה הבאה. אז בלי הרבה הקדמות, בואו ניתן להם את הבמה, באיחולי הצלחה מכל הלב.

הילמר קונמן, קריית טבעון: מגדל דבורים ביו-דינאמי

איפה אני היום?

מזה 4 שנים אני עובד כשכיר במכוורת קונבנציונאלית באלון הגליל. לאור תופעת תמותת הדבורים ברחבי העולם התחלתי לחקור לעומק את התופעה, והגעתי לידע האנתרופוסופי. נסעתי לגרמניה ללמוד גידול דבורים ביו-דינאמי וכיום אני מרצה, מייעץ ומלווה דבוראים המעוניינים להקים מכוורת בגישה ההוליסטית.

מה החזון שלי?

החזון שלי הוא להקים מכוורת ביו-דינאמית בקיבוץ הרדוף, שתיתן ריפוי לדבורים ומענה לעבודה מרפאת לאנשים עם צרכים מיוחדים. אשמח גם אם כוח העבודה היה משולב, ערבי-יהודי, לקירוב שני העמים.

מכוורות בגישה ההוליסטית קיימות בעולם המערבי ומצליחות להוכיח שהן ידידותיות הרבה יותר מהגישה הקונבנציונאלית ובעקבות כך גם אינן סובלות מתופעת העלמות הדבורים.

כדי לקדם את החזון, השנה נטענו 200 עצי חרוב שקיבלנו בתרומה מהקרן הקיימת לישראל, ו-10 ק"ג זרעים של 11 פרחי בר שונים, דבר שהתאפשר בזכות תרומה נדיבה שקיבלנו.

מה אעשה בשנת 2013?

בשנת 2013 אני אטע באזור הרדוף 500 עצים צופנים ראשונים מתוך 3,000 בסך הכל שניטע בחמש השנים הבאות. מגוון העצים הוא כזה המספק לדבורים תזונה טבעית ובריאה במשך כל השנה. במקביל אגייס תרומות בגובה 128,000 ₪, שיאפשרו את השקיית 3000 העצים.

מה אני מאחל לעצמי לשנה החדשה?

למצוא תרומות לטובת הפרויקט.

>>> צפו בהילמר עוטה את כוורת הדבורים שלו

צילום טל גליק

צילום טל גליק

רותי ברכה, ירושלים: מקימה קהילה חינוכית

איפה אני היום?

מנהלת את גן חיבוקים בשכונת בית הכרם, גן ברוח האנתרופוסופיה לילדים מגיל 10 חודשים ל-3 שנים.

מה החזון שלי?

להפוך את 'גן חיבוקים' ל'בית חיבוקים', קהילה חינוכית שבעתיד תשמש תחליף לבית הספר, ובה כל ילד מתפתח לפי הקצב והאישיות שלו ובסנכרון עם התפתחותם של הוריו ומוריו.

כדי לקדם את החזון, כבר השנה החלו הורים ואנשי חינוך להיפגש פעם בשבוע במטרה ללמוד לשנות את התודעה שלנו כך שנוכל להבין את הילדים ממקום יותר גבוה ופחות שטחי וסימפטומטי.

מה אעשה בשנת 2013?

אמשיך לפתח את חזון 'בית חיבוקים' עם שותפיי יניב אפרים ויובל פלס. הצעד הבא זה לפתוח מועדון לאחר-הצהריים שבו יוכלו גם לחגוג ימי הולדת וגם לארגן פעילויות שונות לילדים ומבוגרים.

מה אני מאחלת לעצמי?

מאחלת לעצמי שאוכל להמשיך לעבוד בסנכרון וזרימה עם יניב ויובל ועם כל צוות הגננות וגננים שאני כל כך אוהבת. מקווה שאמשיך להתפתח ושאוכל לעזור לכל בן אדם שרוצה להתכונן למעבר למימד החמישי החדש.

 

ורד סבילה כהן, קריית טבעון: מכניסה אל ממלכת ההורות

איפה אני היום?

לפני כ-3 שנים עברתי ביחד עם בן זוגי ו-3 ילדי לקריית טבעון, בעקבות החינוך האנתרופוסופי. מזה 8 שנים אני מנהלת גן אנתרופוסופי בהוד השרון (גן אביב), ולאחרונה הקמתי עסק חדש, אתר אינטרנט המיועד לבעלי משפחות הרוצים למצוא את מקומם הנכון כהורים בעולמנו הדוהר קדימה.

מה החזון שלי?

לעזור להורים ובמיוחד לאמהות להיכנס אל"ממלכת ההורות". שתהיה לילדינו אפשרות לילדות אמיתית, כדי שיגדלו ויבראו עולם טוב יותר.

מה אעשה בשנת 2013?

אמשיך לפתח את אתר האינטרנט, ולשלוח למכותביי מידע שימושי, טיפים והמלצות להורות טבעית. בימים אלה אני מפתחת קורס לאמהות, שיאפשר להן ליצור בעצמן, במקום, בזמן ובקצב הנוחים להן, ובליווי אישי שלי, את "ממלכת הילדות" – סביבת הילדות הטבעית, הבריאה והנכונה לילדיהם. בנוסף אני עובדת על פיתוח בנוסף – מועדון לאמהות, שייתן להן צרור מפתחות לממלכת ההורות.

מה אני מאחלת לעצמי?

שאמשיך להקשיב לצרכים העולים, שאדע לענות לצרכים האמיתיים, שאדע להושיט את העזרה הנבונה – בזמן ובדרך הנכונה.

>> זה הקישור לאתר של ורד

אורי כהן, תעוז: מעמיק את העבודה האנתרופוסופית

איפה אני היום?

עוסק בהוראת אנתרופוסופיה ואמנות בסמינרים והכשרות למורי ולדורף ברחבי הארץ.

לפני שלוש שנים הקמתי את סטודיו פגסוס, למדע הרוח האנתרופוסופי ולאמנות בישוב תעוז.

מה החזון שלי?

סטודיו פגסוס מבקש לאחד בין המדע והחשיבה לבין האמנות, הפנטזיה והדמיון. הוא הוקם בעזרת חברי ושותפי רוברטו ויעל קליין, מתוך הבנה גוברת שאי-אפשר להבין וללמד אנתרופוסופיה ללא עשייה אמנותית אינטנסיבית, ובמטרה לשמש מרכז התחנכותי המשלב בין לימוד של מדע הרוח האנתרופוסופי, לבין יצירה וחקירה ואמנותית.

מה אעשה בשנת 2013?

הסטודיו בשנה הבאה מבקש להעמיק ולהרחיב את פעילותו כמרכז התחנכותי הכשרתי, כמשכן לאמנויות השונות ולהכשרת חשיבה מדעית רוחית.

מה אאחל לעצמי בשנה הבאה?

לעצמי אאחל את הכוחות להמשיך הלאה, ואת השמחה וההתלהבות הדרושים לשם כך.

אורי כהן, דיוקן עצמי

אורי כהן, דיוקן עצמי

דרור כהן, קיבוץ רבדים: מורה לעיסוי ריתמי

איפה אני היום?

נשוי, אב לשתי בנות. מייעץ, מלווה צוותי גן ומטפל בעיסוי ריתמי.

מה החזון שלי?

לפתוח קורס להכשרת מטפלים בעיסוי הריתמי, שזה עיסוי שפיתחה ד"ר איטה וגמן, שגם פיתחה את הרפואה האנתרופוסופית ביחד עם רודולף שטיינר.

מה אעשה בשנת 2013?

בימים אלה אני שוקד על בניית הקורס, בשיתוף חברים מהארץ והעולם. כבר בפברואר הקרוב תגיע לארץ אוניה לנדוויר קוק (Aoine Landweer Cooke) ותעביר סדנת הכרות עם העיסוי הריתמי, שהוא כל כך שונה מהעיסוי המקובל.

מה אאחל לשנה זו?

שהשנה נוכל לראות נביטה של זרעים שנזרעו בעבר. כן אני מאחל שהתרפיות האנתרופוסופיות וההכשרות השונות ימצאו קורת גג משותפת.

>>>עוד על מסג' ריתמי באתר של כפר רפאל

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך