מבצע!

על סף החיים / דפנה מיתר

על סף החיים הוא ספרה השני של ד"ר דפנה מיתר, אונקולוגית ילדים, רופאה פליאטיבית, ממובילות החינוך הרפואי בישראל. הספר מורכב מסיפורים, נובלה, שירים וממוארים אותם כתבה בהשראת מפגשיה עם חולים ובני משפחותיהם שליוותה לאורך שנים. מפגשים אלה, המתקיימים ״על הסף״ שלדבריה הוא: ״נקודה אקראית בזמן; הוא לא בהכרח סוף, אמצע או התחלה. הוא מקום מאפשר, מקום שטמונה בו הזמנה להצצה, לשָהות, לכניסה או ליציאה…״, הופכים בידיה של ד"ר מיתר לספרות משובחת אשר חושפת, נדבך אחר נדבך, את צפונות חידת נפש האדם.

במציאות שבה העולם הרפואי נשלט לעתים קרובות על ידי פרמטרים כלכליים של עלות מול תועלת, בעוד הגורם האנושי נדחק הצידה, תורת הריפוי של ד"ר מיתר כוללת, מצד אחד, ידע מקצועי נרחב ומעודכן, ומן הצד האחר הבנה עמוקה של נפש האדם ורוחו.

על סף החיים מתאים למי שמבקש להכיר גישה אנושית והוליסטית יותר למעשה הרפואה, בדגש על עבודה מול חולים מורכבים עם מחלות קשות. הוא מתאים לא רק למי שהוא או קרוביו נמצאים במסע התמודדות שעשוי להביא אותם אל סף החיים, אלא גם למי שמחפש קריאה בעלת איכות ספרותית ומשמעות רוחנית אשר תלווה אותו הלאה בהמשך חייו.

עורכת הספר: חוה רימון

עיצוב: עמית בן חיים

עכשיו במחיר מבצע לרגל ההשקה: 80 60 ₪ בלבד בתוספת דמי משלוח

עוד על הכותבת

עוד על הכותבת

ד״ר דפנה מיתר היא רופאה ומחנכת רפואית. האופן שבו היא תופסת את תפקידו של הרופא ואת האפשרויות של תהליך הריפוי הוא יוצא דופן בהתעקשותה שריפוי חייב לכלול את כל האלמנטים גוף, נפש ורוח, ושיצירת המרחב הטיפולי ההולם מוטלת על הרופא. כמו כן מוטל על הרופא גם לקיים דיאלוג מתמשך עם המטופל ולטפח ביחד אתו שפה מתאימה להתבוננות על התהליך שהוא עובר. ד״ר מיתר היא בוגרת ביה"ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב (בהצטיינות); התמחתה ברפואת ילדים בבי״ח בלינסון; באונקולוגיה ילדים באוניברסיטת נורת׳ווסטרן בשיקגו; וברפואה פליאטיבית באוניברסיטת ווילס באנגליה. היא הקימה בביה"ח תל השומר את ההוספיס לילדים הראשון והיחיד בארץ, וניהלה אותו במשך מספר שנים. מזה עשרים שנה עוסקת ד"ר מיתר בליווי פרטי של מטופלים עם מחלות קשות וכרוניות. היא מלווה את המטופלים שלה בתהליך שבו היא מאפשרת לכל אינדיבידואל ומשפחה לבחור את המסע הייחודי שלהם. הטיפול ברבדים הפיזיים, הנפשיים והרוחניים מתרחש במקביל, והיא עובדת עם כל בני המשפחה של המטופל. הליווי מסתיים כאשר מטופל מבריא או כאשר הוא חוצה את סף המוות. במהלך השנים ליוותה ד"ר מיתר מאות רבות של מטופלים שעזבו את העולם בעודה לצדם. בשמונה עשרה השנים האחרונות היא מקדישה חלק רב מזמנה לחינוך דור העתיד של הרופאים בישראל ולפיתוח מנהיגות חינוכית-רפואית. כמחנכת רפואית בביה"ס לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובבית הספר למנהיגות חינוכית ע"ש מנדל היא מלמדת רופאים צעירים ובכירים כאחד להתבונן בעצמם ובזולתם מתוך מקום פתוח, מאפשר, לומד ואחראי; מתוך הבנה שהרובד הרוחני של האדם משמעותי ביותר לחייו. ד"ר מיתר הייתה בין מקימי תחום הליווי הרוחני בישראל, והיא משלבת ליווי רוחני בעבודתה עם המטופלים. כמתרגלת מדיטציה מזה ארבעים שנה היא מתבוננת בתהליך שהיא עצמה עוברת עם המטופלים במטרה להעניק להם – וגם לעצמה – את מתנת הצמיחה האישית.

עוד על הספר

עוד על הספר

כתב היד מהווה אסופה של סיפורים אמיתיים על אודות מטופלים שאותם ליוותה עד שחצו את סף המוות. כל הסיפורים מבוססים על דמויות ותרחישים אמיתיים, אך מתוך רצון לשמור על פרטיות המטופלים סיפורם סופר בשינוי שמות, פרטים אישיים וסימנים מזהים . לספר שלושה חלקים: חלק ראשון – 12 סיפורים קצרים; חלק שני שהוא סיפור הכתוב בגוף ראשון כיומן של מטופלת והוא מדגים בצורה דרמטית את הדרך המשמעותית שעשוי לעבור מי שחייו מאוימים על ידי מחלה. סיפור זה מתבסס על תהליך אמיתי של ליווי מטופלת שנמשך שבע שנים. חלקו האחרון של הספר כולל חמש רשימות פרידה (ממוּארים) ושלושה שירים, שנכתבו על מטופלים לאחר מותם כחלק מתהליך אבל אישי של הכותבת על מטופליה. ההתמודדות של רופא עם מות מטופליו הוא נושא חשוב שממעטים לדבר עליו והכותבת מציעה, לעצמה ולקוראים, את מלאכת הכתיבה כדרך להתמודדות. בחלק זה של הספר ההתבוננות ההגותית פחות מפורשת מאשר בחלק הראשון. היא "ספרותית" יותר ומובעת באופן אישי יותר. בחלקו האחרון של הספר מובאים הרהורים אישיים, רוחניים, ואף מקצועיים. בכל סיפור מזדקר נושא מרכזי עיקרי (נושא אחר בכל סיפור) וההרהורים חושפים תובנות המייצגות כבר כלל ועיקרון. המחברת מזמינה את הקורא לחשיבה, להעמקה חוויתית, ולחיבור אישי אמיתי.

 80.00  60.00 כולל מע"מ

במלאי

מק"ט: 40004 קטגוריה: תגיות: ,
העגלה שלך