אדם עולם – גיליון מס' 78 – חקלאות ביודינאמית

זהו גיליון ביודינמי ראשון בישראל, שנעשה מתוך אהבה לתחום ובקשה להדהד את הכלים המעשיים שנותנת לנו החקלאות הביודינמית לתיקון עולם, פשוטו כמשמעו. את הגיליון מלווים צילומים מחוות ביודינמיות הפעילות בישראל כיום ובתוכו תמצאו גם בונוס: מפה של פריסתם הארצית.

מאמרים מרכזיים

  • האם החקלאות הביודינמית תתבסס בישראל? מאת לירון ישראלי: שאלות, הצעות לפתרונות והרבה תקווה בלב.
  • פעימת הלב של החקלאות הביודינמית מאת ניצן שפילמן: צלילה אל מעמקי האדמה בחיפוש אחר סודות היקום בפרקטיקה החקלאית.
  • פרויקט מיוחד! בין אדם לחווה: עשרה מיזמים שכדאי להכיר. חקלאות ביודינמית בכפר ובעיר. ובנוסף, מפה מעודכנת של כל היוזמות הביודנמיות בארץ! 

מאמרים נוספים

  • סימונה מצליח חנוך פגשה את מיכל חביביאן ואילה נוי מאיר לשיחה על חקלאות, שאיפות לביודינמיות, פעילות בשדה המשפחתי, ובריאת מרחב קהילתי בו לקוחות הם שותפים לחזון.
  • מחשבות על ייננות עתידנית עם יובל ארליך ניצן: האם עצים וגפנים יכולים ליצור ביניהם יחסים סימביוטיים ומיטיבים? האם גפן יכולה לשגשג בסביבת יער? האם יער יכול להגן על כרם, ועוד יותר מזה – האם כרם יכולה להגן על יער?
  • אודי לוי בשיחה עם מרטין אוט: חקלאי ביודינמי, מחנך, סופר ורוקיסט, מדבר עם פרות, מאמין גדול בתחומי ביניים ורואה בחקלאות אתגר חברתי. בבחינות הסיום בבית הספר לחקלאות ביודינמית שהקים – חייבים התלמידים לענות על השאלה: מה נותן לך צידוק פנימי לקרוא לעצמך איכר ביודינמי?
  • איך קרה שהמזון הבסיסי והמקיים ביותר בהיסטוריה האנושית הפך לאויב? "יפתח לחם", יפתח ברקת, על מקור העוצמה החי שהיה טמון בחיטה בעבר וכיצד נוכל לעשות בו שימוש כיום. 
  • רעי סבוראי עושה לנו סדר בכוורת: הבנה עמוקה של מהות הדבורית וטיפול אוהב, יכולים ליצור בעבורה את ההבדל בין כּלָיָה לשגשוג.

טורים אישיים

  • תמר לאור על הביחד המרפא שמביאה עמה תשובה חיובית לקורונה.  
  • עופרית קלס עם השאלה: האם עלינו להודות בצער שחינוך טוב עולה כסף? כולל חינוך ולדורף…
  • גיא פז מספר על עבודתה של אורסולה בורקהרד שמשוחחת עם ישויות הטבע ואף כתבה על כך ספרים מיוחדים.

מדורים

  • חינוך גיל הרך: מירי מתתיה עם כל היתרונות של טיפוח גינה או אפילו רק אדנית  בגן הילדים ובבית.
  • חינוך: גלעד גולדשמידט עם חלקו הראשון של מסע בעקבות שאלת העצמאות: האם חשוב לעודד אקטיביות, מעורבות ואוטונומיה בגילאי התיכון, ואם כן – כיצד? 
  • זוגיות: דפנה דריאל על הריקוד המתמשך בין קירבה, אינטימיות, ריחוק ואכזבות.
  • רפואהד"ר מוטי לוי במבט על החקלאות הביודינמית כבסיס למניעת מחלות.
  • מזון לנפשאות בערבית, ציורי לוח, תרגיל בוטמר חדש עם עופר שגיא, אדריכלות בעת החדשה עם דרור צור ו-5 שאלות, הפעם עם חן עתיד.
  • אנתרופוסופיקלי קורקט: עיצוב המרחב הביתי באמצעות ארבעת האלמנטים, פרחים אכילים וסגולות הניקוי של סלק + מתכון. וגם, רומם סרנגה במאמר על בכי במשחקי ילדים.

 50.00 כולל מע"מ

במלאי

העגלה שלך