שתי יוזמות אזרחיות לטובת אנשים מיוחדים מזכירות לנו שחובתנו האזרחית רק מתחילה בהצבעה בקלפי [איגרת 142]

בזמן שפתחת איגרת זו, אני מניח שכבר מילאת את חובתך האזרחית והצבעת בבחירות לכנסת. אך אם נדמה לך שבכך סיימת את חובותיך האזרחיות לארבע השנים הבאות – אני מזמין ואתך לחשוב שוב. כי לא משנה מי יהיה ראש הממשלה הבא, ומה הרכב ממשלתו – עדיין האחריות האמיתית על איכות חייך וחיי הקהילה שלך מוטלת על כתפיך שלך. ראש הממשלה של חייך הוא את ואתה.

את האיגרת הנוכחית אנו נקדיש לשתי יוזמות אזרחיות, הקשורות לעזרה לאנשים מיוחדים.

בית אורי הוא מוסד אנתרופוסופי ותיק לאנשים מעוכבי התפתחות. נוסד בגבעת המורה ליד עפולה בשנת 1969 על ידי דבורה שיק, במקביל לבית אליהו הבאר שבעי שהפך ברבות הימים לכפר רפאל. דיירי בית אורי פעילים בסדנאות מלאכה מסורתית הקיימות בכפר, והמוצרים היוצאים מתחת לידיהם הם מופת לעשייה מוקפדת ואיכותית. פעם בשנה, לקראת חג הפסח, מתקיים יריד המציג למכירה את מוצרי הסדנאות – קרמיקה, צמר, לבד ועץ (כולל צעצועים), אריגה, נצרים, מוצרי נייר ממוחזר, תכשיטים, תמונות, עוגות, עוגיות, ריבות, תוצרי החממה האורגנית ועוד. בשישי הקרוב (20.3) יתקיים יריד בית אורי בבית משפחת קול בעין כרם, החל מהשעה 10. למתעניינים זוהי הזדמנות נהדרת להיחשף לעשייה של מקום מיוחד ולתרום לה, ועל הדרך גם לרכוש מתנות נהדרות לחג. למידע נוסף על היריד ניתן ליצור קשר עם ג'נט - 050-4218400. לדף האירוע בפייסבוק.

יותם טוטר הוא אדם מיוחד. נולד כבן שני לאמיתי ודינה, היא פיזיותראפיסטית ומטפלת במסז' ריתמי, הוא מורה למוסיקה בבית ספר אדם בירושלים. יותם נולד עם שיתוק מוחין וגורל זה הביא אותו ואת משפחתו למסע התפתחותי שאת ערכו לא ניתן לתאר. יותם הצטרף כתלמיד לבית ספר אדם, ולימד את כל בני כיתתו מהי קבלה, הכלה, עזרה ואהבה. לאחר שמונה שנות לימוד באדם הצטרף יותם לכיתה בתיכון ממלכתי בעיר. במקביל ללימודיו בבית הספר, הצטרף לקבוצה של "בית הגלגלים", עמותה המקיימת פעילויות משותפת למתנדבים ילדים ונערים ונערות בעלי שיתוק מוחין או מחלות ניווניות אחרות. פעילות הקבוצות מתקיימת בעיקר בסופי שבוע, ועוזרת גם לחניכים וגם להורים, המקבלים סוף שבוע רגוע להתאוורר ולהתרענן בו.

את יותם הכרתי כשהיה ילד בבית ספר אדם, ולאחרונה פגשתי בו שוב, גבר בן 19.5 המביט אל עתידו. מקובל להתייחס אל אנשים מיוחדים כ"ילדים", גם כשהם אינם כאלה. אצל יותם התרגשתי לראות איך למרות מגבלותיו הוא צמח להיות בחור פיקח, איש שיחה ובעל חלומות לגבי עתידו (הוא חולם להקים מוסד אנתרופוסופי מרפא לאנשים הסובלים מבעיה דומה לשלו). דינה, אמו של יותם, אומרת כי בית הגלגלים אחראית במידה רבה למצבו הטוב.

הקבוצה שבה יותם חבר, "קבוצת העגלגלים", מסיימת בקרוב עשר שנות פעילות. הם מבקשים לעשות זאת בכבישת יעד אתגרי נוסף – טיול משותף להולנד. על מנת לעשות זאת הם זקוקים למימון רב, וכאן הם פונים אל הציבור ופתחו בפרויקט מימון המון. בעוד שבועיים מסתיים הפרויקט ואתם מוזמנים לתמוך בו בדף הזה.

האיגרת תשמח להמשיך לחשוף ביוזמות אזרחיות – זאת הדרך שלנו לקחת אחריות על הקהילה שלנו. אם יש לכם יוזמה אזרחית לטובת הציבור, נשמח לשמוע מכם.

נועם שרון 

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך