מדור: הורות מעשית

לקראת מעבר – איום או הזדמנות התפתחותית?

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

ככל ששנת הלימודים באה אל סופה, הורים שואלים יותר ויותר שאלות לגבי השנה הבאה, וכך הם מוצאים עצמם עומדים על הגבול בין הרצון לתמוך בילד ובין הרצון לחסוך ממנו התמודדות וקושי. לקריאה לחצו >> גיליון 24 הורות מעשית דני שטיינר קרא עוד »

רשת חברתית של הורים

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

בהמשך למאמר הקודם ("להיות הורים לילדי הפייסבוק"), מאמר זה ממשיך לנסות לענות על שאלות הקשורות לרשתות החברתיות באינטרנט. הפעם נתמקד בשאלת הנוכחות והסמכות ההורית בנסיבות המאתגרות הללו. לקריאה לחצו >> גיליון 23 הורות מעשית דני שטיינר קרא עוד »

אמא, אין לי חברים

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

לאחרונה פנתה אלי אמא לילדה בכיתה ה' בנוגע לקושי ניכר של הילדה בזירה החברתית של כיתתה. הילדה חווה תסכולים כשהיא מנסה ליצור קשרים חברתיים ולבסס יחסי חברות מתמשכים עם בני ובנות כיתתה. האם פנתה בעניין זה להורי בנות אחרות בכיתה, אך נסיונותיה נתקלו במורכבות העניין ובעצם יכולתם של הורים אחרים לסייע. האם אף פנתה לצוות החינוכי בבית הספר, וחברי הצוות ... קרא עוד »

גמקור הסמכות ההורית

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

אמש השתתפתי באספת ההורים של בני הלומד בכיתה ב' בבית הספר "שקד" שבקריית טבעון. הייתה זו שיחת הורים "מחוץ למניין", כהמשך או כתוספת לשאלות שמעסיקות מאוד את קהילת הורי הכיתה, כגון החשיפה של הילדים לטכנולוגיה, האופן שבו נחגגים ימי ההולדת והתקשורת בינינו ההורים. בתוך השיחה עלתה מהורים שונים השאלה, איך ניתן להתמודד עם ילד הטוען בקול שלכולם מרשים דבר מה, ... קרא עוד »