כנס אדם עולם – פרופ' ישעיהו (שייקה) תדמור

התנועה להעצמת הרוח בחינוך “בקואליציה של זרמים אלטרנטיביים הדבר המשותף הוא ההתכוונות להגבהת האדם” פרופ’ ישעיהו תדמור: ביקרתי במאות בתי ספר בארץ, ופגשתי מעט מאוד כאלה שיש בהם סיטואציות ומצבים שכולם חשים שיש בהם הגבהה, התרוממות רוח, חוויית שיא אינטלקטואלית, חברתית, דיאלוגית או פנימית. התנועות האלטרנטיביות עוסקות באדם ובהגבהתו, ולכן אני מאמין שהגיע הזמן ליצור שיח ביניהן. לקריאה לחצו >> ... קרא עוד »

כנס אדם עולם – יעקב הכט

חינוך דמוקרטי “היכן שיש נתק בין הממסד לחינוך הדמוקרטי נוצרת התנוונות, שנובעת מהצטדקות” יעקב הכט: בשנת 2000 כמעט ועצרנו הקמה של בתי ספר חדשים, והורים שרצו להקים בית ספר מתבדל לא קיבלו ממני עזרה. באותם ימים כבר פעלתי בשיתוף עם מערכת החינוך בבת-ים, ויצרנו חיבור בין הפורמלי ללא-פורמלי. ההמשך של הפרויקט הזה היה, כשבמסגרת יוזמת “אופק חדש”, כל חטיבות הביניים ... קרא עוד »

כנס אדם עולם – גלעד גולדשמידט

“השאלה היא לא אם חינוך ולדורף בשל לכך, אלא מתי מתחילים” גלעד גולדשמידט: אין לנו את הפריבילגיה להתמהמה. מדינת ישראל נמצאת היום בקרע עמוק מאוד בין הזרמים והפלגים בחברה, ואנחנו חייבים ללמוד להתחבר ולהביא משהו חדש. אז איך מגשרים על הפערים? החיפוש הזה הוא לא קושי, אלא אתגר מקסים. חייבים לשבת ולעשות את זה, כי אנחנו רואים לאן המדינה מידרדרת ... קרא עוד »

כנס אדם עולם – אמין סוואד

“הרבה אנשים אומרים שבישראל יש 'ישראלים’ ו’ערבים’” אמין סוואד: איך נוכל עכשיו לעמוד ולדבר על חינוך בחברה הישראלית ולהתחיל מנקודה מוטעית, שהערבים אינם ישראלים? אם אעבור עכשיו לדבר בערבית, כמה אנשים מהקהל יבינו? לכן, כדי לעסוק בחינוך, אנחנו המבוגרים שמעזים לחנך צריכים קודם כול להתחנך בעצמנו. אם אנו מצפים מהילדים לחופש אחראי, אז גם אנחנו צריכים להיות אחראים בחופש שלנו. ... קרא עוד »

כנס אדם עולם – יונתן לוי

טבעון: מסלול אנתרופוסופי בתיכון אורט “הילדים של אורט מביאים התלהבות מחודשת לגבי מה שהחינוך האנתרופוסופי נותן” יונתן לוי: כצוות אנתרופוסופי אנחנו צריכים להיזהר מכמה דברים – בעיקר ממיסיונריות ומהרגשה שאנחנו בנו להביא את האור לילידים שחסרים את הידע שיש לנו. מצד שני, עלינו לשמור על זהות עצמית וקווים ברורים של מה נכון ומה לא. האיזון בין אלה נותן לנו ביטחון ... קרא עוד »

כנס אדם עולם – איל בלוך

“האנתרופוסופיה נותנת כלי אדיר לריפוי. השאלה היא אם משתמשים בה בצורה נכונה”. איל בלוך: “האנתרופוסופיה וחינוך ולדורף הם פוטנציאל לריפוי חברתי, אם האנשים שפועלים לאורה משכילים לצאת מדל”ת אמותיה. הבה נצא למסע עולמי שיראה לנו כמה דוגמאות, ונפגוש כמה אנשים שזיהו את הבעיות, ומתוך האנתרופוסופיה מביאים את הפתרונות”. לקריאה לחצו >> גיליון 14 כנס אדם עולם איל בלוך   קרא עוד »

כנס אדם עולם – דליה לפיד

ירושלים - גן ולדורף ממלכתי בקטמונים “מה שבאמת חשוב הוא המפגש ומה שהכי משפיע הם הדברים הכי קטנים” דליה לפיד: “החלק המשמעותי ביותר היה המפגש עם חגית שמחי, הגננת שעובדת עמי בחורה צעירה, ששיתוף הפעולה בינינו “נפל עליה”. זה היה הגן שלה, ופתאום צירפו לה אותי. לשמחתי, היא הסכימה. כשישבנו להכיר אחת את השנייה ואת הגישות החינוכיות שלנו, היה לנו ... קרא עוד »

כנס אדם עולם – אלון ירושלמי

“חינוך ולדורף צריך לשנות את שמו” אלון ירושלמי: “חינוך ולדורף ניתן לעולם ולא לאנתרופוסופים. הוא אינו “שיטת” חינוך, אלא מקפל בתוכו אמת קוסמית כלל אנושית. יש לו תפקיד משמעותי ביותר, והוא להביא לשינוי חברתי אמיתי, אך לצערי הוא הולך ומתרחק מתפקידו מכיוון שעדיין לא מצא את הדרך לפרוץ את המעגל של עצמו ולפגוש תפיסות עולם חינוכיות אחרות “בגובה העיניים”. שטיינר ... קרא עוד »

כנס אדם עולם – גנית ויינשטיין

כנס אדם עולם לחינוך אלטרנטיבי ושינוי חברתי 10.10.2010 , הכפר הירוק “האם יישמע קולכם גם בחברה הישראלית?” גנית ויינשטיין: “אתם עושים עבודה נפלאה בתוך הקהילות שלכם, אך כמעט ואינכם יוצרים אינטראקציה עם הקהילות שמסביבכם. עלינו מוטלת החובה לשאול את עצמנו: האם קהילות השבעות רצון מסגנון החינוך שלהן הופכות להיות חברות תורמות יותר, חברות המקדמות את החברה? האם נעשה המקסימום האפשרי ... קרא עוד »

כנס אדם עולם – פתיחה

כנס אדם עולם הראשון עסק בחינוך האלטרנטיבי בישראל, ושאל באיזו מידה הוא מקיים קשרים עם העולם החינוכי והחברתי שסביבו. הכנס הפגיש לראשונה נציגים של חינוך ולדורף, החינוך הדמוקרטי, התנועה להעצמת הרוח בחינוך ומשרד החינוך לדיון משותף בדרכו של החינוך בישראל. לקריאה לחצו >> גיליון 14 כנס אדם עולם פתיחה קרא עוד »