מדור: נקישה אגדית

החיפוש הרוחני של דיוויד בואי כבסיס ליצירתו המוסיקלית

"אני לא אדם דתי, אני אדם רוחני. אלוהים משחק חלק חשוב בחיים שלי, הוא אבן היסוד של הקיום שלי. אני מאמין בפיתוח מערכת יחסים עם אלוהים. דת היא עבור אנשים שמאמינים בגיהנום, הרוחניות היא עבור אנשים שכבר היו בגיהנום" -דיוויד בואי מאמר לזכרו של דיוויד בואי >>> לקריאה קרא עוד »

ואריאציות על נושא נצחי

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

ברגעים מסוימים, כאשר לא היה צורך לנגן בשתי ידיים, הניף גלן גולד את ידו כדי לגעת במשהו, אולי בישות דמיונית מעבר למציאות הפיזית של הפסנתר. את אהבתי לצירוף "פסנתר" ו"באך" אני חב לגלן גולד. אם היצירות למקלדת של באך פתחו לפסנתרן הקנדי את שערי הרקיע הסודיים, לי פתחה נגינתו חלון אל עולם בלתי מוכר שדרכה הפציעה קרן אור שהביאה להרחבת ... קרא עוד »

האדג'טו של מאהלר: בכל זאת אהבה

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

היצירה שהפכה למזוהה עם מוות ואבדן, נכתבה במקור כמכתב אהבה לאשת החברה הוינאית אלמה שינדלר. נגנו אותה במהירות כפולה, והיוכחו. היו רגעים שהכינורות נשמעו כאילו הם בוכים. צלילי הנבל הידהדו באוויר וכמו מילאו את הריאות בחמצן וכלי הצ'לו ענו להם בשירה. המנצח ניצב על הבמה, מתבונן בנגניו בהבעת פנים מיוסרת, כאילו יצא היישר מתוך סיפור של דוסטוייבסקי. לקהל הרב, שמילא ... קרא עוד »

חגיגה של שקט

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

כל קטע מוזיקלי הוא שיחה בין הקולות הבודדים, המייצגים את בני האדם. אם לאחד הקולות אין דבר טעם שיוכל להשמיעו, מן הראוי שישתוק לזמן מה עד שישותף שוב באופן טבעי בשיחה. י.ס.באך לאמנות חינוך שצומחת לתוך משימות התקופה, כפי שנעשה בחינוך ולדורף, יש משמעות רבה לא רק לאקטיביות הלימודית והאומנותית בזמן השיעור, אלא גם למעברים בין הפעילויות השונות. ההקפדה על ... קרא עוד »

נקישה אגדית – ג'ון דאולנד: אורפיאוס אנגלי

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

מה עושה לנו מוזיקה עצובה, ואיך יצירות נוגות מלפני מאות שנים מככבות בראש מצעד ההשמעות של ימינו; על ניטשה, דאולנד וסטינג והקשר שלהם לשטיינר. לכל אחד מאתנו יש כמה שירים עצובים שגורמים לו לשכוח את טרדות היום. למשמע שיר כזה עוזב המאזין את כל עיסוקיו, מטה את ראשו לאחור, משלב את ידיו על עורפו ועוצם עיניים. המנוני הדת הללו, דפים בודדים מסידור תפילה פרטי, הם נחלתם ... קרא עוד »