הצצה לגיליון החורף של אדם עולם, ועוד כמה פצצות שקטות [איגרת 34]

"שמי נימרוד סמילנסקי פרידמן ואני העורך החדש של 'אדם עולם', ואני חייב לומר לך, יעקב ארנן, שאני מרגיש שהדברים שנאמרו כאן ראויים לפרנס את עשרת הגיליונות הבאים של העיתון".

את ההזמנה לסדרת המפגשים שהתקיימה בהרדוף (על רקע העלאת מחזה המסתורין הראשון של רודולף שטיינר), באמצע חודש דצמבר אשתקד, קיבלתי מספר ימים אחרי שנכנסתי לתפקידי כעורך מגזין אדם עולם. "כבר נכחתי במפגשים דומים בעבר", חשבתי לעצמי, וספק עלה בקרבי באשר למידה בה הם יצליחו לעשות את אשר הם מבקשים: לדון בשאלות הגורל של האנתרופוסופיה בזמננו, כלשונה של ההזמנה. "אבל" אמרתי לעצמי בשמץ של חשיבות עצמית "התפקיד מחייב" וניגשתי למלאכת סידור הזמן ולאמנות פינוי ההתחייבויות קודמות כדי שאוכל להשתתף במפגשים.

רבים הגיעו לסדרת המפגשים ומכמות הכיסאות שהוכנה מראש ניכר שגם המארגנים הופתעו מכמויות האנשים שביקשו לשמוע ולהשמיע בנושאים שונים: חינוך וחינוך מרפא, פעילות אומנותית מתוך האנתרופוסופיה, הדרך הפנימית ובניית הקהילה הרוחנית ואנתרופוסופיה במפגש עם שאלות הגורל של התקופה והארץ. ולמרות זאת מוזר היה שהצהרת הכוונות של מארגני המפגש לא הצליחה להוציא יותר אנשים שגורל האנתרופוסופיה קשור בגורלם, והפרצופים של המשתתפים היו מוכרים, מוכרים מידי.

למרות זאת, בחלל חדר האוריתמיה של תיאטרון "המילה" הייתה אווירה של חג, והמילים שנאמרו לבשו אדרת רבת חשיבות. בין דברי הפתיחה של המושבים השונים, הסיפורים האישיים, השאלות הנוקבות והתחושה הכללית של חשבון הנפש האישי והקולקטיבי, קשה היה להישאר במעטפת של ציניות. עם תום המפגש האחרון ניגשתי ישירות ליעקב ארנן, מארגן סידרת המפגשים ואמרתי: "שמי נימרוד סמילנסקי פרידמן ואני העורך החדש של אדם עולם, ואני חייב לומר לך, יעקב, שאני מרגיש שהדברים שנאמרו כאן ראויים לפרנס את עשרת הגיליונות הבאים של העיתון".

התחושה הזו מלווה אותי עד כתיבת מילים אלה, שעה שגיליון החורף של אדם עולם נמצא בישורת האחרונה ובמרכזו כתבה אשר מביאה את עיקרי הדברים שנאמרו בסדרת המפגשים. נוכחתי לדעת, עם זאת, שיותר מאשר המילים ומשמעותן, הרות גורל ככול שיהיו יש משהו, כנראה ברוחם של הימים, שבא לידי ביטוי ברצון לשאול שאלות של גורל. תחושה שקשה מאוד להסביר,  לתאר או לספר. תחושה שיש לחוות. לכן אין זה מקרה כנראה, שהשנה עומדים להתקיים מספר אירועים אשר שמים את יהבם על הרחבת גבולות השיח וההשפעה, מבקשים לקיים ברור מעמיק באשר לזהות הקולקטיבית ופונים לאחר.

ועל כן ברוח האיגרות האחרונות, להלן מספר הזדמנויות לצאת מהבית, מחוג המשפחה, השבט, הקהילה והישוב, ולחוות על בשרכם את רוח הזמן:

1. מפגש עמותות ההורים הארצי, ביום שישי 8.3 בבית ספר אורים, הכפר הירוק. לפרטים נוספים פנו לגלעד, 050-5356270

2. פסטיבל אדם עולם למשפחות, 16, 17, 18 למאי. פרטים נוספים ממש בקרוב.

אנו נמשיך לעדכן אתכם על ארועים ארציים - כל המרבה הרי זה משובח!

נמרוד סמילנסקי פרידמן

>>>מעוניינים להכיר את העורך החדש? לחצו כאן והזמינו מנוי או גיליון התרשמות

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך