ההו'פונופונו חוזר לישראל עם מפגש מיוחד ללא עלות לאנשי חינוך [איגרת 97]

מבל כץ, מהמורות הבכירות להו'אופונופונו בישראל, תקיים מפגש מיוחד עם אנשי חינוך בבית ספר ולדורף אורים

אחד מהסיפורים הידועים והמדהימים ביותר בתרבות העידן החדש הוא סיפורו של ד"ר אְיהָלְיאָקָלָה הוּ לֵן, פסיכיאטר מהוואי שהתקבל לעבודה בבית חולים פסיכיאטרי שלמעשה שימש בית כלא לרוצחים חולי נפש, שהוחזקו בבידוד. בכל יום כמה מהמטופלים במחלקה נכפתו בקרסוליהם ובפרקי הידיים שלהם באזיקי מתכת כדי למנוע מהם לנהוג באלימות כלפי הכלואים האחרים ואנשי הצוות. במחלקה לא היו פעילויות שיקום, פנאי או עבודה מחוץ למחלקה. ביקורים של בני משפחה היו נדירים מאוד. אנשי הצוות היו הולכים במסדרונות בית החולים עם הגב לקיר, ותחלופת העובדים הייתה גבוהה מאוד. פסיכולוגים, כדוגמתו של ד"ר לן, התפטרו של מעבודתם מידי חודש. למעשה, הנהלת בית החולים הייתה כה נואשת עד שהיא הסכימה לתנאי המוזר שהציב ד"ר לן לקבלתו לעבודה: הוא לא פוגש את המאושפזים, והוא לא יוצא ממשרדו. במקום זאת, ישב ד"ר לן כל יום עם התיקים הרפואיים של המטופלים, כשהוא אומר לעצמו: אני אוהב אותך. אני מצטער. אנא סלח לי. תודה.

אחרי כמה חודשים, מטופלים שהיו כבולים – הורשו להסתובב חופשי; אחרים, שהיו בטיפול תרופתי כבד, קיבלו מינונים נמוכים יותר; ואלה שנחשבו חסרי סיכוי להשתחרר מבית החולים – השתחררו. הצוות התחיל ליהנות מהעבודה, לא היו עוד היעדרויות ותחלופת העובדים פסקה. למעשה, נתקלו העובדים בבעיה חדשה: הם פוטרו כי לא היה בהם צורך. כעבור 3 שנים, המחלקה נסגרה. היום היא אינה קיימת יותר.

מה היה הקסם שהפעיל ד"ר לן? ד"ר לן השתמש בשיטת ריפוי עתיקה מהוואי הקרויה 'הו'אופונופונו' ("תיקון הטעות"). לפי שיטה זו, בתת-מודע של האדם ישנם אינספור זיכרונות מחיים קודמים ובמידה רבה הם שמנהלים אותו ומסלילים את חייו למקום מסוים. תרגול ההו'אופונופונו, אם באמצעות חזרה על המנטרה שצויינה לעיל או באמצעות כלים נוספים, משחררת את הזיכרונות הללו ומנקה את המרחב הנפשי שבתוכו חי האדם, מה שיוצר הזדמנות לריפוי, אושר ושגשוג.

לפני שנים מספר הפסיק ד"ר לן ללמד את השיטה מחוץ להוואי, ואת דרכו ממשיכים מספר מורים בינלאומיים. אחת מהם היא מבל כץ, יהודיה ארגנטינאית שחיה בארצות הברית. בשלוש השנים האחרונות מגיעה מבל לישראל פעמיים בשנה, ובשבוע הבא היא תגיע אלינו בפעם השביעית, לסדנאות בקריית טבעון ובתל אביב (למידע מלא לחצו כאן

בתוך הקהילה האנתרופוסופית זוכה ההו'אופונופונו לפופולאריות רבה, ולסדנאות שהוצאת אדם עולם קיימה בנושא זה בשנת 2012 הגיעו מאות אנשים. ההו'פונופונו ידוע ככלי נהדר למחנכים המעוניינים לחזק את העבודה הפנימית שהם עושים ביחס לילדים בכיתתם. לאור זה, ולאור העניין שיש למבל לפגוש באופן בלתי אמצעי ישראלים בכלל ואנשי חינוך בפרט, הוחלט לקיים מפגש מיוחד של מבל עם אנשי חינוך, ובו ידובר על ההו'אופונופונו ככלי חינוכי. המפגש יתקיים ביום רביעי 14.5.14, בשעה 19 עד 21 באולם האוריתמיה בבית ספר ולדורף אורים, הכפר הירוק. המפגש הוא תרומה מצד כל הנוגעים בדבר – מבל כץ, יעל ברוך, הוצאת אדם עולם ובית ספר אורים, והוא יתקיים ללא עלות. יחד עם זאת, מספר המקומות מוגבל ונדרשת הרשמה מראש, אותה ניתן לבצע בקישור הזה. המפגש מיועד לאנשי חינוך בלבד.

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך