אמנות אנתרופוסופית? גיליון אדם עולם החדש מברר האם יש חיה כזאת [איגרת 100]

הגיליון החדש של אדם עולם מברר האמנם קיימת אמנות אנתרופוסופית, בעזרת כמה מטובי הכותבים בתחום בישראל. קראו את דבר העורך שמסביר למה בחרנו לעסוק בנושא הרעיון לגיליון הזה חי בי מהמפגש הראשון שלי עם האנתרופוסופיה, אבל הוא זכה לדחיפה רצינית כאשר קיבלתי שיחת נזיפה על איורים שפרסמתי באחד מגיליונות "אדם עולם". "הציורים האלה הם בכלל לא אנתרופוסופיים, הם מגחיכים ומעוותים ... קרא עוד »

על בני אדם, בעלי חיים וקלפי טוטם אינדיאנים [איגרת 98]

הגיליון החדש של אדם צעיר מוקדש לבעלי חיים, ויש בו ערכה מרהיבה של קלפי חיות טוטם אינדיאניות תשמעו מה שמירה, המאיירת והמעצבת של אדם צעיר, סיפרה לרינת פרימו, עורכת העיתון. בזמן העבודה על הגיליון החדש בנושא בעלי חיים, יצאה מירה לאחת הכיכרות בעיר כדי לצייר יונה. היא ישבה ליד להקת יונים, בחרה ביונה אחת והתחילה לצייר אותה. היא לא התקרבה ... קרא עוד »

פנים אל פנים עם אמנות האוריתמיה [איגרת 94]

מופע חדש של אנסמבל האוריתמיה ירושלים הוא הזדמנות נדירה לחזות באמנות אנתרופוסופית מקורית אחד מהתחומים המרכזיים שבהם האנתרופוסופיה מפרה את חיי האדם הוא האמנות – עד כדי כך שאנשים נוטים לחשוב שיש דבר כזה 'אמנות אנתרופוסופית' (הגיליון הקרוב של אדם עולם, שיראה אור לקראת סוף אפריל, יעסוק בדיוק בשאלה הזאת). לסברה הזאת יש רגליים – כי הרי האנתרופוסופיה משפיעה בצורה ... קרא עוד »

לצלול עם דביסי

כמו שאמן משתמש במכחול, כך דביסי עובד עם המלודיה וההרמוניה, לפעמים כדי להבליט ולפעמים כדי לטשטש. בקיץ, כמעט בכל יום שישי, בין חמש לשבע אחר הצהריים, אני נוסע לים. מאותו רגע שרגלי מתחככות בחול הרך, אני מקבל את השבת. בכל פעם שאני צולל אל תוך המים המלוחים, אני יודע שאפשר להירגע. מרגע זה הפסקתי לעבוד, אני מקבל את המלכה. המיית ... קרא עוד »

אמנות אינה מוצר

על כנס החורף בהרדוף ושאלת הבנייה של התחום הרוחני בזמננו בחנוכה האחרון נערך בהרדוף כנס אנתרופוסופי ארצי, במרכזו הועלתה דרמת המסתורין השנייה של רודולף שטיינר, "מבחן הנפש", ִ על-ידי בית הספר לדיבור ודרמה ותיאטרון המלה. נושא הכנס, שכלל ֵ הרצאות ודיונים בקבוצות, היה השאלה: כיצד ניתן היום לבנות ספרה רוחנית יוצרת וחופשית? אחת ההבנות שהובילו לשאלה זו הייתה שכמעט כל היוזמות, ... קרא עוד »

בסדנה של בונה הכינורות יונתן חי בעין כרמל

כל העבודה נעשית ביד חופשית וזה למרות שיש גם שבלונות ואפילו ייצור מתועש של הדברים האלה. התחושה של הבונה היא מה שנותן לכלי את הצבע והאיכות שלו ואת זה אי אפשר לשחזר במכונה, בגלל זה גם בימינו יש מקום לעבודה כזו.אתה רואה פה צ'לו שהיקף העבודה עליו הוא בסדר גודל של 600 שעות עבודה, שלושה חודשי עבודה... קרא עוד »