ערוץ: אמנות

איך קשרה אותם אליה הארץ בעבותות של קסם?

אנה מאי ותדאוש פון ריכטר, ירושלים בשנות העשרים והשלושים, סיפור בהתהוות. מסע אל פלשתינה מי היה האנתרופוסוף הראשון בארץ-ישראל? קשה לקבוע בוודאות. האם שטיינר עצמו היה מעורב בדרך זו או אחרת בהתפתחות האנתרופוסופיה בארץ? לקריאה לחצו >> גיליון 2 תולדות האנתרופוסופיה בארץ דוד לוי   קרא עוד »

55 שנים למותה של סופרת הילדים השבדית אלזה בסקוב

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

מהיכן בא לנו כל היופי הזה? מאמר לזכר סופרת הילדים השבדית אלזה בסקוב ( 1953-1874 ). הבסיס למאמר זה נכתב בידי סטינה המר משבדיה בחגיגות לציון 100 שנה להולדתה של אלזה בסקוב. תרגמתי אותו כי הקשר בין חיי היוצר ויצירתו מעניין בעיני. תוך כדי כך קרו דברים שהבהירו שמעשה יצירתה עדיין לא תם והיא ממשיכה לפעול בעולם הזה. את הקשר ... קרא עוד »

על הרוחני אצל סמואל בקט, אולי לפי רודולף שטיינר

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

אמן גדול אינו יכול להיות חילוני לחלוטין. תמיד ננמצא בו או בה נהייה כלשהי אל המעֵבר. לא בהכרח לאֵל או למהות רוחנית, על-טבעית ומיסטית "אחרת", אבל תמיד נצליח לאתר מין זקיפת מבט נמרץ, תוהה-באמת ומחפש אל מה שאולי ניצב מעבר לאופק החומרי, הרציונלי בלבד. לקריאה לחצו >> גיליון 2 ספרות ותיאטרון פרופסור שמעון לוי קרא עוד »

הדרך לטאר

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

הפקת תאטרון עצמאית של תלמידי תיכון הרדוף. ראיון עם איתי פז מחנך הקבוצה. לפני כחודש העלתה קבוצת תלמידים מבית הספר התיכון בהרדוף מחזה השייך לזרם תיאטרון האבסורד. זאת היתה הפקה עצמאית של תלמידים הלומדים במסלול לימודים ייחודי, המשלב לימודי דרמה ופרויקטים בין תרבותיים, חלקם עם נוער ערבי משפרעם. המחזה שהועלה – הדרך לטאר – הוא הפקה המבוססת על שני מחזות שכתב ... קרא עוד »

5 שאלות עם יהלי תורן

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

הזמרת יהלי תורן נולדה בחיפה למשפחה של אמנים. למדה מוזיקה, פיתוח קול ופסנתר בוויצ”ו חיפה, ולאחר שחרורה מחיל האוויר פנתה לאקדמיה למוזיקה בירושלים ללימודי שירה קלאסית ואופרה. אחר כך המשיכה ללימודים בבית הספר הגבוה לאמנויות בברלין. לקריאה לחצו >> גיליון 14 5 שאלות עם יהלי תורן קרא עוד »

הרדוף מציגה: דרמות המיסתורין של רודולף שטיינר [איגרת 23]

בפני הצופה במחזות אלה, מועמדת תמונה קונקרטית של מסע פנימי מודרני שעובר אדם כחלק ממסע משותף של קבוצת גורל. הצופה מגלה שללא פרספקטיבה מאוד רחבה לגבי שאלת חיים מסוימת, למעשה לא ניתן לפתור אותה. הפרספקטיבה הזו, ששטיינר מציג במחזות המסתורין, קשורה בהתגשמויות חוזרות, בהבנה מעמיקה של כוחות הנפש הפועלים באדם, של שלבים שונים בדרך הפנימית, ושל הֵקשר הגורל שבו נמצא ... קרא עוד »