ערוץ: יעוץ ביוגרפי

"בכל דבר יש לפחות שמינית של מוות"

פסיכותרפיה אנתרופוסופית

 "אני מכירה חמישה מצבי נפש," היא אומרת לי. "בראשון, אני חשה שמחה בתוכי על עצם הקיום. אני מסתכלת בענן, בעץ או בפרח ומרגישה שמתפשטת בתוכי שלווה. אני חשה הודיה ומגיבה בקלות ובהומור. בשני, אני שקטה ומאוזנת, וגם כשקורה משהו קשה, אני יוצאת ממנו במהירות. בשלישי, מעיקה עלי חוויית אפרוריות, חוסר טעם. מי שאני ומה שאני עושה נראים לי חסרי ערך ... קרא עוד »

מגוף פיזי-אתרי לגוף פיזי-אתרי מורחב

בשבעון הראשון נבנה גופו הפיזי של האדם בעזרת הגוף האתרי, שהוא הגוף האנרגטי של כוחות החיים, ומשמש כ"אדריכל" לגוף הפיזי. בהמשך החיים אנו משתמשים בכוחות האתריים שלנו ושל אחרים על מנת לבנות "ישויות" בעלות גופים פיזיים גם מחוץ לנו, למשל משפחה, צבא, מדינה, מוסדות למיניהם ועוד. אנו נכנה גופים אלו בשם גופים-מורחבים. כמו בגוף הפיזי, בו קיימים איברים שונים – ... קרא עוד »

לחשוב קארמה: יסודות לחקירה רוחנית

אדם עולם מחקרים

המדע המערבי פיתח מתודה ברורה לעריכת מחקר בעולם הפיסי כדי להגיע לאמת: שילוב של התנסות, תצפית, חשיבה וחזרה על ניסויים שוב ושוב. האם ניתן להשתמש באותה מתודה גם ביחס לעולמות שמעבר לעולם הפיזי, ובמיוחד כלפי עולם הרוח? אם כן, צריך גם לשאול: מהי האמת בעולם הרוח? מהי ההתנסות ומהו מושא התצפית? מהי החשיבה המתאימה כדי לדעת את עולם הרוח? במאמר ... קרא עוד »

"האדם השני" והקשר שלו למוסר המקובל

(חלק ב' של המאמר "של מי הרצון הזה, למען השם") במאמר הקודם דיברנו על נבט-אדם, ועל האופן בו הוא מופעל על ידי רוחות-הרצון – דרך אותו אדם פנימי בתוכנו, המכונה גם "האדם השני". כל פעולה אותה אנו עושים בחיים יכולה להיעשות בצורה טובה יותר בעתיד. האדם השני שואף תמיד לשפר את ביצוע הפעולה של האדם לטובת התפתחותו הרוחנית. אך לשם ... קרא עוד »

של מי הרצון הזה, למען השם?

טלי (שם בדוי) היא אישה בת 33, שעמדה להינשא לבחיר לבה, לאחר שנים רבות שבהן חיה בגפה. לפני החתונה החליטה לחזור בתשובה, מתוך אמונה שהיא עושה את הדבר הנכון. כתוצאה מהמעשה, עזב אותה בן זוגה העתידי. את העזיבה היא לא לקחה בחשבון, ובעקבותיה היא חוותה התמוטטות כללית, ורגשות אשם כבדים. שנתיים לאחר המקרה, כשהיא נשואה באושר לאדם אחר, היא מסתכלת ... קרא עוד »

על ההארה ביוגה ובאנתרופוסופיה

בידע הרוחני, מושג ההארה הוא מושג מפתח. בדרך היוגה, הוא חוויה מרכזית אליה שואפים באמצעות תרגול. במקביל, מושג זה השתרש גם בהקשרים שונים בדרכים שונות. אך אחרי הכול, ידע בנושא ההארה מביא תמונה של דרך האני, הניצוץ הרוחי באדם, והבנת נושא ההארה בפילוסופיה של היוגה יכולה לפתוח אפשרות להבנת דרך האני גם בדרכים רוחניות נוספות. נפתח בהגדרה שמופיעה בספרו ספר ... קרא עוד »

אהרימן – שודד האינטליגנציה הקוסמית

מעל האדם מתקיימת שורת היררכיות של ישויות רוחניות גבוהות, הקשורות אליו ופועלות בחייו. שטיינר מצביע על שלוש היררכיות כאלו, שהן למעשה ייצוגיה והתבטאויותיה של האלוהות האינסופית. להיררכיה השנייה[1] משתייכות רוחות המכונות 'רוחות הצורה' – המכונות בתנ"ך 'אלוהים'. לפי תיאוריו של שטיינר (למשל ב"מדע הנסתר בקוויו העיקריים"), בתקופת "שבתאי קדמון", שהיא התקופה הקדומה ביותר בהתפתחות האדם והעולם, משתתפות ההיררכיות כולן ביצירת ... קרא עוד »

הגוף האתרי כגוף של זמן

הגוף האתרי קשור לממד הזמן, וזאת בניגוד לגוף הפיסי, הקשור לממד המרחב. הזמן והמרחב קיימים רק בעולם הארצי. בעולם הרוח, שממנו מגיע הילד, החוקיות שונה. על המרחב הילד משתלט בשבעון הראשון, עם הזחילה ולאחר מכן ההליכה. את הזמן אין ביכולתו עדיין לתפוס באופן ממשי, וכמו כן, אין ביכולתו לעצב את סדר יומו. לפיכך, מעוצב סדר היום של הילד מבחוץ, על ... קרא עוד »

הירונימוס הקדוש – פטרון המתרגמים / ד"ר מיכל שוסטר

ב-30 בספטמבר נוהגים לחגוג בעולם את יום המתרגם הבין-לאומי. זהו יום מותו של הירונימוס (St. Jerome) – פטרון המתרגמים והפרשנים של הכנסייה, שתרגם את התנ"ך ואת הברית החדשה ללטינית. הירונימוס חי באימפריה הרומית. הוא נולד במזרח אירופה בשנת 347 ונפטר ב-420 בארץ ישראל. בעקבות התגלות רוחנית, עבר הירונימוס לחיות במדבר, שם פגש יהודי מומר שלימד אותו עברית. כשחזר לציוויליזציה ולזרועות ... קרא עוד »