ערוץ: יעוץ ביוגרפי

על ההארה ביוגה ובאנתרופוסופיה

בידע הרוחני, מושג ההארה הוא מושג מפתח. בדרך היוגה, הוא חוויה מרכזית אליה שואפים באמצעות תרגול. במקביל, מושג זה השתרש גם בהקשרים שונים בדרכים שונות. אך אחרי הכול, ידע בנושא ההארה מביא תמונה של דרך האני, הניצוץ הרוחי באדם, והבנת נושא ההארה בפילוסופיה של היוגה יכולה לפתוח אפשרות להבנת דרך האני גם בדרכים רוחניות נוספות. נפתח בהגדרה שמופיעה בספרו ספר ... קרא עוד »

אהרימן – שודד האינטליגנציה הקוסמית

מעל האדם מתקיימת שורת היררכיות של ישויות רוחניות גבוהות, הקשורות אליו ופועלות בחייו. שטיינר מצביע על שלוש היררכיות כאלו, שהן למעשה ייצוגיה והתבטאויותיה של האלוהות האינסופית. להיררכיה השנייה[1] משתייכות רוחות המכונות 'רוחות הצורה' – המכונות בתנ"ך 'אלוהים'. לפי תיאוריו של שטיינר (למשל ב"מדע הנסתר בקוויו העיקריים"), בתקופת "שבתאי קדמון", שהיא התקופה הקדומה ביותר בהתפתחות האדם והעולם, משתתפות ההיררכיות כולן ביצירת ... קרא עוד »

הגוף האתרי כגוף של זמן

הגוף האתרי קשור לממד הזמן, וזאת בניגוד לגוף הפיסי, הקשור לממד המרחב. הזמן והמרחב קיימים רק בעולם הארצי. בעולם הרוח, שממנו מגיע הילד, החוקיות שונה. על המרחב הילד משתלט בשבעון הראשון, עם הזחילה ולאחר מכן ההליכה. את הזמן אין ביכולתו עדיין לתפוס באופן ממשי, וכמו כן, אין ביכולתו לעצב את סדר יומו. לפיכך, מעוצב סדר היום של הילד מבחוץ, על ... קרא עוד »

הירונימוס הקדוש – פטרון המתרגמים / ד"ר מיכל שוסטר

ב-30 בספטמבר נוהגים לחגוג בעולם את יום המתרגם הבין-לאומי. זהו יום מותו של הירונימוס (St. Jerome) – פטרון המתרגמים והפרשנים של הכנסייה, שתרגם את התנ"ך ואת הברית החדשה ללטינית. הירונימוס חי באימפריה הרומית. הוא נולד במזרח אירופה בשנת 347 ונפטר ב-420 בארץ ישראל. בעקבות התגלות רוחנית, עבר הירונימוס לחיות במדבר, שם פגש יהודי מומר שלימד אותו עברית. כשחזר לציוויליזציה ולזרועות ... קרא עוד »

מערכות יחסים, קארמה וקשרי חוב

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

כפי שאנו מוצאים חוקיות בעולם הנפש במטרה לרפא דפוסים שלא משרתים אותנו יותר, כך עלינו להעמיק בחקירה בעולם הרוח ולמצוא את החוקיות לפיה נקבעו חיינו ואת משמעותם, וליצור את עתידנו מתוך חופש וערות >>> לקריאה קרא עוד »

חמש שנים על מיכאל / הוא התחיל

שני מאמרים מאת אורנה בן דור העוסקים בביוגרפיה. הראשון- התבוננות מחודשת על אירועים משמעותיים מגיל 5, אחד הגילאים המכוננים בתפיסה הביוגרפית, עשויה לפתוח אפשרות לחופש חדש. השני- הפרדת ההקשרים האוטומטיים בין כוחות הנפש מאפשרת לקיחת אחריות על אירועים כואבים וריפוי קרא עוד »

האודיסאה לפסיכוסופיה: המסע של יהודה תגר [איגרת 203]

תקציר מתוך הראיון המלא עם יהודה תגר, המתפרסם בגיליון 40 של אדם עולם "כשהייתי בן 11 נפטרה אמי ומשפחתנו עברה לקיבוץ גבעת חיים מאוחד, שם השלמתי את ילדותי ונעוריי. בקבוצת הגיל שלי בקיבוץ התקבצו כמה מהאינדיבידואלים שהפכו מאוחר יותר להיות הגרעינים האנתרופוסופיים הצברים הראשונים בישראל: קיבוץ הרדוף וכפר רפאל. כשהיינו בני 16, צבי דביר גילה את נחמן בר שלום ואת הספר ... קרא עוד »

גיל אמצע החיים: הדרמה של האישיות מול המהות

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

נקודת אמצע החיים היא אב טיפוס לכל הביוגרפיה האנושית, אב טיפוס שאפיונו מוות ולידה מחדש. כוחות החיים הולכים ונחלשים ומפנים מקום לכוחות העתיד. התייחסות חדשה לעצמנו יכולה לקחת אותנו לגבהים חדשים של רוח, אך בדרך לשם עלינו ללמוד את סוד הוויתור/ >>> לקריאה   קרא עוד »

מות והתהווה: משבר אמצע החיים מזווית אישית

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

...כעת, אני בתהליך של פרידה מהדמות המתקתקה והמתוקתקת, המתפקדת, הרהוטה והפעילה. כשאני פוגש מכר בדרך למכולת ואומר לו "בוקר טוב", עם החיוך האוטומטי שעולה על שפתיי, אני תוהה: מי הוא זה שדיבר מגרוני? >>> לקריאה קרא עוד »