אמ"ן – אדמת מרפא נשית, מרכז לחוכמה, חגיגה ועוצמה נשית

אמ"ן – אדמת מרפא נשית, מרכז לחוכמה, חגיגה ועוצמה נשית

מה? גינת ירק ביודינמית, המטופלת במסגרת סדנת אדמה

איפה? טבעון

גיל ביודינמי: שנה וחצי

 

אמ"ן – מרחב וקהילה ייחודיים, עבור נשים המתמודדות עם משבר נפשי בעקבות אלימות מינית שחוו. מטרת סדנת האדמה שאני מעבירה באמ"ן היא לאפשר בניית יחסים מייצבים בין הנשים לטבע ולסביבה בה הן נמצאות, וכן להזכיר את תחושת הנוכחות המלאה, עם הגוף והנפש, ברגע הזה, כאן ועכשיו. בסדנה אנחנו מטפלות בגינות הירק, בקומפוסט ובעצי הפרי, יוצרות, בונות, משתפות, שרות, ולמעשה מאפשרות לעצמנו להתחבר לטבע בהתמסרות. חיבור חווייתי זה לטבע מזמין גם חיבור פנימה, ומלמד כיצד ניתן תמיד להיעזר בכלים הטבעיים סביבנו – ובפרט ברגעי משבר. הלמידה הנוצרת דרך היחסים עם האדמה מדגישה את הצמיחה שמתאפשרת – גם אם מתוך הקושי.

הכלים הביודינמיים השזורים בסדנת האדמה הם: שימוש בלוח השנה והנגשת ידיעתו לכולן, שתילת צמחים לפרפרטים (אכילאה, שן הארי וסרפד), שימוש במשחת עצים (בשאיפה שהשנה נכין משלנו), הכנת קומפוסט ביודינמי, יישום התכשירים 500 ו-501, ואנו מקוות כבר באביב הקרוב להפיק טקס קהילתי ליישומם.

בשנה שעברה למדתי בקורס החקלאות הביודינמית עם לירון ישראלי, שממשיך ללוות אותנו ולתמוך באמ"ן. זה קשר משמעותי ליצירת גשרים בין הקהילה הביודינמית לקהילת אמ"ן והזמנה להתנדבויות ולשיתופי פעולה נוספים.

קרן קסנר ברמן, מנחה את סדנת האדמה באמ"ן. חיה, נושמת ולומדת סביבה.

למידע על חוות ביודינמיות נוספות בישראל הקליקו כאן 

לרכישת גיליון חקלאות ביודינמית, בו מופיע מיזם זה כחלק מפרויקט מיפוי החוות הארצי, ועוד מגוון מאמרים בתחום - הקליקו כאן

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך