עונשים בחינוך ולדורף – דיון פתוח

עונשים בחינוך ולדורף – דיון פתוח

האם העונשים בחינוך ולדורף הם חלק ממשנתו של שטיינר? מה הקשר בינם לבין קארמה? מה חשבו מחנכים אחרים כמו גנדהי וקורצ'אק על ענישה? ואולי חשוב יותר: האם עונשים בכלל עובדים? התבוננות מחודשת בשאלת העונש

בשנים האחרונות אני מבקר בבתי ספר ולדורף רבים כמלווה של מורים, כמלווה של צוותים וכאורח. בביקורים אלו עולה בתוכי שוב ושוב שאלת הענישה ואני תוהה האם אנו בכיוון הנכון בתחום זה. כמה דוגמאות ממה שאני רואה בכיתות: העמדת ילדים מאחורי הכיסא באופן קבוע, ובדרך כלל את אותם ילדים; הוצאה מהכיתה; רישום שם הילד על הלוח ...

רוצים להמשיך לקרוא?

הכניסה לבעלי מנוי למגזין אדם עולם

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

מתעניינים בחינוך אנתרופוסופי?

הירשמו וקבלו חינם גישה ל14 מאמרים נבחרים ממגזין אדם עולם!

העגלה שלך