פיל פילון למד לצעוד

פיל פילון למד לצעוד

בובת אצבע הולכת

הפעם נתפור בובת אצבע הולכת מלבד. הגזרה היא של פיל, אך ניתן ליצור בובות אצבע של בעלי חיים אחרים, על ידי שינוי גזרת הראש לחתול, ארנב וכדומה. הגזרה בלחיצה על קישור זה: גזרת פיל.

חומרים:

  • לבד
  • חוט רקמה – מומלץ להשתמש בחוט מחליף צבעים
  • חומר מילוי (אקרילן או צמר).

כלי עבודה:

  • מספריים חדים (אפשר מספרי ציפורניים)
  • מחט
  • סיכות
  • נייר דבק שקוף (סלוטייפ)
  • נייר סנדוויץ' נטול שעווה (או צילום של הגזרה)
  • עיפרון או עט.
  1. נתחיל בהעתקת חלקי הגזרה. נניח את נייר הסנדוויץ' מעל הגזרה, ונעתיק את תוויה.
  2. נגזור בחופשיות סביב חלקי הגזרה שהעתקנו, נשאיר כמה מילימטרים מסביב ונדביק את חלקי הגזרה לרצועת הלבד שבחרנו, באמצעות נייר הדבק.הצמדת הגזרה ללבד
  3. נגזור את חמשת רכיבי הגזרה: פעם אחת את הרגליים (חלק א' בגזרה), פעמיים את הרגליים והטוסיק (חלק ב') פעם אחת את הראש הפנימי (חלק ג') ופעם אחת את הראש עם האוזניים (חלק ד'). עבור העיקולים הקטנים נשתמש במספרי ציפורניים, שנוח מאוד לגזור איתן לֶבֶד.
    פיסות הלבד גזורות
  4. נתפור תך שיניים על שפת מה שניתן לדמיין כאזור החגורה של הפיל (הפס העליון של חלק א'), כדי לחזק את שולי הפתח אליו ייכנסו האצבעות.
    נניח את שני החלקים הזהים של הרגליים והטוסיק (חלק ב') זה על זה (ביניהם ייכנס המילוי) ועליהם את חלק א', ונהדק באמצעות סיכות.
    בתמונה ישנם שלושה חלקים זה על זה: שניים זהים מגזרה ב' וחלק א' עליהם.
    רגליים תפורות
  5. נתפור את שלוש שכבות הלבד יחד בתך שיניים – מסביב (הכיס שנוצר מקדימה הוא המקום שאליו ייכנסו האצבעות), ולא עד הסוף – כדי שנוכל להכניס את המילוי. נוודא שבכל פעם המחט עוברת דרך שלוש השכבות, וכן שהתכים קצרים (שיניים ארוכות בשלב הזה יובילו להצרת התאים אליהם ייכנסו בהמשך אצבעותינו). דרך הפתח שהשארנו בחלק העליון – נמלא את הטוסיק של הפיל בחומר המילוי.
    המילוי מיועד רק לאזור הטוסיק, לא צריך לדחוף את המילוי לכיוון הרגליים. נכניס מעט מילוי, כך שהטוסיק לא יהיה דחוס.
    הוספת מילוי לאיזור הטוסיק
  6. נסיים את התפירה של הרגליים.
    רגליים תפורות
  7. הגענו לראש של הפיל: נניח את החלקים ג' ו-ד' זה על זה, כך שגזרת החדק תואמת.נהדק עם סיכה, ונתפור את העיניים, כך שיחברו את שני החלקים זה לזה.
    חיבור חלקי הראש
  8. נתפור מבסיס החדק כלפי מטה. כשנגיע לקצה החדק נוסיף כמות מזערית של מילוי בחדק ונמשיך לתפור. כשנגיע בערך למחצית הראש, נמלא אותו במעט חומר מילוי. העיניים שתפרנו קודם לכן, יישארו שקועות, ויוסיפו אופי לפנים. אין צורך לנסות לדחוף מילוי בין העין לצד, רק מעליה ומתחתיה.
    נסיים לתפור סביב החלק הפנימי של הראש.
    אם רוצים לחזק את האוזניים לשימוש לטווח ארוך, ניתן לתפור גם סביבן.מילוי ותפירת ראש הפיל
  9. עכשיו כששני החלקים תפורים ומוכנים, נותר רק לחברם זה לזה. נמצא זווית ראש שמוצאת חן בעינינו, הטיה קלה של הראש נראית נחמד בדרך כלל, ונתפור את הרגליים כך שצידן הקדמי (זה שאין לו את הכיס שאליו מכניסים את האצבעות) יפנה אל צידו האחורי של הראש (ששם קשרי החוטים של העיניים). בתמונה מסומנים המקומות שמתחברים זה לזה.
    סימון החלקים שיש לתפור
  10. נבצע כמה תכים פשוטים ומשוחררים בין האזורים המסומנים בצילום, ואז נהדק את החוט – מה שיוביל להידוק התכים החופשיים.חיבור שני החלקים בתכים חופשיים
  11. בובת הפיל מוכנה למשחק והנאה.בובת אצבע בצורת פיל

לחצו על הקישור לקבלת קובץ הגזרה: גזרת פיל

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך