מדור: דבר המערכת

רשימת כתבות

דבר העורך- גליון 39

גיליון אדם עולם הקודם, שהוקדש לקיבוץ הרדוף, עורר שיחה ותגובות מעורבות. אני שמח על כך, כיוון שזוהי אחת ממטרותיו של העיתון. יחד עם זאת, כמה אנשים יקרים מהקיבוץ נפגעו מהגיליון, מפני שחשו שהוא פוגע במפעל חייהם ללא הצדקה וללא זכות תגובה. אחת מהטענות היא שהגיליון נקרא "הרדוף", בעוד שלמעשה הוא עוסק בנושא ספציפי בתוך קיבוץ הרדוף ולא במכלול הפעילויות המתרחשות ... קרא עוד »

דבר העורך – גליון 38

לפני 33 שנים החליטה קבוצת צעירים, תחת הנהגתו הכריזמטית של ישעיהו בן־אהרן, למזג בין החזון האוטופי של הקיבוץ לבין תורתו הרוחנית והמהפכנית של רודולף שטיינר — ולהקים את הרדוף, קיבוץ אנתרופוסופי בגליל. מאז ועד היום מהווה הרדוף אבן שואבת לאנשים רבים וטובים שחשים שגורלם כרוך בזרם רוחני זה, ומקיימת יוזמות רבות בחינוך, חקלאות, אמנות, חינוך מרפא וכן הכשרות לסוגיהן. אלא שבצד ההצלחות סבלה הרדוף מראשית ... קרא עוד »

דבר העורך – גליון מיכאל

מיכאל הוא המלאך של הסתיו; התקופה המיכאלית היא תקופתנו; האנתרופוסופיה עצמה היא פרי רוח זו, שלפי שטיינר,  מבקשת להנחיל לאנושות מחשבה חיה, רוחנית ומוסרית ולהנחות אותה לייעודה. גיליון זה מנסה לבחון מהי, אפוא, מיכאליוּת. חלק מהמאמרים חוקרים מושגים מיכאליים בעולם הפנימי, וחלקם עוסקים בהתבטאויות מיכאליות בעולם המעשה. הכתבה הפותחת את הגיליון נפתחת בשאלה שהעסיקה את שטיינר לקראת מותו, והיא, מדוע לא מצטרפים יותר אנשים לאנתרופוסופיה, ... קרא עוד »

מאמר מערכת

"האם מסוגלת האנתרופוסופיה בישראל כיום להציע פרספקטיבה ומושגים חדשים, שיהיו רלוונטיים, נהירים ופוריים לשיח הרחב — ובמובן זה גם המאמרים בשני גיליונות ה'קארמה' של אדם עולם הם אך תחילתו של מהלך..." מאת: יונתן לוי >>> להמשך קריאה קרא עוד »

דבר העורך

רודולף שטיינר הקדיש חלק ניכר משנות חייו האחרונות לחקר הקארמה — החוקיות הרוחנית המעצבת את חיי האדם היחיד, העמים, הלאומים והאנושות בכללה, לאור גלגולים קודמים ועתידיים, יעדים בגלגול הנוכחי והתהליכים המתרחשים בין מוות ללידה מחדש. למעשה, לדברי שטיינר — חקר הקארמה הייתה בעצם משימת חייו, ולאו דווקא ייסוד האנתרופוסופיה... מאת: יונתן לוי >>> להמשך קריאה קרא עוד »

דבר המערכת: אנתרופוסופיה ויהדות – הילכו שניים יחדיו?

מה פירוש להיות אנתרופוסוף יהודי? כיצד מי שחש קשור לאנתרופוסופיה מתייחס לעובדת-הגורל הזו – להיוולד לעם בעל היסטוריה ייחודית, חסרת נחת ורוויה בסבל, קונפליקטים פנימיים וחיצוניים, שבתפיסתה העצמית זהותה הלאומית היא עניין מרכזי ומקודש בתולדות העולם, ושורש נשמתו של היהודי היחיד? וכיצד מתייחס יהודי אנתרופוסוף לגזעו, דתו או עמו כשהוא חש שרודולף שטיינר לא השכיל להבין – או דווקא כן ... קרא עוד »

העגלה שלך