הכנס העולמי לחינוך ולדורף לגיל הרך ייערך בקריית טבעון [איגרת 171]

27 נציגים מרחבי העולם יפגשו בשבוע הבא בקריית טבעון, וגם יעבירו סדנאות למחנכים לגיל הרך

בתור חובב ספורט, אני יודע שאם אי פעם ארצה לראות טורניר בינלאומי גדול – למשל, אולימפיאדה או מונדיאל – יהיה עלי לשם כך לנסוע לחוץ לארץ. הסיכוי שישראל תארח אולימפיאדה או מונדיאל בימי חיי שואף לאפס. למזלי, בחינוך ולדורף ישראל היא שחקן משמעותי יותר מבספורט (באופן יחסי, כמובן), ולאחרונה גם התחלנו לארח טורנירים – סליחה, כנסים – בינלאומיים. בסתיו שעבר דיווחתי על כך שקודקודי חינוך ולדורף בגיל בית הספר נפגשו בישראל לישיבה השנתית שלהם. חלפה שנה, שוב סתיו, ושוב נפגשים בישראל מובילי חינוך ולדורף העולמיים – הפעם בתחום החינוך לגיל הרך.

הארגון העולמי לחינוך ולדורף בגיל הרך (IASWECE) הוא פורום של נציגי הארצות שבהם פועל חינוך ולדורף. פעמיים בשנה הם נפגשים לכנס בינלאומי ללמידה משותפת, עדכון וקבלת החלטות הקשורות לפורום. בשבוע הבא הם יקיימו את המפגש הדו-שנתי בישראל. לדברי סטפני אלון, נציגת ישראל בפורום, זאת הפעם הראשונה שהם יפגשו מחוץ לאירופה, והדבר מעיד על העובדה שחינוך ולדורף בעולם הופך ליותר ויותר גלובלי. "בעבר היו מגיעים רק נציגים מאירופה, אז הפגישות תמיד היו באירופה", היא אומרת. "בשנים האחרונות יש הצטרפות של נציגים מכל העולם, ובכנס הפעם יהיו גם נציגים מיפן, רוסיה, ברזיל ודרום אפריקה".

בניגוד לביקור בשנה שעברה, אז נערך רק מפגש קצר בין הנציגים העולמיים למחנכים בישראל, השנה ישתתפו הנציגים בכנס הגננות הארצי ויעבירו בו סדנאות. כך למשל, סבטלנה אקס מאוקראינה תעביר סדנה ליצירת בובה אוקראינית מסורתית, מטה יוהנסן מנורבגיה תעביר סדנה על משמעות הסיפור בילדות המוקדמת, הלה הקמן מדנמרק תעביר סדנה על עבודה עם קבוצה רב גילית, לואיז דה פורסט האמריקנית תעביר סדנה על גיל המעבר לבית הספר, וקלרה ארטס מבלגיה תעביר סדנה על האימפולס החברתי בחינוך ולדורף (סה"כ יועברו 13 סדנאות, וכל משתתף יוכל לבחור שתיים. הסדנאות יועברו ברובן באנגלית).

"זאת הזדמנות נהדרת למחנכים לגיל הרך להנות וללמוד ממפגש עם העולם – במלוא מובן המילה. זאת גם הזדמנות להכיר אנשים מכל העולם, וזה מה שנתן לנו את ההשראה לנושא של הכנס – אני ואתה. אני חושבת שצריך לשים יותר דגש על הנושא של המפגש האנושי כמהות של החינוך".

אם יש דבר אחד מרכזי שמונע מישראל להפוך למארחת של ארועים בינלאומיים, זה הנושא הביטחוני כמובן. והנה, בימים האחרונים שוב החל הטרור להכות בתושבי ישראל.

האם היו ביטולי הגעה בגלל המצב?

"בינתיים לא. היו קצת שאלות, אבל בינתיים אין ביטולים ואני מקווה שהכל יסתדר כמתוכנן".

סטפני מוסיפה כי האורחים יתגוררו במשפחות בקריית טבעון, שם יערך הכנס. "מצאנו משפחה דוברת יפנית שתארח את הנציגה היפנית, ומשפחה בלגית לבלגית. כך גם לאוקראינית ולברזילאית. נחמד לראות שיש בטבעון אוכלוסייה כה מגוונת".

הייחוד של הכנס הביא להרשמה גבוהה – עד כה נרשמו 140 אנשי חינוך והצפייה היא שיגיעו בסוף כ-200 איש. המעוניינים להרשם מוזמנים ליצור קשר עם סטפני בכתובת [email protected] ולהרשם בטופס הזה

נועם שרון

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

מתעניינים בחינוך אנתרופוסופי?

הירשמו וקבלו חינם גישה ל14 מאמרים נבחרים ממגזין אדם עולם!

העגלה שלך